Ymmärrän nyt niin hyvin niitä, joille kertyy hirveesti kiloja raskauden aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Nyt menossa rv 33+0. Jouduin jäämään sairaslomalle viikko sitten pahojen lantion löystymiskipujen takia, laskettuun aikaan vielä 7 viikkoa! Tekis vaan koko ajan mieli syödä jotain, ihan koko ajan! Just kävin vaa'alla, 61,1kg, lähtöpaino 52kg, eli n. 9 kiloa tullut tämän raskauden aikana ja ihan hulluna joutuu tekemään työtä, että saa pidettyä itsensä erossa turhista välipaloista ja painon nousun kurissa. Tekis vaan mieli luovuttaa ja syödä muutama pala leipää tai pari sämpylää kaakaon kanssa, juoda mehua, syödä tuo samperin voisarvi joka kurkkii tuolta pussista ja virnuilee minulle. :D

No, pitää vaan kehittää edelleen itsehillintää, niin ei tarvi sitten synnytyksen jälkeen käyttää niin paljon enerhiaa turhista kiloista murehtimiseen.

Mulla paino nousi hulluna raskaudessa, mutta laskikin raskauden jälkeen.
Pahin sudenkuoppa mulle on ollut se, kun pääsi kodin ulkopuolelle (kouluun) ja pystyi taas napostella suklaata "ihan vaan tän yhden patukan kun en oo tänään vielä yhtään syönyt" kahvin kanssa :snotty: Arvata saattaa mitä sitten tapahtui.

Mä aina syön, kun tekee jotain mieli:ashamed: Mun ongelma raskausaikana ei ollut niinkään, että olisi tehnyt mieli syödä vaan se, että oli pakko syödä, jottei oksentaisi. Eli söin jatkuvasti vaikka ei olisi vähempää tehnyt mieli syödä. Ja söin sitten kaikkea, mitä vain vähänkin haluttaisi eli kaloreita ajattelematta söin kaikkea mikä vähääkin maistui. Siihen kun lisää, että liikkuakaan ei voinut, ettei olisi tullut huono-olo, niin kiloja kertyi ihan kiitettävästi.

Mulle on tullu tämä ongelma tämän "pakkoloman" takia. Kun ei kärsi liikkua, eikä jaksa tehdä mitään, niin tuntuu että sitä vaan yrittää sillä napostelemisella saada ajan kulumaan ja ajatukset hetkeksi johonkin.
Montakohan porkkanaa vois syödä, ettei tule yliannostusta? tai raakoja perunoita? Tai jos järsis jotain pakastevihanneksia... :D

Minulle tuli raskauden aikana kiloja lisää 13kg. Ja synnytyksen jälkeen lähti sutjakasti pois 9kg. Mutta loput kilot ovatkin sitten sitä tiukemmassa ettei tosikaan...

Mä lihosin raskauden aikana 25 kiloa ja kuukausi synnytyksestä 20 kiloa läks. Viimeiset 5 kiloa istuu tiukassa, mutta kunhan imetyksen olen lopettanut, niin pudotan sen ja jospa vielä vähän ekstraakin. Itse olin loppuraskaudessa kesäaikaan, jolloin nestettä vain kertyi ja kertyi, mutta sepä lähti ihan hujahtamalla viikko synnytyksestä.

Sullehan on tullu melko vähän kiloja ainakin mun mittapuun mukaan! :) Esikoista ku lähdin odottamaan, niin painoin 55 ja taisin painaa sen 70 vikassa neukassa (rv 37)... Plussatestistä ku oli tasan vuos, niin olin jo miinuskiloilla. :D Toki yletön syöminen ei oo järkevää, mutta jos on nälkä, niin syö hyvä nainen! :) Tasaisin välein pieniä välipaloja, vaikka just leipää, vihanneksia vaikka dipillä, hedelmiä. Eri asia jos sit vaan söisit pelkkiä herkkuja. :) Ja saa niitä herkkujakin välillä syödä! ;)

Ekassa raskaudessa 4 vuotta sitten mulla nousi paino 51kg -> 60kg, eli 9kg. Ja muutamassa kuukaudessa tippui 60kg -> 46kg, siis 14kg. Jos nyt lähtee paino samaa vauhtia pois, niin ehkä se toisaalta olis ihan hyväkin, että tulis hiukkasen enemmän tuota painoa. Tämä on vaan niin ahdistavaa, kun ei ole tottunut siihen, että koko ajan on tarve syödä.

Hahaa, no mutta nythän onkin jo ihan sopiva lounasaika. Lähden lämmittelemään eilistä chili con carnea :) Ehkä sillä taas selviää hetken eteenpäin. (ja sillä porkkanalla, jonka äsken ajankulukseni rouskuttelin...)

Mulla oli ihan oikeasti nälkä, hirveä karmea sudennälkä koko raskauksien ajan. Kaksi tuntia tais olla ihan maksimi että olin syömättä ja sen jälkeen jo vatsaa kivisti että "pakko saada ruokaa!". Mielitekoja oli toki myös mutta se nälkä! Koskaan en ole kokenut vastaavaa...

Ja minä kyllä mätin suuhuni ihan mitä halusin :saint: Painoa tulikin sitten se vaivaiset 23kg :whistle: Ja tokasta raskaudesta 13kg kun ekasta oli vielä jäljellä 10kg. Ensimmäisen raskauden aikana vaikutti kyllä varmaan sekin että pääsin tosi huonosti liikkumaan ihan viimeisinä aikoina, parina viimeisenä viikkona en juurikaan pystynyt liikkumaan.

Eihän toi oo paha ollenkaan vielä..
Mulla tuli ekassa raskaudessa 35kg, toisessa 13kg ja kolmannessa 15kg. Ekan ja tokan jälkeen pääsin jopa lähtöpainon alle noin vuodessa mut tän kolmannen jälkeen on tullu yli 10kg LISÄÄ alle vuodessa :(

[QUOTE="ap";24472783]Hahaa, no mutta nythän onkin jo ihan sopiva lounasaika. Lähden lämmittelemään eilistä chili con carnea :) Ehkä sillä taas selviää hetken eteenpäin. (ja sillä porkkanalla, jonka äsken ajankulukseni rouskuttelin...)[/QUOTE]

No sulla on sentään terveelliset snäckit :) Niitä saa popsia yllin kyllin. Eri asia jos vedät roskaruokaa, leivoksia ja namia päivät pitkät. Minulla tuli edellisessä raskaudessa se 15kg painoa, söin kokoajan minäkin ja loppuaikana neuvolasta sanottiin jopa, että syö enemmän ja raskaammin, että vauva kasvaisi (oli pienenlainen) ja minähän vedin pitsaa ja kebabbia hyvillä mielin :D

Mulla oli aina nälkä raskaana ollessa. Jäin myös saikulle (lähes vuoteen omaksi) tuossa rv 27 paikkeilla, tuota ennen olin ollut muutaman päivän pätkiä jo pois töistä. Vaan ei kivut antaneet myöten liikkua yhtään, liitoskipuja täälläkin. Lähtöpaino 52kg, synnytyspäivänä (rv 40) 74kg.. Tietäähän sen kun makaa sotanorsuna mieli maassa sohvan nurkassa ja mitään et voi tehdä, edes pyykinpesu ei onnistunut. Tai onnistui joo karmean huudon kera, mulla oli lääkärinkin mukaan poikkeuksellisen kovat liitoskivut, vauva vielä laskeutui rv 30 paikkeilla joten keilapallo ja sahanterä alapäässä ei ollut kivaa... Syöminen oli siis ainut iloni telkkarin ja netin ohella :D :D

(muistinkin taas miksi en halua enempää lapsia)

Et joo, ap, tuttu tunne. Kyllä ne kilot siitä tippuu, mä olin puolessa vuodessa takasin omissa mitoissa.

Yhteistyössä