Muita, jotka eivät saa juuri ikinä lastenhoitoapua tai muutakaan apua? Tarvitsisin vertaistukea.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
Tai no, ollaan me muutaman kerran saatu lastenhoitoapua lasten syntymän jälkeen, mutta yhden käden sormilla laskettuna. Nyt alkaa meidän voimavarat olla ihan loppu. Onko muita? miten olette selvinneet ja jaksaneet?

Olis toinen. Meillä kaksi lasta. Me kyllä varmaankin saataisin mummiapua, mutta mummit asuvat 500km:n päässä. Eikä ole töiden puolesta meidän mahdollista vielä varmaan vuosiin muuttaa heitä lähemmäs.

Täällä nykyisellä paikkakunnalla on kyllä mulla kavereita, mutta joko ovat niin kiireisiä töineen ja harrasteineen etteivät ehdi/halua avuksi tai sitten jo itsekin lapsiperheen arjesta poikki :P

ja sit toinen kiva keino hankkia vapaata on hoitaa kaveriperheen kanssa lapset vuorotellen.. eli tänään meidän lapset menee heille kylään ja ensi lauantaina sitten heidän lapset tulee meille päiväksi =)

Meillä on tyttö nyt 1v 8kk ja on sairastellut siitä 10kk ikäisestä jatkuvasti. Koskaan ei oo kukaan tarjoamassa apua. Ei edes niin että päästäis kauppaan ilman sairasta lasta, Mies painaa pitkää päivää ja siitäkään ei juurikaan apua ole. Lapsi on minun vastuullani ja olen oppinut sen hyväksymään. Nyt kun harkitsen töihin palaamista, hoitoasiat ja kaikki on mahdoton järjestää kun kukaan ei voi edes silloin tällöin lasta hakea hoidosta.. Ymmärrän tunteesi mutta en osaa auttaa. Jaksamista..

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Tai no, ollaan me muutaman kerran saatu lastenhoitoapua lasten syntymän jälkeen, mutta yhden käden sormilla laskettuna. Nyt alkaa meidän voimavarat olla ihan loppu. Onko muita? miten olette selvinneet ja jaksaneet?

asiaa vaikeuttaa vielä se että toinen lapsemme on erityislapsi ja esim. väestöliitosta ja mll:stä emme ole saaneet tarpeeksi ammattitaitoista hoitajaa. Näillä mennään. Yritämme iltaisin hieman ottaa omaa yhteistä aikaa, syödään myöhäistä iltapalaa, katsotaan elokuvia jne.
täytyy kyllä myöntää, että joskus on vaikeaa kuunnella ystävien raportteja kahdenkeskeisistä reissuista ja illoista elokuvissa, kylpylöissä jne. Meillä lähdetään aina koko porukka..

Meillä mummit ja vaari asuvat 500km päässä. Perheellisiä ystäviä tai kavereita ei ole (kaikki sinkkuja tai lapsettomia ja sanoneet, että eivät edes halua lapsia ) en ole sitten edes ehdottanut hoitamista. Tähän totaali uupumiseen tuskin auttaa muutaman tunnin leffareissu ja MLL:n hoitajat ei tule meille koska meillä tuo koira (kysytty on useaan kertaan )

Alkuperäinen kirjoittaja MiST:
hoidetaan ukon kanssa vuorotellen ja käydään tuulettumassa vuorotellen

mutta kun me halutaan olla välillä yhdessäkin ja kohta ei varmaan sitten tarvitse ollakaan. Voidaan asua sitten eri osoitteissa. ollaan mekin näin tehty.

Meillä mummit ja vaari asuvat 500km päässä. Perheellisiä ystäviä tai kavereita ei ole (kaikki sinkkuja tai lapsettomia ja sanoneet, että eivät edes halua lapsia ) en ole sitten edes ehdottanut hoitamista. Tähän totaali uupumiseen tuskin auttaa muutaman tunnin leffareissu ja MLL:n hoitajat ei tule meille koska meillä tuo koira (kysytty on useaan kertaan )

voisitteko antaa koiran hoitoon kavereille?? niin pääsis hoitajat teille sitten?

on muitakin lapsenhoitopalveluja kuin mll...? ja koira koirahotelliin siksi aikaa ja mll paikalle? =)
oikeasti, tuo varmasti allkaa painaa, jos ei vaan hoida jotenkin asiaa eteenpäin, aina on ratkaisuja =) menkää viikonlopuksi sinne mummolaan ja mummo hoitaa lapset ja te otatte hotellihuoneen??

Mä oon kans välillä jo niin uupunut, ettei tähän auta mikään 1-2 h irtiotto. Pitäs saada olla vaan ihan yksin edes koko viikonloppu. Ilman että kukaan on vailla yhtään mitään, eikä tarvis huolehtia ku itestään. Ja meillä 4 lasta.

Jos on parisuhde kaatumassa siihen ettei tule lastenhoitaja kotiin koska teillä on koira niin tuota kumpi painaa vaakakupissa enemmän se koira vai se parisuhde? Et tässäki ketjussa on tosi hyviä neuvoja tullu, koira joko kokonaan pois tai koirahoitolaan ja jostaki hoitaja lapsille kotiin jos ei mll niin joku muu firma niitä on useita. Tai ilmoitus lehteen et haetaan hoitajaa satunnaisiin päiviin =) tai babyidean sivuilla on tarjotaan hoitajia =) Mut hei älä vaan narise että on niin hankalaa ja blaa blaa =) get a grip woman

Meillä myös aniharvoin lastenhoitoapua käytettävissä. Pääasiassa vuorotellaan harrastukset, mutta olishan ihanaa, joskus saada olla hetki kahdestaankin miehen kanssa.
Minä olen havainnut, että nykyihmisillä on niin kiire tai niin kovat tavoitteet elämässä, että sellaiselle lapsiperhe-elämälle ei tahdo olla aikaa. Siis että vois yhtenä päivänä auttaa kaveria ja ottaa hänen lapset hoitoon.

viikonlopuksi on niin turha lähteä 500km päähän. se on yhtä autolla matkustamista. Jos minulla olisi pidempi vapaa vuorotyöni ansiosta niin miehellä ei ole tai ei pysty ottamaan. Minulla onneksi seuraava loma tammikuussa ja silloin lähden lasten kanssa jonnekin, mutta taas ilman miestä. Alkaa rassaamaan parisuhdetta tämä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä myös aniharvoin lastenhoitoapua käytettävissä. Pääasiassa vuorotellaan harrastukset, mutta olishan ihanaa, joskus saada olla hetki kahdestaankin miehen kanssa.
Minä olen havainnut, että nykyihmisillä on niin kiire tai niin kovat tavoitteet elämässä, että sellaiselle lapsiperhe-elämälle ei tahdo olla aikaa. Siis että vois yhtenä päivänä auttaa kaveria ja ottaa hänen lapset hoitoon.

pidätkö sä sun kaverien lapsia? oletko sä tarjoutunut? =)

Ja hei palstalla voi järkätä hoitoringin porukoista jotka asuu samalla suunnalla? tutustuu toki ensin ja sitte vaihtis periaatteella =) Joku palstalainen taitaa toimia varamummolana olisko borkku jos en ihan väärin muista =)

Mut mie oon valmis hoitovaihtisrinkiin jos sattuu täällä kaakonkulman rannikolla asumaan :wave: t. nou hoitopaikkaa =)

viikonlopuksi on niin turha lähteä 500km päähän. se on yhtä autolla matkustamista. Jos minulla olisi pidempi vapaa vuorotyöni ansiosta niin miehellä ei ole tai ei pysty ottamaan. Minulla onneksi seuraava loma tammikuussa ja silloin lähden lasten kanssa jonnekin, mutta taas ilman miestä. Alkaa rassaamaan parisuhdetta tämä.

voisko kummeja pyytää?

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
lasten kummit ei ikinä ota yökylään?

ei. Miehen veli todellakin haluaisi, mutta veljen avovaimo ei tykkää lapsista yhtään tai tykkää sellaisista jotka istuu nurkassa kiltisti ja piirtää koko päivän. Valitettavasti en ole pystynyt kasvattamaan omistani sellaisia. :( aikamme kyseltiin. nyt ei enää jaksa. Toisen lapsen kummit sai juuri vauvan ja asuvat Tampereella.

siis tekosyytä tekosyyn perään.. jos tosissaan jotain haluat järjestää, niin se kyllä onnistuu, aivan varmasti!! ottakaa se ajomatka nautinnon kannalta, lapset takapernkille ja satukasetit taakse soimaan sen verran kovaa, että voitte puhua miehen kanssa rauhassa =) siinä on hyvä alku mukavalle viikonlopulle, lapset kippaatte mummolaan ja ehditte yli vuorokauden viettää ihan kaksin ennen ihanaa ajomatkaa kotiin =)

Yhteistyössä