Muita jotka eivät ole ruskettuneita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole kovinkaan ruskettunut tänä kesänä kuten en yleensäkkään hirveästi ole. En rusketu kovin helposti enkä myöskään jaksa ottaa aurinkoa vartavasten, uida kyllä tykkään ja silloin viihdyn rannalla mutta silloinkin pitää olla n. 30 astetta.
Kyselijät kyllä ärsyttää kun en itse ole ihan sinut tämän vaaleuden kanssa :/ työn alla kyllä on.. Hiukan lohduttaa kyllä samanikäiset himoauringonottajat joiden iho on jo vaurioitunut ja maksaläiskiä ym ruvennut ilmestymään. Alle kolmekymppisiä ollaan kuitenkin vielä. Toivon että parinkymmenen vuoden päästä kelkka käänty ja ihoani ihastellaan hyvin säilyneenä ja rypyttömänä :D

Varmasti näin. Mulla on upea iho näin vanhaksi, ja geenien ja auringon välttelyn tulos... niin ja tupakoimattomuus myös tietysti.

Just oli uimarannalla ja kattelin, kun porukka on ihan jo epäterveen väristä ja silti vaan maataan auringossa siis tuntikausia. Yhdelläkin oli ihan pienet lapset semmoisia nahkalompakon värisiä.

[QUOTE="luonnollinen";28781658]Itse estän ruskettumista käyttämällä suojakerrointa 50. Ja aurinko ei ole muutenkaan hyväksi iholle. Jos ette halua kasvoihin läiskiä ym.. miksi ette suojaa ihoa?[/QUOTE]

Ei se 50 suojakerroin ruskettumista estä. Itse olen käyttänyt koko kesän 50 suojakertoimen aurinkovoidetta ja ruskettunut siltikin - selästä jopa paloin kun 4h istuin selkä aurinkoon päin keskipäivän tienoilla, kun ei sekään koko päivää suojaa jos ei sitä muista lisätä välillä.

Mä ostin ekaa kertaa Ultrasunin kertoimen 50 aurinkorasvaa tälle kesälle ja aika vaaleena se on ihon pitänyt. Pientä päivetystä on, mutta muutoin tämä kesä on "vaalein" vuosiin. Mä siis en ole mikään auringossa makaaja, vaan normaalisti olen ollut ulkona :)

Oon kyyhöttäny kohta 6 viikkoa sisällä. Tietty oon siis käyny kaupassa ja kyläillyt ihmisten luona yms :D Mutta ulkona en viihdy, paria kylmempää päivää lukuunottamatta. Oli mukava käydä lenkillä niinä päivinä kuin oli 15-18 astetta :)

On kyllä tosi urpoa huomautella toisten ihon väristä. Luulin ihan oikeasti, että grillimakkara-look jäi 80-luvulle! No, mä en käy yleisillä uimarannoilla muuta kuin uimassa - ja sielläkin aamuisin ja iltaisin kun väkeä on vähän :o!

Rusketun kyllä, mutta en nopeasti. Tukassani on paljon punapigmenttiä (sanoi kampaaja), vaikka se ei ole varsinaisesti punainen. Ihoni on herkkä, joten yritän suojella sitä oleilemalla mieluummin varjossa. Ei minunlaiseni ole mitään järkeä paahtaa ihoaan, siitä seuraa aika äkkiä ihon vanheneminen. Vähillä juonteilla oon selvinnyt varmaan osittain tästä syystä...

Juu, oon kans perinyt isältäni punapään ihotyypin: palan herkästi enkä juurikaan päivety. Olen sitä luokkaa valkoinen, että multa kysellään, voinko pahoin tai onko mulla anemia. Se on vähän tuskaista sanoa, että eiku olen vaan näin valkoinen, ihan oikeasti. No, se riemu tästä on, että kalpeatkin ihmiset saavat lohtua mun vaaleudestani: eivät ainakaan ole yhtä valkoisia kuin minä. :D

Pisamia saan kesäisin. En ymmärrä, miksi ihmiset pitävät pisamia muka rumina. Mun omaan silmääni on uskomattoman kaunista tummat hiukset, siniset silmät ja valkoinen pisamainen iho.

On kyllä tosi urpoa huomautella toisten ihon väristä. Luulin ihan oikeasti, että grillimakkara-look jäi 80-luvulle! No, mä en käy yleisillä uimarannoilla muuta kuin uimassa - ja sielläkin aamuisin ja iltaisin kun väkeä on vähän :o!

Grillimakkaralook :D

Oma viisikymppinen tätini on ikänsä ruskettanut itseään oikein urakalla. Vielä tänäpäivänäkin kaiken nykytiedon valossa painelee töiden jälkeen suoraan auringonpaisteeseen nukkumaan päiväunet. On ruskea kuin papu ja alkaa kyllä oleen tosi ryppyinenkin varsinkin rintakehältä. Tupakoi myös ikänsä, mutta sen sai sentäs lopetettua muutama vuosi sitten.

Tätini oma täti kuoli melanoomaan vajaa 10v sitten. Himoruskettaja hänkin.

Itse olen ruskettunut lähinnä kämmenistä ja käsivarsista vaunulenkeillä. Yleensä pidän toppia pitkähihaisempaa päällä näilläkin keleillä, koska olen aika "luominen" tyyppi. Jalat mulla on sitä kalkkilaivaosastoa. Olivat silloinkin, kun joskus nuorena oikein otin aurinkoa siinä toivossa, että saisin broilerinkoipiini vähän väriä, mutta ei ne rusketu. Olkapäät, käsivarret ja rintakehä.. ne ottaa kyllä väriä jos antaa niiden ottaa.

Miehen vanhemmat ei millään meinaa ymmärtää, että mies palaa herkästi, vaikka ruskettuu nopeasti myös. On punertava iho. Minä en pala niin nopeasti, vaikka ihoni ei rusketu niin näkyvästi eikä nopeasti. Miehen kotona on aina arvostettu itsensä kärtsäämistä, eikä niitä lapsenakaan suojattu mitenkään auringolta.

[QUOTE="vieras";28782029]Grillimakkaralook :D

Oma viisikymppinen tätini on ikänsä ruskettanut itseään oikein urakalla. Vielä tänäpäivänäkin kaiken nykytiedon valossa painelee töiden jälkeen suoraan auringonpaisteeseen nukkumaan päiväunet. On ruskea kuin papu ja alkaa kyllä oleen tosi ryppyinenkin varsinkin rintakehältä. Tupakoi myös ikänsä, mutta sen sai sentäs lopetettua muutama vuosi sitten.

Tätini oma täti kuoli melanoomaan vajaa 10v sitten. Himoruskettaja hänkin.

Itse olen ruskettunut lähinnä kämmenistä ja käsivarsista vaunulenkeillä. Yleensä pidän toppia pitkähihaisempaa päällä näilläkin keleillä, koska olen aika "luominen" tyyppi. Jalat mulla on sitä kalkkilaivaosastoa. Olivat silloinkin, kun joskus nuorena oikein otin aurinkoa siinä toivossa, että saisin broilerinkoipiini vähän väriä, mutta ei ne rusketu. Olkapäät, käsivarret ja rintakehä.. ne ottaa kyllä väriä jos antaa niiden ottaa.[/QUOTE]

Minä tiedän yhden yli 50-vuotiaan himoruskettajan, jonka sisko (himoruskettaja myös) kuoli melanoomaan. Sekään ei ole pysäyttänyt tätä himoruskettajaa. Tämä ihminen on jo huomattavan ryppyinen, mutta auringossa makaamista se ei vähennä. Hän on muita ruskeampi talvisinkin. Kroppa on hyvässä kuosissa, mutta ne rypyt on syvempiä kuin monella yli viiskymppisellä... Kyllä sen ikäiselläkin voi vielä olla ihan hyvä iho, jos ei tosiaan ole koko ikäänsä grillannut itseään. Voi olla, että joillakin vanhemmilla leideillä on jäänyt päälle se 80-luvun rusketusbuumi, se on niiden kauneusihanne :O

Yhteistyössä