Muita jotka ei ymmärrä sitä että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maikki

Vieras
siellä sairaalassa ravaa puoli sukua sen normaalin synnytyksen ja jos kaikki hyvin jälkeen siis kolmena päivänä maksimissaan. Mä en ymmärrä, ja kun toisesta lapsesta vain se kaks päivää niin eikö ne jumankaute sukulaiset ja kaverit ja yms jaksa odottaa siihen asti että pääsis kotio kattoon, mua raivostutti kun yritti tutusta pieneen ihmeeseensä niin sitten naapuri pedillä oli koko ajan joku tohina päällä ja jotain vieraita. Teki kyllä mieli sanoa että voisko ne edes mennä sinne telkkari huoneeseen ja tästä yks hoitaja kyllä sanokin mutta ei he menneet, siinä vain. Itse olen ollut kahden pitkän synnytyksen jälkeen tosi poikki ja ois ollut kiva levätä kunnolla nyytin kanssa. Jotkut ihmiset eivä osaa yhtään ajatella. Minulla kävi isä katsomassa ja sisko sitten haki veljeä ja nyt tehdään kyllä niin että isä hakee ja vauvan kanssa haetaan mummulasta sitten lapset.

No mua kävi ainakin kattoon kaikki ketkä kykeni ja olihan se kiva ja kotona vasta tohina kävikin. Mutta ehkä muistan tämän ja kysyn vierustoverilta seuraavan kerran jos sellaista suodaan.

Kun mä olin Klinikalla Helsingissä niin sääntö oli, että huoneeseen pääsee vain isä, muut vieraat on otettava vastaan oleskeluaulassa.

Mun kohdalla ongelmia ei koskaan ollut. Jos vieraat tunkivat huoneeseen, soitin hoitajan paikalle ja hoitaja sitten käskytti ylimääräiset vieraat pihalle.

Mä synnytin taysissa ja ei tietoakaan tollasesta säännöstä kai se tv huone on sitä varten mutta ei sitä ainakaan mun vierustoverit tajunnu. Oikeen kauhulla odotan seuraavaa kertaa

mä kysyin ainakin huonekaverilta onko ok, jos 2 ihmistä tulee vierailuajan ulkopuolella katsomaan vauvaa (molemmat vähän kauempaa tulijoita, joten vierailuaika ei ollut sopiva), koska en itse olis ilman pyörätuolia tv-huoneeseen päässyt.

ymmärrän ärtymyksesi oikein hyvin, sillä välillä itsestäkin tuntui, että omat vieraat häiritsi vauvaan tutustumista.

Kyllä mä olin onnellinen, jotta sain ihan reilusti sanoa, että sairaalassa on sellaiset säännöt, jotta vain isät saavat olla ja vierastunnilla (17-19) vain isovanhemmat ja sisarukset.
Ei tarvinnut kestää koko sukua kyläilemässä, vaan sai rauhassa levätä ja tutustua lapseen.

*muoks* ja nekin vieraat eivät saaneet tulla huoneisiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mä synnytin taysissa ja ei tietoakaan tollasesta säännöstä kai se tv huone on sitä varten mutta ei sitä ainakaan mun vierustoverit tajunnu. Oikeen kauhulla odotan seuraavaa kertaa

Molemmilla kerroilla kun olen taysissa synnyttänyt siellä on ollut niin täyttä, että telkkarihuonekin on ollut synnyttäneiden käytössä. Siellä ei siis ole ollut mitään paikkaa missä vieraita voisi tavata, koska myös käytävän päässä on ollut sänkyjä, eikä osastolta ole saanut poistua (esim. kahvioon) vauvan kanssa.

Mua ei ole huonekavereiden vieraiden paljous haitannut, koska mulla on sattunut olemaan ikkunapaikka ja siellä oon siis saanut olla aika rauhassa verhojen takana.

Vaikka minulla olikin helpot ja nopeat synnytykset ja olin ihan virkeä, niin en olisi itse yhtään halunnut vieraita, muita kuin mieheni tietty paikalle ja toisen lapsen synnyttyä esikoisen. Ne hetke, ne päivät, synnytyksen jälkeen on niin herkkiä, herkkiä tutustua siihen uuteen ihmiseen, ja ihmetellä yhdessä tilannetta perheenä, etten olisi kaivannut siihen yhtään ketään muuta.

No itselläni ei ole käynyt koskaan enempää kun pari vierasta kerran tai kaksi (vauva isää ja sisaruksia lukuun ottamatta), mutta ei se mua häirinnyt vaikka muilla tuntuikin käyvän koko suku. Sitä varten on vierailuajat, ja hoitajalle voi tarvittaessa aina vinkata jos ei jaksaisi. Silloin kyllä aina häätävät aulaan tai kahvioon.

Mä odotan just kauhulla tätä osasto aikaa kun saataa olla huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen ja sitten siinä pörrää paljon ihmisii ympärillä. Itsellä siis viime synnytyksessä laski hemoglobiini niin alhaiseksi etten pystyssä meinannut pysyä ja vasta seuraavana päivänä pääsin suihkuun. Siinä oli sitten puoli tuttu pariskunta vasta päätä. Siis vaimo saanut pojan. Siinä sitten yritin hikisenä opetella imetystä ja hoitajat veti vaan verhon väliin ku kurkas alapään kunnon. Yksityisyyttä ei ollut. Mua ahisti jo sekin kun miehen suku ryntäs vauvaa katsoo enkä ois millään jaksanut.

Miun luona ei käyny ku lapsien isä siellä huoneessa, veli ja vanhempanikin kävivät vaan siellä aulassa moikkaamassa.
Yhdellä huonekaverilla lappas porukkaa enemmän ja vähemmän, lapsiakin, jotka kuikkivat verhojen raoista..oli siinä sit kiva koittaa imetystä yms. harjotella.

Toinen huonekaveri taas, ei kyl tähän liity mutta tuli mieleen, ramppas tupakalla ja sitten hais koko huone jonkin aikaa :/

Yhteistyössä