Onko muita joiden mies ei ymmärrä raskausajan kipuja ja väsymystä? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja baby2003
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Tuli mieleen muuten että lääkäri voi määrätä urheilu/liikunta kiellon :wave:
Niin että miten sitten urheilet?
Tai vuodelepoon,mulla lääkäri määräsi 23rv vuodelepoon että sillätavalla...
no sitä en kuitenkaan noudattanu kun ei pysty

"jokaiselle raskaana olevalle löytyy kyllä sopiva liikuntamuoto.. ", totesi tämä ketjun viisain. Eli ihan varmasti voi sängynpohjallakin harrastaa kenties hyvinkin monimuotoista liikuntaa - jos vaan on riittävän viisas ja hyvä.

Niin unohdin ihan tän :D

kyllä siellä voi jumppailla, seksi on kanssa hyvä harrastus :)

miksi jouduit vuodelepoon? jos tilanne on niin vakava, niin eikö siellä oikeasti kannattaisi pysyä?

Oli ihan pakko tulla tarkistamaan, miten tämä ketju voi, kun meni niin huvittavaksi.
Ja mulla tuo seksi on ollut kiellettyjen asioiden listalla jo pitkään.
Totta on se, että liikunta helpottaisi lonkkakipuja, jotka on ihan jumalattomat, mutta kun se liikunta edistää supistuksia ja lapsella on ennenaikaisen syntymän riski, niin silloin otan mieluummin ne lonkkakivut.

Seuraavaksi voitais varmaan vängätä aiheesta synnytys ja miten se on vaikeaa vain huonommille äideille.

Alkuperäinen kirjoittaja maijon:

"jokaiselle raskaana olevalle löytyy kyllä sopiva liikuntamuoto.. ", totesi tämä ketjun viisain. Eli ihan varmasti voi sängynpohjallakin harrastaa kenties hyvinkin monimuotoista liikuntaa - jos vaan on riittävän viisas ja hyvä.

miksi jouduit vuodelepoon? jos tilanne on niin vakava, niin eikö siellä oikeasti kannattaisi pysyä?

Oli ihan pakko tulla tarkistamaan, miten tämä ketju voi, kun meni niin huvittavaksi.
Totta on se, että liikunta helpottaisi lonkkakipuja, jotka on ihan jumalattomat, mutta kun se liikunta edistää supistuksia ja lapsella on ennenaikaisen syntymän riski, niin silloin otan mieluummin ne lonkkakivut.

Seuraavaksi voitais varmaan vängätä aiheesta synnytys ja miten se on vaikeaa vain huonommille äideille.

Luin ketjun vasta nyt ja ihmettelen, mistä tuo "huono äiti" -juttu on taas tähänkin vedetty mukaan? Eihän kukaan koskaan väittänyt toista äitiä huonommaksi kuin toinen. Eräs kirjoittaja käsittääkseni vain uskoi hyvän yleiskunnon vaikuttavan positiivisesti raskausaikaan hyvinvointiin.

Miksi pitää aina tulkita niin paljon "rivien välistä", myös sellaista mitä siellä ei ole kirjoitettu? Sama pätee tytsin kirjoitusten kommentointiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja maijon:

Luin ketjun vasta nyt ja ihmettelen, mistä tuo "huono äiti" -juttu on taas tähänkin vedetty mukaan? Eihän kukaan koskaan väittänyt toista äitiä huonommaksi kuin toinen. Eräs kirjoittaja käsittääkseni vain uskoi hyvän yleiskunnon vaikuttavan positiivisesti raskausaikaan hyvinvointiin.

Miksi pitää aina tulkita niin paljon "rivien välistä", myös sellaista mitä siellä ei ole kirjoitettu? Sama pätee tytsin kirjoitusten kommentointiin.

No eihän tässä lainauksessa suoraan lue, että toiset olis huonompia äitejä ja toiset parempia, mutta kyllä rivienkin välistä saa tulkita.

Kyse ei ole helposta raskaudesta vaan siitä, että jotkut odottajat vaan ovat jonnin verran viisaampia ja parempia kuin muut. *olettaa*

Tytsin kirjoituksiakin luetaan varmaan rivien välistä siksi, että ne ovat niin ehdottomia ja mustavalkoisia. Mutta jos nyt pidettäisiin tytsi poissa ketjusta,
johon hän ei edes kuulu.

Itseäni on lähinnä naurattanut nuo kommentit liikunnasta ja huonosta yleiskunnosta, kun tällä liikkuvalla äidillä ei ole minkäänlaista käsitystä muiden kirjoittajien yleiskunnosta. Kuten ei kaikista raskausvaivoista näköjään muutenkaan. Kun odottajalla on liian aikaisia supistuksia ja kehoitetaan vain liikkumaan, niin seuraukset voivat olla vauvan kannalta kohtalokkaat.
Ja on se nyt lähes yhtä typerää kuin masentuneelle sanois, että syöhän vitamiinia.

Antakaa miehelle anatomian kirja käteen ja eikun lukemaan mitä muutoksia naisen kehossa, hormooneissa ym. tapahtuu. Ei ole taineet miehet olla biologian tunneilla, koska kyllähän kaikki tietää, että se ei ole "normaali olotila" Minun mieheni ymmärsi erittäin hyvin, mutta onkin fiksu ja lukenut paljon esim. anatomiaa ja biologiaa.

Mun mies ei todellakaan ymmärrä että mulla on kipuja ja väsyttää aina pitäis jaksaa |O
Supistuksia on ollu jo 23rv lähtien ja sen takia oon käynyt sairaalassa joitain kertoja...

Sitten kerran oli niin kova hermokipu että vei jalat alta...tukien pystyin vaappumaan puolelta toiselle :/

Väsymys on ihan tajutonta kun hb on todella alhainen ja verenpaine |O
(niin ja miehen työstä johtuen pääsen nukkumaan iltaisin(öisin)aina n.klo 1-3.00 aikoihin)(esikoistakaan ei meinaa nykyään saada nukkumaan kun 23.00 aikoihin..kun on kuuma ja ties mikä muu sillä on herätys kuitenkin aina mulla 6.45-7.00)

Sitten nyt ollut n.1kk vasemmalla puolella semmosta repivää kipua(mahassa)yhdessä tietyssä kohtaa,niin että pystyy kyyryssä vasenpuoli kallellaan kävelemään :/

No tässä selostan vähän että mitä mies ei ymmärrä....

-Ei ymmärrä että en jaksa kokoajan pitää kämppää kiiltokunnossa |O kyllä meillä on ns.normaalia siistimpää jokatapauksessa mutta se vaatii sen että oon valppaana täällä 24h!

-Ei ymmärrä miten oon niin väsyny kun oon KOTONA!

SUORAANSANOTTUNA EI YMMÄRRÄ MITÄÄN KOKO RASKAANA OLEMISESTA SE LUULEE ETTÄ KAIKKIEN NAISTEN RASKAUDET ON SAMANLAISIA

Esikoisesta ei ollu mitään ns.vaivoja(siitä se nyt ei muutenkaan oikein tiedä kun ei ole esikoisen isä;)

ym...ym... :snotty: :/

Niin itelle en jaksa edes tehä ruokaa kun on kuuma ja sattuu vasemmalle puolelle mahaa niin älyttömästi

Mies tekee ruokaa vapaapäivänä 2krt/vk

Onko muilla samanlaisia miehiä?

siis miks sun pitää valvoa miehen työn takia noin myöhään? ja tekisköhän mies moisia uhrauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja uskomatonta:
Antakaa miehelle anatomian kirja käteen ja eikun lukemaan mitä muutoksia naisen kehossa, hormooneissa ym. tapahtuu. Ei ole taineet miehet olla biologian tunneilla, koska kyllähän kaikki tietää, että se ei ole "normaali olotila" Minun mieheni ymmärsi erittäin hyvin, mutta onkin fiksu ja lukenut paljon esim. anatomiaa ja biologiaa.

tätä suosittelen minäkin!

että ensimmäisen raskauden vuoksi olisin varmasti kuulunut näihin, jotka ei osaa ajatella että se raskaus voisi olla oikeasti vaikea. Silloin alkuajan oksentelua olin elämäni kunnossa jne.
Nyt odotan toista ja eipä olekaan niin helppoa kuin edellisellä kerralla. Kävelen työssäni TODELLA paljon, useita kilometrejä päivässä ja olen koko ajan jalkojen päällä, joten liikkumisesta ei ole puute. Mutta kun on iskenut päälle issias niin ei siinä enää paljoa auta, vaikka päällään seisoisi. Nimittäin MINULLA siihen auttaa lepo. Toisilla liikunta, minulla se näin paljona määränä tekee todella huonoa. =(
Ja liitoskivut! Ne voi oikeasti olla todella kivuliaat ja vaikka kuinka pyrin venyttelemään jne. niin ei voi enää edes jalkoja nostaa, kun sattuu.

Yleiskunnolla ja liikunnalla sekä omalla asenteella on varmasti ainakin osassa raskauksia merkitystä, mutta nyt vasta itsekin tajuan ettei se raskaus välttämättä aina olekaan niin helppoa ja vaivatonta...

mulla iski raskausaikana yllättäen selkäkipu,en meinannut sängystä ylös päästä ja lääkäri sanoi minulle että en saa liikkua kuin pakolliset eli vessaan ym. eikä varmaan ollu huono yleiskunto. sit väsytti koko ajan,ja pahaolo jatkui KOKO raskauden ajan. joten kyllä raskaudet on erilaisia..tiedän tämän siitäkin että äidilläni on noita lapsia liuta..

Yhteistyössä