Muita jotka ei saa "lomaa" lapsista?

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Cunningham:
Huomautettakoon vielä (jottei ketju lähtisi sivuraiteille...) että kyseessähän ei ollut se, että ap olisi tahtonut nimenomaan viihteelle/baariin. Vaan ihan vaan sitä vapaasti hengittävää aikaa nyt haettiin :saint: B)

Nii-iin...rouva (jos on lukutaitoinen) huomasi varmaan myös sen, että kerroin olleeni lähes 4 v ajan kirjaimellisesti kiinni joko yhdessä tai kahdessa lapsessa, 24/7.
Baarin mainitsin vain siksi, että joku muukin oli sen puheeksi ottanut...

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Huomautettakoon vielä (jottei ketju lähtisi sivuraiteille...) että kyseessähän ei ollut se, että ap olisi tahtonut nimenomaan viihteelle/baariin. Vaan ihan vaan sitä vapaasti hengittävää aikaa nyt haettiin :saint: B)

Nii-iin...rouva (jos on lukutaitoinen) huomasi varmaan myös sen, että kerroin olleeni lähes 4 v ajan kirjaimellisesti kiinni joko yhdessä tai kahdessa lapsessa, 24/7.

Kyllä huomasi, juu... Kunhan nyt ylireagoin varuiksi kun täällä on tapana saada asiat vääntymään mutkalle ;) ihan siis noita joka lauseeseen takertujia aattelin, en suinkaan sinua ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Kyllä huomasi, juu... Kunhan nyt ylireagoin varuiksi kun täällä on tapana saada asiat vääntymään mutkalle ;) ihan siis noita joka lauseeseen takertujia aattelin, en suinkaan sinua ;)

Juuh, onhan täällä näitä, joiden mielestä oma aika = ulos meneminen. Ulos meneminen = baariin meneminen, baariin meneminen = kaatokännien vetäminen, ja siitä päästäänkin jo huonoon äitiyteen sekä siihen, kannattiko niitä lapsia ylipäätään edes hankkia jos viina menee lasten edelle :D :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
mä en ainakaan voi vaatia mieheltä joka menee neljän-viiden tunnin unilla, et jaksaisi vielä lasten kanssa olla.
kauppareissujen tms ajaksi saatan viedä hälle jonkun lapsista töihin (jos ei kauempana ole hommissa) siksi aikaa et saan asiat hoidettua.

Mutta mies voi vaatia sinulta, että jaksat lasten kanssa 24 tuntia vuorokaudessa? :|
Yhtälailla sinulla on kotona lasten kanssa täys työpäivä (näin ainakin kuvittelisin), samoin kuin miehellä töissä?

niinhän mulla onkin, mutta saan kuitenkin kahdeksan tunnin yöunet aina välissä.
Nuorin on jo 3v joten eivät isommin valvota enää, vauva-aikana olin pikoitellen ihan loppu ja hermoraunio

Tottakai jokaisen pitäisi saada olla joskus itsekseenkin.
Hulluksi tulee tai saa pelätä tulevansa jos joutuu olla vuosia 24/7 vastaamassa kysymyksiin ja kuuntelemassa tappeluita.
Ja yhden pienen kanssa omaa aikaa tuleekin päiväunien kautta. Useamman kuin yhden lapsen kanssa omaa aikaa voi olla vaikea saada.

naapurin rouva leuhkii aina että taas on lapset mummulassa,useimmiten yli viikon,eikä ne käy siellä välillä eikä soita.....Mun olis hirvee ikävä lapsia,enkä mä päivää kauempaa niistä raaskis olla erossa..

Riippuu varmaan työstä kokeeko sen "omaksi ajaksi".Mulla on mukava työ ja teen vain 30h/vko,
perheelle jää aikaa.Enkä koe arkea raatamiseksi.Toki on eri asia jos työpäivä matkoineen kestää sen klo 7-17,siinä ei paljon muuta ehdi/jaksa työpäivän jälkeen.Tai jos työ on vaativa ja sisältää matkustelua ym.Mulle henk.koht työssäkäynti on lomaa verrattuna kotona olemiseen (en ole kotiäitityyppiä ja se oli mulle henkisesti raskasta).

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voi jessus mitä marttyyriäitejä. Kuinka moni teistä on töissä jotka vouhkaatte tuosta ettette tarvi omaa aikaa?
En minäkään silloin tarvinnut, ei tullut mieleenkään.

Niin siis tarkoitatko, että kun on äiti ja käy töissä niin ei tarvitse omaa aikaa kun sitä saa jo ns. töissä...

Mä oon kyllä sitä mieltä, että 24/7 kotiäiti tarvitsee enemmän omaa aikaa kuin työssä käyvä äiti ja oon usein sitä mieltä, että miehet pääsee "helpolla", vaikka toki tuovatkin rahan pöytään...

Mä olenkin sanonut miehelle, että sitten kun mä lähden töihin niin hänen "helppo" elämä loppuu...sen jälkeen mies ei lähde kotoa vain oven kiinni laittamisella ja palaa kotiin kun ruoka on pöydässä, vaan todennäköisesti lähtee "ovesta" lapset mukana ja palaa kotia lasten kanssa tyhjään ruokapöytään ja alkaa tekemään ruokaa. Sen lisäksi kotityöt jaetaan tasan...tällä hetkellä mä teen ne yksin.

Tästä syystä kotiäiti tarvitsee hengähdystaukoja, että jaksaa olla "vaan" kotona =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi jessus mitä marttyyriäitejä. Kuinka moni teistä on töissä jotka vouhkaatte tuosta ettette tarvi omaa aikaa?

Niin siis tarkoitatko, että kun on äiti ja käy töissä niin ei tarvitse omaa aikaa kun sitä saa jo ns. töissä...

Mä oon kyllä sitä mieltä, että 24/7 kotiäiti tarvitsee enemmän omaa aikaa kuin työssä käyvä äiti ja oon usein sitä mieltä, että miehet pääsee "helpolla", vaikka toki tuovatkin rahan pöytään...

Mä olenkin sanonut miehelle, että sitten kun mä lähden töihin niin hänen "helppo" elämä loppuu...sen jälkeen mies ei lähde kotoa vain oven kiinni laittamisella ja palaa kotiin kun ruoka on pöydässä, vaan todennäköisesti lähtee "ovesta" lapset mukana ja palaa kotia lasten kanssa tyhjään ruokapöytään ja alkaa tekemään ruokaa. Sen lisäksi kotityöt jaetaan tasan...tällä hetkellä mä teen ne yksin.

Tästä syystä kotiäiti tarvitsee hengähdystaukoja, että jaksaa olla "vaan" kotona =)

Jos et ole lasten kanssa työssä käynyt, sulle voi olla yllätys minkälaista onaamukiirehtiminen, unisten ja kiukkuisten lasten herätykset ja viemiset, töihin ehtimisen hermoilu, iltapäivän kiirehtiminen lapsia hakemaan, ruuanlaitot nälkäisten ja kiukkuisten lasten kanssa... Sitten on muutama tunti perheen yhteistä "laatuaikaa" joka kuluu osaksi pakollisissa kotitöissä (joihin kotiäidillä on koko päivä aikaa) ja aamun valmisteluissa. Lasten sairastelu aiheuttaa stressiä ja järjestelyjä...

Kun oli kaksi, sain aika hyvin vapaata. Mutta nyt kun on neljä, on tietenkin hankalampaa. Mulle toisaalta on jo melkeinpä lomaa, jos vaikkapa tuo kaksospoika ja tyttö 2v 8kk ovat mummilassa. Silloin kotona ovat esikoinen 4v 9kk ja kaksostyttö 1v 3kk, eli ne helpoimmat.

turha tässä on kilpailla kuka sitä vapaata eniten tarviis, myö ollaan niin erilaisia jaksamisten kanssa. jos joku sitä vapaat tarvitsee, sitä tulisi saada eikä siitä tulisi kenenkään nokkaansa koputtaa.

on kaksi lasta 9v ja 3v. 9v on päässyt mummille ja pääsee edelleen toisinaan ja tädilleen,koska siellä samanikäisiä lapsia,mutta pienempi ei pääse koskaan mihinkään eikä tule myöhemminkään pääsemään,koska mummi ei enään jaksa pienien kanssa ja muutenkin hänen terveys on heikentynyt hirveästi viime aikoina. miehen puoleiset sukulaiset on vielä vähemmän kiinnostuneita meidän lapsista. joskus olisi kiva saada molemmat lapset hoitoon...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Näin minäkin ajattelin... että kun minä aloitan työt, niin mieskin osaisi arvostaa tekemisiäni ja sitä kaikkea työtä, mitä olin jo monta vuotta omien lasten kanssa tehnyt. Mutta kuinkas kävikään, olen pph, ja edelleen kaikki kotityöt jäivät minulle, mies tuli ja meni miten halusi. Aloin sitten odottamaan meidän neljättä, yllärivauvaa, ja olen nyt äippälomalla kolmen isomman ja tämän neidin, n.4kk. kanssa. Vuoden vaihteessa jatkuu työt, mutta sitä ennen kyllä upotan miehen kallopalloon muutamia tosiasioita omasta jaksamisestani...

Yhteistyössä