Muita, jotka asuu kaksiossa vaikka perheessä lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mua on ruvennu nyt ahistaa tää tilan vähyys, kun me asutaan kaksiossa (minä, mies ja lapsi 1,5v...kuinka pitkään ootte asuneet lapsen kanssa kaksiossa???

tuntuu, että ei tavarat mahu enää mihinkään:(

Me asuttiin 30m2 yksiössä kun esikoinen syntyi. Sitten muutettiin kaksioon ja asuttiin siinä kunnes toinen oli 3-4kk ja muutettiin kolmioon. Nyt lapsia kolme ja 4h ihan pakko.

meitä on normalisti 3 kolmiossa ja toinen lapsi tulossa eli pian neljä. mut sängyt ja kaikki rojut pitää olla 6:lle ihmiselle joten vähän ahistaa.. neliö hakusessa

Meillä on kaksi lasta kaksiossa, 1,5v ja vastasyntynyt. Neliöitä vajaa 60. Olohuone on tosi iso joten lapsilla tilaa leikkiä ja toistaiseksi mahdutaan makkariinkin... Tarkoitus oli ostaa isompi jo syksyllä mutta toi yleinen taloustilanne pisti suunnitelmat jäihin toistaiseksi, odotellaan varmaan vielä vuosi ennen kuin vaihdetaan asuntoa vaikka ihanaa olisikin että olisi lastenhuone (ja enemmän säilytystilaa).

Meillä kaksio, neliöitä 53 ja kaksikin lasta, jotka tosin ovat pieniä. Mahdutaan muuten hyvin, mutta hukutaan leluihin ja pyykkeihin;) Eli siivoilla täytyy ihan jatkuvasti. Mutta siihenkin tottuu. Mitään ylimääräistä ei ole tilaa säilytellä kaapeissa.

Kaksiossa 60 neliötä kaksi aikuista ja lapsi 1v 4kk. Hyvin mahdutaan, ei olla edes suunniteltu isompaan muuttamista.
Paljonhan riippuu kyllä säilytystiloista: meillä ei ole vaatehuonetta, mutta kaappeja kiitettävästi. Paikkaa rattaille ei ole myöskään, kun tuulikaappi on todella pieni ja eteinen on käytävämallia. Rattaat siis majailevat keittiössä.

Me asuttiin eka 45 neliöisessä ja sitten 52 neliöisessä kaksiossa yhden lapsen kanssa. Kun lapsi oli reilu 1½ vuotta muutettiin kolmioon ja toinen ipana syntyy piakkoin. 2 aikuista ja 2 lasta 52 neliöisessä kaksiossa olis ollu mulle liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua on ruvennu nyt ahistaa tää tilan vähyys, kun me asutaan kaksiossa (minä, mies ja lapsi 1,5v...kuinka pitkään ootte asuneet lapsen kanssa kaksiossa???

Me säästimme omaa asuntoa varten asumalla kaksiossa vaikka oli lapsi. Oli sitten kivasti pesämunaa kun ensimmäistä asuntolainaa haimme.

Aika harvinaista tuo varmaan on. Ainakin omat tutut on asuneet suunnilleen omakotitalossa jo raskausaikana, pitää oll aoma huone vauvallekin jo enne kuin on edes maailmassa.

Me säästimme omaa asuntoa varten asumalla kaksiossa vaikka oli lapsi. Oli sitten kivasti pesämunaa kun ensimmäistä asuntolainaa haimme.

Aika harvinaista tuo varmaan on. Ainakin omat tutut on asuneet suunnilleen omakotitalossa jo raskausaikana, pitää oll aoma huone vauvallekin jo enne kuin on edes maailmassa.

ja oli myös tosi pieni kaksio, eli oli vain keittokomero, noin 50 neliötä.

ja oli myös tosi pieni kaksio, eli oli vain keittokomero, noin 50 neliötä.

Mutta ei myöskään osteltu tavaraa noin pienelle lapselle, eli tosi hyvin mahtui.

Meillä on 50 neliön kaksio. Minä ja vajaa vuoden vanha neiti, useimmiten myös ukko täällä. Ei tunnu ahtaalta.. Vähän vaan inhottaa kun keittiön pöytä olkkarissa, mut ei se sinänsä haittaa..

Niin, vielä yksi juttu täytyy laittaa:) Anoppi ja appi asuivat 17 vuotta kahden lapsen kanssa yksiössä, jossa oli 30 neliötä. Lapsilla oli vaatehuoneessa kerrossänky, jossa nukkuivat. Sitten kun nää ekat lapset olivat 17 ja 10 tai jotain, niin saivat omakotitalon valmiiksi ja muuttivat sinne, ja minun mies syntyi iltatähtenä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja mursku:
Meillä on 50 neliön kaksio. Minä ja vajaa vuoden vanha neiti, useimmiten myös ukko täällä. Ei tunnu ahtaalta.. Vähän vaan inhottaa kun keittiön pöytä olkkarissa, mut ei se sinänsä haittaa..

Meilläkin on isompi ruokapöytä olkkarissa, vaikka 4h+k :)

Yhteistyössä