Muita joita ärsyttää hoitajien ruinaus palkasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Asiaa seurannut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras xxx:
Niin. PIti kirjoittaa lastentarhanopettaja. joka siis tienaa paljon paljn vähemmän kuin isopalkkainen sairaanhoitaja.

Harva lastentarhanopettaja tekee epäsäännöllistä kolmivuorotyötä ilman mahdollisuutta ruokataukoihin. Harva lastentarhanopettaja on välittömässä vastuussa ihmishengistä (sairaanhoitajalla pienikin virhe voi viedä potilaan hengen).

se on kyllä jo nähty

Niin mikä?

Niin. PIti kirjoittaa lastentarhanopettaja. joka siis tienaa paljon paljn vähemmän kuin isopalkkainen sairaanhoitaja.

Harva lastentarhanopettaja tekee epäsäännöllistä kolmivuorotyötä ilman mahdollisuutta ruokataukoihin. Harva lastentarhanopettaja on välittömässä vastuussa ihmishengistä (sairaanhoitajalla pienikin virhe voi viedä potilaan hengen).

se on kyllä jo nähty

Niin mikä?

mieti sitä!!!!!!!

kannattaisi lukea lehtiä!!!!!! niin tietäis mitä tapahtuu!!!!!

Voi hyvä ihminen, kai minä tiedän että joku hoitaja on potilaita tappanut. Miten se liittyy kaikkiin muihin, yli 100000 sairaanhoitajaan Suomessa? Onhan päiväkodeistakin lapsia karannut ja kuollut, tai jäänyt romahtaneiden telinekasojen alle jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Alkuperäinen kirjoittaja vierasxxx:
se on kyllä jo nähty

Niin mikä?

mieti sitä!!!!!!!

Onpa kehittävää keskustelua

kannattaisi lukea lehtiä!!!!!! niin tietäis mitä tapahtuu!!!!![/quote]

hyvä vieras lukee nyt itse vähän tarkempaa niitä lehtiä..[/quote]

osuko arkaan paikkaan!!!!!!!! voi voi vali vali !!!!!! taidatte hyvin tietää mitä tarkoitin

Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
Näinhän se varmaan tulevaisuudessa muuten on. ;) . Mut ihan oikeesti ei siinä vaiheessa kauhiasti naurata kun on kipee ja tarttee hoitoo mutta kun hoitaja ei ymmärrä tai sitten ymmärtää väärin sinut ja vaivasi.

Kaikki nuoret osaavat englantia tarpeeksi. niin suomessa kuin kiinassa.

Näinhän se varmaan tulevaisuudessa muuten on. ;) . Mut ihan oikeesti ei siinä vaiheessa kauhiasti naurata kun on kipee ja tarttee hoitoo mutta kun hoitaja ei ymmärrä tai sitten ymmärtää väärin sinut ja vaivasi.

Kaikki nuoret osaavat englantia tarpeeksi. niin suomessa kuin kiinassa.

sitä paitsi olen synnyttänyt kahdesti, ja viettänyt muutaman päivän laitoksella. Ei minulle montaa sanaa hoitajat sinä aikana puhuneet. Ei oikeastaan mitään,mitä ei olisi voinut myös englanniksi hoitaa. Muutama lause. Ei paljon näkynyt hoitajia.

panetteluun ja kateuteen. Ollan kuin hiekkalaatikolla, sulle, mulle, sulle... byääähh, mä sain vähemmän.

Onkohan millään miesten vastaavalla keskustelupalstalla tälläistä älämölöä kun paperimiehet tai metalli saa suuren palkankorotuksen? Vastas ei ole.

Kateus se vie kalatkin vedestä. Kukaan ei mieti sitä että jostain pitää alkaa, jos hoitajat saavat nyt kunnon korotuksen, on muillakin sitten hyvät perusteet jatkossa siihen. Mutta kun mentaliteetti on se, että kaikille yhtä paljon...huoh. Tässäkin näkee kuinka Soviet Finland edelleen ollaan. Sosialismi taitaa istua aika tiukassa suomalaisissa. Palvelut pitää olla hyvät mutta mitään ne ei saisi maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja määä:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja Josa:
Ihan tätä juttua sivuuttaen,
Mua ainakin ketuttaa tehdä pienemmällä palkalla töitä, kun vastaavan koulutuksen omaava mies kuntasektorilla. Esim. Rakennustarkastaja saa lähes tonnin enemmän kuussa palkkaa, vaikka koulutuksemme on täysin vastaavat AMK tutkinnot. Mutta minä kun olen naisvaltaisella alalla töissä ja just esim. rak.tark.ovat pääsääntöisesti miehiä.

Näin on!!! Ottakaas ihmiset huomioon että sairaanhoitajilla on KORKEAKOULUTUTKINTO. Palkkais pitäis olla sen mukaista.

Sairaanhoitajalla ei ole korkeakoulututkinto. lastenhoitajalla on ja tienaa paljon vähemmän kuin sairaanhoitaja, vaikka hänen panoksesta riippuu, millainen maailma tulevaisuudessa on, kun kasvattaa tulevaisuuden aikuisia ja veronmaksajia.

Anteeksi vaan mutta sairaanhoitajia valmistuu ammattiKORKEAKOULUSTA!!!

ammattikorkeakoulututkinto ei ole sama asia kuin korkeakoulututkinto.Ei ainakaan kuten itse ymmärrän sen. Ammattikorkeakoulututkinto on joku välimuoto ammattikoulun ja yliopiston välillä. Korkeakoulu on sama kuin yliopisto.
ammattikorkeakoulu on lähes sama kuin ammattikoulu. uusi sana keksittiin, koska suomalaiset ovat tittelinkipeitä.

Näin se on. Ammattikorkeakoulututkinto ei ole korkeakoulututkinto.

Nimimerkki: entinen AMK-insinööri, nykyinen DI

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
panetteluun ja kateuteen. Ollan kuin hiekkalaatikolla, sulle, mulle, sulle... byääähh, mä sain vähemmän.

Onkohan millään miesten vastaavalla keskustelupalstalla tälläistä älämölöä kun paperimiehet tai metalli saa suuren palkankorotuksen? Vastas ei ole.

Kateus se vie kalatkin vedestä. Kukaan ei mieti sitä että jostain pitää alkaa, jos hoitajat saavat nyt kunnon korotuksen, on muillakin sitten hyvät perusteet jatkossa siihen. Mutta kun mentaliteetti on se, että kaikille yhtä paljon...huoh. Tässäkin näkee kuinka Soviet Finland edelleen ollaan. Sosialismi taitaa istua aika tiukassa suomalaisissa. Palvelut pitää olla hyvät mutta mitään ne ei saisi maksaa.

On väärin aloittaa sieltä päästä, joilla on jo koulutukseen nähden isot palkat.
Korkeasti koulutetuilla suunnilleen samat palkat, ja pitäisi aloittaa sieltä.

Tässä ketjussa on joku sh.n vihaaja joka ISOILLA KIRJAIMILLA JANKUTTAA SAMAA ASIAA PÄIVÄT PITKÄT...eiköhän asiasi ole tullut jo selväksi! Onko antipatiasi jotenkin aivan patologista?
hello sullekin!!!:)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Tässä ketjussa on joku sh.n vihaaja joka ISOILLA KIRJAIMILLA JANKUTTAA SAMAA ASIAA PÄIVÄT PITKÄT...eiköhän asiasi ole tullut jo selväksi! Onko antipatiasi jotenkin aivan patologista?

En vihaa ketään.
Mutta jos joku laukoo epäloogisuuksia, valheita ja typeryyksiä, saa kai korjata?
Kuten se, että on 1.pienet palkat: he saavat suomalaisten keskipalkkaa, parempaa kuin naiset keskimäärin. Ovat keskituloisia, ja siis muihin yhtä matalasti koulutettuihin naisiin verrattuna hyvätuloisia.

2. Muutkin työt ovat vähintään yhtä raskaita. Kukaan ei tiedä toisen työn raskaudesta mitään.

Uskon kyllä, että sairaanhoitajat tulevat edelleen nostamaan palkkojaan, koska suuret ikäluokat luulevat näin varmsitavansa itselleen hyvän hoidon vanhana. Mutta tosiasiassa sairaanhoitajat ovat jo isotuloista porukkaa muihin naisiin verrattuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja määä:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja Josa:
Ihan tätä juttua sivuuttaen,
Mua ainakin ketuttaa tehdä pienemmällä palkalla töitä, kun vastaavan koulutuksen omaava mies kuntasektorilla. Esim. Rakennustarkastaja saa lähes tonnin enemmän kuussa palkkaa, vaikka koulutuksemme on täysin vastaavat AMK tutkinnot. Mutta minä kun olen naisvaltaisella alalla töissä ja just esim. rak.tark.ovat pääsääntöisesti miehiä.

Näin on!!! Ottakaas ihmiset huomioon että sairaanhoitajilla on KORKEAKOULUTUTKINTO. Palkkais pitäis olla sen mukaista.

Sairaanhoitajalla ei ole korkeakoulututkinto. lastenhoitajalla on ja tienaa paljon vähemmän kuin sairaanhoitaja, vaikka hänen panoksesta riippuu, millainen maailma tulevaisuudessa on, kun kasvattaa tulevaisuuden aikuisia ja veronmaksajia.

Anteeksi vaan mutta sairaanhoitajia valmistuu ammattiKORKEAKOULUSTA!!!

ammattikorkeakoulututkinto ei ole sama asia kuin korkeakoulututkinto.Ei ainakaan kuten itse ymmärrän sen. Ammattikorkeakoulututkinto on joku välimuoto ammattikoulun ja yliopiston välillä. Korkeakoulu on sama kuin yliopisto.
ammattikorkeakoulu on lähes sama kuin ammattikoulu. uusi sana keksittiin, koska suomalaiset ovat tittelinkipeitä.

Näin se on. Ammattikorkeakoulututkinto ei ole korkeakoulututkinto.

Nimimerkki: entinen AMK-insinööri, nykyinen DI

Eli siis jos puhutaan vain "korkeakoulututkinnosta" sillä tarkoitetaan lähinnä vanhoja yliopisto ja teknillisen korkeakoulun tasoisia koulutuksia. Jos halutaan puhua AMK-tasoisista koulutuksista niin on syytä mainita se "alempi" siinä mukana. Nämä "korkeakoulututkinnot" kun ovat sen verran eri luokkaa keskenään, että niistä ei tosiaan kannata puhua yhdellä yhteisellä nimityksellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Surina74:
kaikki kitisevät hoitajat vaihtoon!!!!!!! varmaan löytyy vielä ihmisiä jotka tekevät työtä sydämestään eikä kitise lisää rahaa!!!!!! jos ei täältä löydy niin sit ulkomailta

Totta, työvoimaa pitää hakea ulkomailta. Sairaanhoitajan työ ei oel mitään vapaaehtoistyötä, kyllä siitä täytyy kunnon korvaus saada. Et näytä arvostavan sairaanhoitajan työtä??
Ei ulkomaalaiset hoitajat tule suomeen töihin kun niille maksetaan muualla parempaa palkkaa kuin täällä.

Kuinka monen teidän henkinen kantti kestäisi seuraavia?

-Vähän alle 30v. nainen jolla syöpä keuhkoissa, maksassa ja haimassa. Ei ole varmuutta saadaanko nainen paranemaan. Kotona odottaa neljä pientä lasta ja aviomies.

-Vähän alle 30v. mies joka ei itse sairaalassa maatessaan tiedä, että on siellä viimeistä kertaa ja että kotiin hän ei tule enää pääsemään, koska mitään ei ole enää tehtävissä. Syöpä on mm. aivoissa, maksassa, keuhkoissa, käytännössä katsoen joka puolella kroppaa.

-Rankkoja syöpähoitoja saava alle 50v. mies jonka vaimo hälytetään sairaalaan paikalle, kun ei tiedetä kestääkö mies hoidot.

-Alle 30v. nainen joka makaa useita vähintään viikon jaksoja sairaalassa ja itkee kun joutuu olemaan erossa pienestä lapsestaan.

-Olla tukena nuorelle naiselle joka juotuu synnyttämään kohtuun kuolleen vauvansa. Sama nainen menetti vielä toisenkin lapsen joka eli vain pienen hetken.

Omalta osaltani voin sanoa, että mä en kestäisi hoitajana olla näiden ihmisten tukena. Olen sen verran tunteellinen ihminen, että mä en vain yksinkertaisesti kestäisi tuollaista.

Nuo mun kertomat tapaukset eivät ole mitään keksittyjä vaan oikeasti tapahtuneita. Itse paljon sairaalassa olleena osaan arvostaa hoitohenkilökuntaa ja olen sitä mieltä, että kyllä he ansaitsevat saada enemmän palkkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

En vihaa ketään.
Mutta jos joku laukoo epäloogisuuksia, valheita ja typeryyksiä, saa kai korjata?
Kuten se, että on 1.pienet palkat: he saavat suomalaisten keskipalkkaa, parempaa kuin naiset keskimäärin. Ovat keskituloisia, ja siis muihin yhtä matalasti koulutettuihin naisiin verrattuna hyvätuloisia.

2. Muutkin työt ovat vähintään yhtä raskaita. Kukaan ei tiedä toisen työn raskaudesta mitään.

Uskon kyllä, että sairaanhoitajat tulevat edelleen nostamaan palkkojaan, koska suuret ikäluokat luulevat näin varmsitavansa itselleen hyvän hoidon vanhana. Mutta tosiasiassa sairaanhoitajat ovat jo isotuloista porukkaa muihin naisiin verrattuna.

Älytöntä vääntää kättä siitä mikä työ on raskaampaa kuin toinen. Jos työttömältä kysytään, niin kyllä senkin mielestä kotona olo on raskasta. Ainakin henkisesti. Ja näin varmasti onkin. Itse en kestäisi ajatusta olla työttömänä vuosi tolkulla.

Miten joku jaksaa murehtia toisten palkoista. Jokainen me oma ammttimme valitaan, ja saadaan se palkka mikä saadaan. Ihan yhtäläisesti kuin hoitaja tietää opiskelemaan lähtiessään tulevan palkkansa sen tietää muunkin alan opiskelijat. Jos hoitajien liitot nyt ajavat liittolaisten etuaan, onko se sitten väärin. Lähtekää te muidenkin alojen työntekijät samaan liittojenne kanssa älkääkä olkon kateellisia muille. Kateellisuudesta ei tuu kuin paha mieli ja katkeruus itselle! Mun mielestä tälläset eipäs juupas keskustelut on aivan peestä, ja tuntuu, että kaikki muut tietää hoitajien työnkuvan paremmin kuin hoitajat itse.

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
peruspalkkani on juuri tuo minimi 1744 e ja koska olen päivätöissä ei lisiäkään kerry, käteen jää kuussa n. 1350 e. Vaativaa ja raskasta työtä koen tekeväni. Kyllä minusta lakko olisi paikallaan mikäli lupauksista huolimatta palkat eivät nouse.
Vasta valmistuneena hoitajana töitä saisin lähes mistä tahansa ja ilman kokemusta!! Hoitajia on saatava lisää ja ilman palkan nostoa se ei tule olemaan mahdollista. Tai sitten pian törmätään siihen, että leikkurissa ym. voi työskennellä suoraan työkkäristä tai ulkomailta tulleet omilla todistuksillaan.

Kannattaa huomioida, että verotus on kovin progressiivinen tässä maassa juuri keskituloilla, jos ei verovähennyksiä ole. Saan käteen n. 2500 eurosta 1700 euroa ja olen koulutetumpi kuin sh.

Eli lähinnä huvittaa tämä muutamasta sadasta eurosta tappeleva akkalauma.

Lastenhoidosta maksetaan vähän. Mutta ja valitettavasti alalle pääsee liian lepsusti ja muutaman kk koulutuksella. Todellakin valitettavasti. Palkkoja voisi nostaa, mutta samalla tasoa.

Saatko sä ihan oikeesti bruttona tuon 2500euroa kuussa? Oot ensimmäinen kollega joka niin tekee. Ite saan n.1900 euroa bruttona (riippuen vähän vuoroista ja siitä kuinka monta pyhäpäivää sattuu listaan ja työvuoroksi.)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Itse en kestäisi ajatusta olla työttömänä vuosi tolkulla.

En mäkään kestäisi, seinät siinä kaatuis päälle. Jos en olisin nyt koulussa, niin saattaisin olla työtön. Tai olishan mulla silti osa-aikatyöni, mutta sitä on vain kerran kaks viikossa. Kyllä sitä pidemmän päälle haluaa tehdä kunnon työtä tai edes opiskella joka arkipäivä.

Niinpä, mutta mielestäni pitäisi saada myös muiden hoitajien noita palkankorotuksia...

No sitähän tässä yritetään koko ajan tehdä! Kaikille hoitajille se 500 euroa NETTONA lisää käteen kuussa niin jaksaa taas juosta pitkin sairaalaa.

aivan sama mistä niitä valmistuu!!!! jos työ ei kiinnosta aina voi vaihtaa alaa!!!!! ärsyttävää kitinää!!!!! noi sairaanhoitajat jaksaa pitää!!!!! otetaan hoitajat sieltä missä ei kitistä vaan tehdään työtä

Eli mistä?

Viedään paperiteollisuus Kiinaan ja tuodaan vaihtarina hoitajia sieltä..? ;)

Kas, näinhän me teemmekin! Kiinankieli pakolliseksi kouluihin!! Ymmärtää sitte sairaalassa ym. asioida.

niin ja viedään kaikki sairaanhoitajat kiinaan töihin voivat valittaa mielin määrin eikä kukaan ymmärrä:)

Eli ihan sama vaikutus kuin suomessakin..

niin...se on tietenkin niin tapauskohtausta se kuka oikeesti sitä hoitoa oikeesti tarvii ja kuka ei

Yhteistyössä