Muita joita ärsyttää hoitajien ruinaus palkasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Asiaa seurannut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja Josa:
Ihan tätä juttua sivuuttaen,
Mua ainakin ketuttaa tehdä pienemmällä palkalla töitä, kun vastaavan koulutuksen omaava mies kuntasektorilla. Esim. Rakennustarkastaja saa lähes tonnin enemmän kuussa palkkaa, vaikka koulutuksemme on täysin vastaavat AMK tutkinnot. Mutta minä kun olen naisvaltaisella alalla töissä ja just esim. rak.tark.ovat pääsääntöisesti miehiä.

Näin on!!! Ottakaas ihmiset huomioon että sairaanhoitajilla on KORKEAKOULUTUTKINTO. Palkkais pitäis olla sen mukaista.

Sairaanhoitajalla ei ole korkeakoulututkinto. lastenhoitajalla on ja tienaa paljon vähemmän kuin sairaanhoitaja, vaikka hänen panoksesta riippuu, millainen maailma tulevaisuudessa on, kun kasvattaa tulevaisuuden aikuisia ja veronmaksajia.

Anteeksi vaan mutta sairaanhoitajia valmistuu ammattiKORKEAKOULUSTA!!!

Alkuperäinen kirjoittaja määä:
Mua ainakin ketuttaa tehdä pienemmällä palkalla töitä, kun vastaavan koulutuksen omaava mies kuntasektorilla. Esim. Rakennustarkastaja saa lähes tonnin enemmän kuussa palkkaa, vaikka koulutuksemme on täysin vastaavat AMK tutkinnot. Mutta minä kun olen naisvaltaisella alalla töissä ja just esim. rak.tark.ovat pääsääntöisesti miehiä.

Näin on!!! Ottakaas ihmiset huomioon että sairaanhoitajilla on KORKEAKOULUTUTKINTO. Palkkais pitäis olla sen mukaista.

Sairaanhoitajalla ei ole korkeakoulututkinto. lastenhoitajalla on ja tienaa paljon vähemmän kuin sairaanhoitaja, vaikka hänen panoksesta riippuu, millainen maailma tulevaisuudessa on, kun kasvattaa tulevaisuuden aikuisia ja veronmaksajia.

ammattikorkeakoulututkinto ei ole sama asia kuin korkeakoulututkinto.Ei ainakaan kuten itse ymmärrän sen. Ammattikorkeakoulututkinto on joku välimuoto ammattikoulun ja yliopiston välillä. Korkeakoulu on sama kuin yliopisto.
ammattikorkeakoulu on lähes sama kuin ammattikoulu. uusi sana keksittiin, koska suomalaiset ovat tittelinkipeitä.

Niin tähän lisäten vielä etten ole sairaanhoitaja vaan hiukan enemmän koulua käynyt. Opintoviikkoja vähän enemmän kuin sh:lla tai nykyään opintopisteitä, mutta kuitenkin mulla on AMK tutkinto ja suurin osa ammattini edustajista on naisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Lh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei ainoa tapa tosiaankaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja Lh:
Kata-76,ei muuten pidä paikkaansa. Olen lähihoitajana vakituisessa työsuhteessa, bruttopalkka 1650. Tule vaikka katsomaan tilinauha.
Nuo hs aritkkelin summat olis just oikeat.

No, sitten joku lähihoitaja saa sinua enemmän palkkaa!!! Sitähän se keskiarvo on, että jos joku saa enemmän ja joku vähemmän niin keskiarvollisesti sinä saisit tämän ja tämän verran palkkaa! Ei se keskiarvo tarkoita sitä että KAIKKI saa tuon verran palkkaa! Se on vaan ainoa tapa verrata eri alojen palkkoja keskenään.

Mielestäni kyllä pitäisi verrata enemmin vaikka tuntipalkkaa - keskiarvoina siis. Lue vaikka linkkisi jälkeinen keskustelu, tuossahan ei huomioida edes ylityötä - mitä lääkärit esimerkiksi tekee. Niin saati sitten että huomoitaisiin vuorotyö jne.

Hs.fi:
"Vertailu on suuntaa-antava ja se on tehty kokonaisansioiden perusteella, eli palkoissa ovat mukana myös yli- ja lisätyöt."

Ei ymmärrä?!?!?!?

No sinäpä sen sanoit. ilta-, yö-, viikonloppulisät ja ylityöt mukaanluettuna. Eli peruspalkka on edelleen n 1600 e. Vai kuuluuko hoitajan kotona käydäkkään? Saako hoitajalla olla perhe? Pitää omistaa ihan koko elämä ja aika työlleen?

Lasketaanhan 3-vuorotyötä tekevän paperialan duunarinkin palkka ilta- jne lisineen, miksei siis hoitajien? Eihän ne ilta-yö hommat sitä työaikaa lisää vaan kuuluu työaikaan. PERUSPALKKA ON PERUSPALKKA ja KESKIANSIO KESKIANSIO, pitää siis vaan olla selvillä kummastako puhutaan. Vai onko tässä nyt jotain mitä en todellakaan käsitä? Jos työ on luonteensa mukaisesti 3vuorotyötä, niin miksi niitä lisiä ei silloin lasketa vertailuihin mukaan?
Ja lääkäreiden palkkoja/työaikoja en ole kommentoinut missään välissä. Se on ihan luku sinänsä. :|

Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
LASTENHOITAJALLA ei ole korkeakoulututkintoa, tänä päivänä valmistuvat sairaanhoitajat AMMATTIKORKEAKOULUSTA.

Niin. PIti kirjoittaa lastentarhanopettaja. joka siis tienaa paljon paljn vähemmän kuin isopalkkainen sairaanhoitaja.

ammattikorkeakoulututkinto ei ole sama asia kuin korkeakoulututkinto.Ei ainakaan kuten itse ymmärrän sen. Ammattikorkeakoulututkinto on joku välimuoto ammattikoulun ja yliopiston välillä. Korkeakoulu on sama kuin yliopisto.
ammattikorkeakoulu on lähes sama kuin ammattikoulu. uusi sana keksittiin, koska suomalaiset ovat tittelinkipeitä.

Öö, itseasiassa ammattiKORKEKOULUtutkinto on tosiaankin korkeakoulututkinto. Ylemmän amk:in suorittamalla se on jopa ylempi korkeakoulututkinto. Yliopistosta valmistuu sitten kandidaatteja ja maistereita, ja heilläkin on korkeakoulututkinto.

AMK tutkinto on alempi korkeakoulututkinto, kun taas yliopistotutkinto on ylempi korkeakoulututkinto. Eivät ole samoja. Ennen insinöörejä tuli teknillisestä oppilaitoksesta nyt AMK:sta. Ja koulutus oli tuolloin muistaakseni opistotasoinen. Nythän suuri osa opistotasoisista koulutuksista on muutettu AMK tutkinnoiks.
Mä oon käynyt lukion, ammattikoulun ja AMK:n ja AMK ei kyllä todellakaan ole sama kuin ammattikoulu. Esim. matematiikan taso on täysin eri luokkaa, ainakin meillä oli AMK:ssa, perustui lukion pitkän oppimäärän jatkamiseen. Ammattikoulussa matikka ihan yläastetasoista.

vaikka valmistuukin ammattikorkeasta. Siitä asti kun alkoi valmistua ammattikorkea hoitsuja koko koukutus meni alas kuin lehmänhäntä

aivan sama mistä niitä valmistuu!!!! jos työ ei kiinnosta aina voi vaihtaa alaa!!!!! ärsyttävää kitinää!!!!! noi sairaanhoitajat jaksaa pitää!!!!! otetaan hoitajat sieltä missä ei kitistä vaan tehdään työtä

aivan sama mistä niitä valmistuu!!!! jos työ ei kiinnosta aina voi vaihtaa alaa!!!!! ärsyttävää kitinää!!!!! noi sairaanhoitajat jaksaa pitää!!!!! otetaan hoitajat sieltä missä ei kitistä vaan tehdään työtä

Eli mistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Miina:

Eli mistä?

Viedään paperiteollisuus Kiinaan ja tuodaan vaihtarina hoitajia sieltä..? ;)

Eli mistä?

Kas, näinhän me teemmekin! Kiinankieli pakolliseksi kouluihin!! Ymmärtää sitte sairaalassa ym. asioida.

Eli mistä?

Kas, näinhän me teemmekin! Kiinankieli pakolliseksi kouluihin!! Ymmärtää sitte sairaalassa ym. asioida.

niin ja viedään kaikki sairaanhoitajat kiinaan töihin voivat valittaa mielin määrin eikä kukaan ymmärrä:)

Näinhän se varmaan tulevaisuudessa muuten on. ;) . Mut ihan oikeesti ei siinä vaiheessa kauhiasti naurata kun on kipee ja tarttee hoitoo mutta kun hoitaja ei ymmärrä tai sitten ymmärtää väärin sinut ja vaivasi.

Eli mistä?

niin ja viedään kaikki sairaanhoitajat kiinaan töihin voivat valittaa mielin määrin eikä kukaan ymmärrä:)

Eli ihan sama vaikutus kuin suomessakin..

Itse en tee kumpaakaan työtä. Mutta helpommin voisin kuvitella selviäväni lääkkeiden annosta, jotka lääkärit määränneet, kierroista ym. toimenpiteistä 3 vuotta opiskeltuani, kuin kassan työstä vedossa, ihmisten haukkuessa, eikä arvostusta eikä palkkaa ollenkaan. Ja kuitenkin työssä pitää olla tarkkana ja muistaakin jotain.[/quote]

No huh huh, kun ei itse asiasta mitään tiedä, niin ois parempi olla ihan hiljaa!! Ilmeisesti jotkut yhä luulee että sh:t tekee vaan niin kuin lääkäri määrää?! Ei todellakaan pidä paikkaansa, jos hoitaja ei itse ajattele mitä tekee ja uskoo sokeasti esim. jonkun nuoren ja kokemattoman lääkärin määräyksiä, niin siinä on kyllä kaikki katastrofin ainekset. Joo ja onhan se suonen kanylointi ihan sama juttu kuin istua kaupan kassalla. Itse olen sh yliopistosairaalassa ja mun lähtöpalkka ilman lisiä on 1960e eli käteen jää rapiat 1400e, mut ne lisät joista jotkut täällä on mussuttanu et opettajilla ei ole, niin voin sanoa et ne ei oikeesti tee kuussa käteen kuin n. 200e ja ne ei todella tuu helpolla. Moniko on valmis menemään töihin esim. jouluna, juhannuksena, uutena vuotena kun muut on perheen kanssa niitä viettämässä, ja tieodoksi tietämättömille, pyhäpalkka on kaksin ei kolminkertainen. Jo on pikkusieluista edes määkiä et kun ei ole lisiä palkassa. Tervetuloa vaan vapaasti kokeilemaan, millaista on työ esim. yliopistosairaalan kirurgisella vuodeosastolla; et ehdi syömään, juomaan tai kuselle, mut eipähän sitä hoitajat tartte ruokaa, kun me eletään pyhällä hengellä :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Itse en tee kumpaakaan työtä. Mutta helpommin voisin kuvitella selviäväni lääkkeiden annosta, jotka lääkärit määränneet, kierroista ym. toimenpiteistä 3 vuotta opiskeltuani, kuin kassan työstä vedossa, ihmisten haukkuessa, eikä arvostusta eikä palkkaa ollenkaan. Ja kuitenkin työssä pitää olla tarkkana ja muistaakin jotain.

No huh huh, kun ei itse asiasta mitään tiedä, niin ois parempi olla ihan hiljaa!! Ilmeisesti jotkut yhä luulee että sh:t tekee vaan niin kuin lääkäri määrää?! Ei todellakaan pidä paikkaansa, jos hoitaja ei itse ajattele mitä tekee ja uskoo sokeasti esim. jonkun nuoren ja kokemattoman lääkärin määräyksiä, niin siinä on kyllä kaikki katastrofin ainekset. Joo ja onhan se suonen kanylointi ihan sama juttu kuin istua kaupan kassalla. Itse olen sh yliopistosairaalassa ja mun lähtöpalkka ilman lisiä on 1960e eli käteen jää rapiat 1400e, mut ne lisät joista jotkut täällä on mussuttanu et opettajilla ei ole, niin voin sanoa et ne ei oikeesti tee kuussa käteen kuin n. 200e ja ne ei todella tuu helpolla. Moniko on valmis menemään töihin esim. jouluna, juhannuksena, uutena vuotena kun muut on perheen kanssa niitä viettämässä, ja tieodoksi tietämättömille, pyhäpalkka on kaksin ei kolminkertainen. Jo on pikkusieluista edes määkiä et kun ei ole lisiä palkassa. Tervetuloa vaan vapaasti kokeilemaan, millaista on työ esim. yliopistosairaalan kirurgisella vuodeosastolla; et ehdi syömään, juomaan tai kuselle, mut eipähän sitä hoitajat tartte ruokaa, kun me eletään pyhällä hengellä :kieh: [/quote]

sairaanhoitajan peruspalkka 2500e/kk ilman lisiä otappa yhteyttä liittoon

Niin. PIti kirjoittaa lastentarhanopettaja. joka siis tienaa paljon paljn vähemmän kuin isopalkkainen sairaanhoitaja.

Harva lastentarhanopettaja tekee epäsäännöllistä kolmivuorotyötä ilman mahdollisuutta ruokataukoihin. Harva lastentarhanopettaja on välittömässä vastuussa ihmishengistä (sairaanhoitajalla pienikin virhe voi viedä potilaan hengen).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras xxx:

Harva lastentarhanopettaja tekee epäsäännöllistä kolmivuorotyötä ilman mahdollisuutta ruokataukoihin. Harva lastentarhanopettaja on välittömässä vastuussa ihmishengistä (sairaanhoitajalla pienikin virhe voi viedä potilaan hengen).

se on kyllä jo nähty

Yhteistyössä