Muita joita ärsyttää jouluvalot liian aikaisin yms.?

• Viestiketjun aloittaja jingle bells
  • Ensimmäinen viesti
jingle bells
Meillä laitetaan jouluvalot vasta 1 adventtina,jolloin joulun odotus virallisesti alkaa(adventti=joulun odotus).
Koristeet ja vastaavat pikkuhiljaa joulua kohden,kuusi vasta aaton aattona.Koristellaan lasten kanssa se aatto aamuna.
Itse kyllä kyllästyn varisevaan kuuseen ja koristeisiin jo uuteen vuoteen mennessä,joten jos alottaisin joulun jo marraskuussa fiilistely oikean joulun aikaan olisi jo laimea..

"Hanna"
Ja mitkä sitten kenenkin mielestä on jouluvalot. Mulle jouluvaloja on kyntteliköt ja kuusenkynttilät.

En mäkään kynttelikköjä vielä haluaisi katsella. Mutta parvekkeella on kiva tuo valokaapeli, ei ole niin synkkää.

Ei mua ainakaan oo häirinnyt ne "jouluvalot", mitä on tähän mennessä näkynyt muiden pihoissa. Ihan piristäviä ne on, vaikka itse aloitan valojenkin laiton vasta tuossa kuun vaihteessa. Tapansa kullakin :)

bbierass
Kiva on kun laitetaan kauniita valoja pimeiden iltojen iloksi. En edes ajattele niitä jouluvaloina.

enemmän ihmetyttää kun joillain on pihavalot päällä kestä talvet yöt päivät.

"Sirkkeli"
Olen ollut lähinnä huvittunut ensimmäisistä valoista, jotka tuli todella aikaisin. Mutta ne on niin kauniita ja mieltä piristäviä, kun ulkona on muuten todella pimeää, että olen suorastaan kiitollinen heille, jotka niitä viitsii laittaa.

aappp
marrasvalot..aa okei uusi termi mulle.Mutta kyllä vaan niitten pakkausten kyljissä lukee jouluvalot..
Mut ei pelkästään ne valot...kun jotkut tuntuu jo laittavan koristeita ja osalla jo joulukuun alkupuolella jo kuusi :0

marrasvalot..aa okei uusi termi mulle.Mutta kyllä vaan niitten pakkausten kyljissä lukee jouluvalot..
Mut ei pelkästään ne valot...kun jotkut tuntuu jo laittavan koristeita ja osalla jo joulukuun alkupuolella jo kuusi :0
Väittäisin kyllä, että aika harvassa pakkauksessa lukee oikeasti "jouluvalot". Useasti ne on aika neutraalisti esim. "ulko- tai koristevalosarjoja".

bamBUu
Kyllä kaikesta jaksetaankin valittaa. Ihmiset laittavat mukavia valoja pihoilleen ja parvekkeilleen tämän synkkyyden keskelle, niin eikös siitäkin valiteta. Pyhä jysäys.

-.-
[QUOTE="aappa";30430842]älä sano että se kaapeli on sinistä tai vihreää...[/QUOTE]

Sininen on ja rakastan sitä. Kirkas on liian tylsä omaan makuun ja punainen taas liian jouluinen.

Jos olet naapurini niin anteeksi jos silmiisi sattuu :D

"irma"
Meillä on lyhdyssä ja pensaassa tunnelmavalot, ikkunoihin tulee joulukuussa. Mutta mua raivostuttaa kun Hirviniemi kumppaneineen terrorisoi meidävkoloppuja. En JAKSA kuunnella ja perheen miehet röhnöttää sohvalla.

Jos on puhe nuista joulu-/pihavaloista, ja nekin mieluusti kirkkaan värisinä, niin ei, ei ärsytä. Päinvastoin - nehän luovat aivan ihanaa tunnelmaa ja sitä kaivattua valoisuutta tähän pimeään aikaan, kun luntakaan ei ole :). Mä lipsahdin nyt tuon pimeyden ja synkkyyden takia ja viritin yhden satsin jo parvekkeelle, vaikka yleensä ne meillä laitetaankin vasta joulukuun ekana päivänä.

Mutta kaikki muu joulusälä tähtivaloineen ja joululauluineen...juuei, ei vielä ollenkaan. Hyvin ehtii tuonnempana.

-.-
[QUOTE="aappa";30430869]OMG[/QUOTE]

Onneksi olkoon siitä että murheesi ovat noin pieniä :)

Ja tiedätkö, mua ei vähääkään kiinnosta mitä muut meidän valosta ajattelee. Meidän perhe tykkää, lapsi oli mitä onnellisin kun laitettiin valot pimeälle parvekkeelle :)

Ihanaa joulua sinulle, valoilla tai ilman ;)

vierailija82
Meillä laitetaan jouluvalot vasta 1 adventtina,jolloin joulun odotus virallisesti alkaa(adventti=joulun odotus).
Koristeet ja vastaavat pikkuhiljaa joulua kohden,kuusi vasta aaton aattona.Koristellaan lasten kanssa se aatto aamuna.
Itse kyllä kyllästyn varisevaan kuuseen ja koristeisiin jo uuteen vuoteen mennessä,joten jos alottaisin joulun jo marraskuussa fiilistely oikean joulun aikaan olisi jo laimea..
...oletko kenties ihmistyyppiä joka luulee aina olevansa oikeassa? OIKEINKO VIRALLISESTI silloin alkaa joulunodotus. mikä helvetti sä oot sanomaan millon sitä virallisesti saa alkaa odottamaan...???

ja sitä paitsi aika harva myy enää valoja nimellä jouluvalo. On kaamosvaloja ,syysvaloja jnejne, ei jouluvalot.
Jessus!

Yhteistyössä