Muita joilla vauva ajat ollut helppoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2:den äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2:den äiti

Vieras
Aina kun täällä sanotaan että vauva ajat on kauheita, kun ei saa nukkua ei pääse mihinkään yms yms.

Meille on sattunut niin että vauva ajat on olleet helppoja, nukuttu on yöt parikuukautisesta lähtien, syöty hyvin, ei ole sairasteltu kertaakaan, eikä turhia kitinöitä yms. Harrastaa olen voinut normaalisti kun isä on ollut lapsen kanssa, ei ole tarvinnut leiriytyä neljän seinän sisään todellakaan.

Lapset kasvaneet normaalisti, kaikki ruoka kelvannut, ei oo märisty äiin perään vaan isi on kelvannut yhtä hyvin jne..

Löytyy täältäkin =) Kaksi lasta meilläkin. Välillä on tietenkin hankalampia jaksoja,niinkuin kaikilla,mutta pääsääntöisesti kyllä ollut oikein leppoisaa elämätä =) Minkä ikäiset lapset sulla on?Mulla nyt 2v ja 3v.

Helppous on suhteellista! Esikoinen huutaa kollotti kaksi kuukautta joka yö klo 1-4. Ei ollut helppoa. Pikkukakkonen meni eilen nukkuun 22. Söi 1.30 ja 4.20. Heräsi aamuun 6.30. Minusta oli peijoonin raskas yö! Vaikkei edellisiä tapauksia voi verratakaan, toisen ollessa "järkevä" ja "helppo" nukkuja :)

Alkuperäinen kirjoittaja on:
Löytyy täältäkin =) Kaksi lasta meilläkin. Välillä on tietenkin hankalampia jaksoja,niinkuin kaikilla,mutta pääsääntöisesti kyllä ollut oikein leppoisaa elämätä =) Minkä ikäiset lapset sulla on?Mulla nyt 2v ja 3v.

Lapset nyt 3v ja 5v :) Uhmakin on ollut helppoa, ei mitään maahan heittäytymistä ja potkimista huutoa, ei hakkaamista tai puremista. Tiedän kuitenkin että jos tytöt tulevat äitiinsä, teini-ikä on todella vaikea :D

esikoinen ainakin oli "helppo" vauva, nyt uhmaikäisenä ei tietystikään samanlainen herranterttu mutta kuulunee ikään.
Toinen on vasta kuukauden, mutta toistaiseksi mennyt tosi hyvin, ei suurempia ongelmia.

:)

Meilläkin on sitten varmaan päästy aika helpolla esikoisen kanssa :heart:
Ei ollut koliikkia, on sairastanut tosi vähän, nukkuu yöt hyvin, syö reippaasti, ei ole ollut allergioita jne.

Minulla ensimmäisen lapsen vauva-aika oli elämäni rankinta aikaa. Toisen lapsen vauva-aika on ollut todella helppoa. Ensimmäisen lapsen vaatimalla energian määrällä hoitaisi vähintään viisi tällaista helpompaa vauvaa yhtäaikaa.

meillä on ollut kuusi helppoa tenavaa, yöt on nukuttu 2-3 kk ikäisestä ja sairastelua on ollut tosi vähän.meiltä kysyttiin kaksosten ollessa 4-5 kk vanhoja, että kuinka väsyneitä ollaan ja saadaanko edes nukuttua yöllä. hävetti kertoa, että typykät nukahtaa illalla noin kymmeneltä ja nukkuvat noin 11-12 tuntia putkeen, siis heräämättä

Meilläkin todella helppo vauva, nyt ikää 10kk. Äitini sanoi etten tiedä vauvan hoidosta mitään, minusta on loukkavaa sanoa niin.
Toisaalta tämä on osittain myös asennoitumiskysymys. Jos uskoo siihen että vauva-aika on vaikeaa ja elämä loppuu vauvan tuloon niin silloin myös helpon vauvan kanssa se on niin. Toki on sitten näitä "vaikeampia" tapauksia, pahaa koliikkia ja vaativia vauvoja, jotka eivät nuku kunnolla jne.

Ensimmäinen oli koliikkivauva, toinen oli helppo. Eron kyllä huomasi ihan omassakin jaksamisessa. Ensimmäisen vauva-ajasta minulla ei kauheasti muistikuvia ole univajeen vuoksi, toinen nukkui alusta lähtien 3-4 tunnin pätkiä.

mun vauveli on vasta 4 kuukautta vanha mutta kai hänkin olisi jo osannut hankala olla halutessaan :)
laitokselta tullessa nukkui 8 tuntia yössä ja 2 kk jätti yösyönnin pois (siihen mennessä kerran yössä) nyt nukkuu 12-14 tuntia yöunta putkeen heräämättä. aina on tyttö kuin aurinko valveilla. jos ei kukaan kerkiä viihdyttämään nukkuu omia aikojaan sitteriinsä tai mihin hänet sitte on laitettukkin. jos kukaan ei muista antaa tuttia kelpaa peukku ja aina ei tarvi sitäkään. ruokaa hän odottaa kärsivällisesti, kitinällä ilmoittaa että nyt maistuis. tutilla voi syöntiä siirtää niin kauan kuin omatunto kestää hoitajalla.
omaan sänkyyn on aina nukkunut, tai viekkuun jos olen halunnut. ei ole ollut kipeä eikä koliikkinen. hoitoon ollut helppo jättää.

ja mikä kertoo parhaiten vauvan omasta olosta: kun hän oppi hymyilemään 6 viikkoisena, on siitä asti hymyillyt! mä en vieläkään tiedä osaako hän edes kunnolla itkeä.

Yhteistyössä