Muita joilla rahat aivan loppu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peeaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä tuli yllättäviä sairaskuluja tässä kuussa, kun oli muutenkin aika tiukka kuukausi. On sitä rahaa silti sen verran että pärjätään, mutta aika vähällä saa kituuttaa.

Eiks se ole aika syvältä olla pa? Kuinka voitte päästää ittenne tohon jamaan? Aina pitää säästää muutama hätävarakymppi. Eihän ikinä tiedä mitä tapahtuu!! Tarvii vaikka lääkkeitä saada!!

Meillä rahaa n.50 euroa, pitää riittää reiluksi viikoksi. Ja seitsenhenkinen perhe ollaan. Tuli monta yllättävää menoa tässä kuussa (mm. pyykkikone hajosi), joten säästötkin menivät. Paitsi osakkeissa rahaa kyllä : )

kyllä tuntuu että olen pa, vaikka tilillä on 50 e ja sen pitää riittää 5 päivää... tätä se on liiton rahoja odotellessa- kohta onneksi tilanne helpottaa kun saa sen päivärahapäätöksen!

Alkuperäinen kirjoittaja eiummarra:
Eiks se ole aika syvältä olla pa? Kuinka voitte päästää ittenne tohon jamaan? Aina pitää säästää muutama hätävarakymppi. Eihän ikinä tiedä mitä tapahtuu!! Tarvii vaikka lääkkeitä saada!!

Helposti tuohon jamaan pääsee,minä olin ensin puolipäivätyössä josta ei säästöön jäänyt latiakaan kun tulot oli 600 euroa käteen kuussa.Senjälkeen odottelin liitosta 3kk päivärahoja,tuli pakkomuutto asunnosta ja muuttokulut,takuuvuokrat.
Ensimmäistä kertaa puoleentoista vuoteen tilillä on rahaa 500 ja ensiviikolla tulee yli 1000 euroa.Säästöön jää siis nyt ensimmäisen kerran muutama satanen.Tekis niin mieli ostaa pakastin mutta eipä sitä uskalla.Jatkuvaa varpaillaanoloa ja kitkuttamista.Ruokaan riittää rahat muttei yhtään mihinkään muuhun.

Täällä kans täytyy viikko kituutella pienellä rahalla. Onneks on pakkasessa ruokaa :) Tyttö tuli kipeeks ja lääkkeisiin meni yllättävän paljon rahaa, ja autoakin piti korjata. Mutta onneksi pärjätään...

Te joilla on noin vähän rahaa, onko teillä perhettä? Jos lapsi tulee kipeäksi, miten ostatte lääkkeet? Tai teillä on varmaan hätätapauksia varten luottokortti. Meillä on aina vararahasto, jossa joitain tuhansia jemmassa. Ja mies tavallinen duunari ja minä kotihoidontuella kotona. Eikä nälkää nähdä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Te joilla on noin vähän rahaa, onko teillä perhettä? Jos lapsi tulee kipeäksi, miten ostatte lääkkeet? Tai teillä on varmaan hätätapauksia varten luottokortti. Meillä on aina vararahasto, jossa joitain tuhansia jemmassa. Ja mies tavallinen duunari ja minä kotihoidontuella kotona. Eikä nälkää nähdä.

sukellan tähän ketjuun. Nyt meillä on rahaa, mutta koko alkuvuosi oli tiukkaa. Tiukkaa edelleen(ei vaate ym. turhaa hankintoja voida vielä tehdä), mutta vielä pari sataa on lapsilisiin asti, joten tilanne on nyt hyvä.
Nälkää emme ole nähneet, lapsia on. Ruoka on perus kotiruokaa ilman "turhuuksia" mm. leikkeleitä ei ole, eikä eineksiä. Visa on hätävara ja sitä käytimme joulunakin. Tavoite olisi säästää pahan päivän varalle, viime vuonna pahanpäivän varasäästöt hupeni miehen työttömyyden vuoksi.
Kun oli tiukkaa, lapset huolehdittiin ensin, lääkkeet sai, joka silloin tarvitsi. Visa oli hyvä apu.

Alkuperäinen kirjoittaja :

ei minulla ainakaan ole luottokorttia.
ja kyllä olen kahden lapsen yh ja ihan hyvin pärjätään omillaan (tietty kelan tuilla) olen kotiäiti. nyt on vähän alle 200e rahaa ja viikonpäästä tulee taas lisää =) olen itsekin ollut todella huonossa jamassa joskus,kaurapuuroa syöty useempina päivinä tai jopa pelkkää makaroonia ketsupilla! onneksi jätin tuhlaaja miehen!!!