Muita joilla puhelin aina äänettömällä?

  • Viestiketjun aloittaja "Äänetön"
  • Ensimmäinen viesti
"Äänetön"
Mulle on jäänyt tavaksi pitää puhelin äänettömällä, jotenkin alkoi ärsyttämään aina kun se soi tai tuli viesti, ja jos en (useimmiten en) kerennyt tai halunnut vastata siihen niin tuli jotenkin syyllinen ja ahdistunut olo.

Soitan kyllä takaisin sitten paremmalla hetkellä, mutta haluan itse valita sen ajan ja paikan milloin voin puhua "maratonpuheluita" joita suurin osa mulle tulevista puheluista on. Suurin osa läheisimmistä kyllä on oppineetkin että paremmin mut tavoittaa viestillä.

Jos odotan jotakin tärkeää puhelua pidän äänet päällä mutta näitä kertoja ei montaa vuoteen mahdu.

Joskus mietin tosissani että alan elämään ilman puhelinta, mutta nykyaikana se on valitettavan vaikeaa.
 
"minää"
Mulla on samasta syystä aina puhelin äänettömällä. Mua ahdistaa kun äiti soittelee niin usein, ei jaksa sille aina vastailla. Viestillä tavoittaa jos on tarpeen :)
 
"siis"
Puhelin on töissä / koulussa äänettömällä mutta silloinkin on värinä päällä. Värinällä siksi että jos joku soittaa niin voin tarvittaessa vastata mutta ei häiritse työ/opiskeukavereita.

Ja siis vastaan lasten puheluihin mahd. pian, muilla ei niin väliä.
 
Mulla on puhelin melkein aina kotona ollessa äänettömällä. Ilta-aikaan kun haluan keskittyä lapsiin ja rauhassa puuhailla perheen kanssa. Tsekkaan kyllä puhelimen muutaman kerran illan aikana ja soitan sitten takaisin kun ehdin rauhassa puhua.
Koskaan ei ole äänet päällä yöllä/viikonloppu-aamuina jne. Oon sanonu läheisille että jos hätä niin soittavat miehen puhelimeen, sillä taas puhelin on aina äänellä mutta sillä se soi tosi harvoin.
 
Keittiönoita
Ei ole äänettömällä kuin palavereissa yms paikoissa, joissa puhelimen soiminen häiritsisi muita. Mutta on sen verran hiljaisella, että en kuule sen soimista, jos se on eri huoneessa tai esim käsilaukun pohjalla. Mulle ei onneksi kukaan soita maraton-puheluita, mutta en siltikään kanna puhelinta joka paikkaan mukanani. Kun esim lähden koiran kanssa ulos, puhelin jää kotiin. Joskus mulla voi mennä koko viikonloppu niin, etten edes muista, mihin olen puhelimeni laittanut.
 
Puhelin on usein suljettu ja en edes muista sitä avata. Opeteltu tapa ja pidän tästä. Äitini lankapuhelinaikaan ihmetteli, miksi puhelin on irti seinästä viikonloppuisin. Ihan sen takia, ettei hänen tarvitse viikonloppuaamuna soittaa kukonpierasun aikaan ja tiedustella herätinkö.
 
"Jep"
Mulla oikeastaan aina äänettömällä. Johtuu siitä, etten halua vastaanottaa työpuheluita vapaa-aikana, ja asiakkaat on niin puupäitä että soittavat vaikka klo 5 aamuyöllä.
 

Yhteistyössä