muita joilla ns.helppoja vauvoja

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Onko muita joille osunut helppoja vauvoja ja joiden mielestä vauva-aika on ollut aina ns.helpointa ja olet tuntenut silloin itsesi energiseksi. Meillä kaikki kolme olleet näitä 2kk iästä kokonaisia öitä nukkuvia, hyvin syöviä ja terveitä lapsia. Mielestäni sanonta pieni lapsi pienet ongelmat pitää paikkansa, sillä kun kaksi vanhempaa on jo koululaisia niin heillä vasta osaakin olla joskus sitten pirun vaikeaa.

Mulle on yksi helppo osunut ja yksi ei-helppo. Vauva-aikana tosiaan nuo ongelmat on sinänsä pieniä, että ei tarvi niin paljon pähkäillä asioiden kanssa. Teinin kanssa vasta välillä saakin pohtia oikeeta ja väärää, rajoja ja omaa suhtautumistaan. Mun mielestä sanonta Pieni lapsi polkee syliä, iso sydäntä, on aika osuva. Vauva-aika on fyysisesti rankempi, teini-ikä henkisesti.

"vieras"
Jeps, meillä on myös kolme lasta, nuorin vielä vauva. Isommat ovat vauvoina olleet todella helppoja, söivät, nukkuivat ja nauroivat. Samaa teke kolmaskin. Itkut tyyntyvät nopeasti, ovat itkeneet myös tosi vähän.

Kyllä ne sitten isompina ottavat (ja ovat ottaneetkin) takaisin tämän helppouden ;).

Meillä on tämä nuorin niin helppo ja rauhallinen vauva että mun piti kysyä neuvolasta että onko normaalia että 7kk ikäinen vauva ei ole itkenyt kertaakaan sitten syntymänsä.
Mutta silti olen sitämieltä että nuo kouluikäiset ovat paljon helpompia kuin vauva, koska nyt kesälläkään ei tarvi kuin avata ovi niin ne menee ulos ja sisälle tulevat kun huudan syömään ja sitten kun pitää mennä nukkumaan...

Kaksi helppoa vauvaa ja yksi vaativa. Toinen helpoista vauvoista on nyt helppo 1v8kk taapero, toinen pysyi helppona jonnekin lähemmäs 5v ikää. Vaativasta vauvasta on tullut vaativa eskarin aloittaja.

Mutta siis pienten kanssa nuo haasteet ja vaativuus on helpompaa, riittää kun selviää päivästä seuraavaan. Isompien kanssa tilanteet on ongelmallisempia, joutuu tekemään vaikeampia päätöksiä jne.

Tämä kolmas tuntuu ainakin superhelpolta. Syö, nukkuu (paljon), hereillä ollessaan katsoa pällistelee ympärilleen (nyt on sitterissä ja tuijottaa värikästä leppäkerttukuvaa jonka saimme neuvolasta), välillä rääkäisee.

Esikoinenkin oli helpohko, eikä tokakaan vaikea ollut vaikka harrastikin iltaitkuja yhdessä vaiheessa & aloitti korvatulehdukset viiden viikon iässä.

Tämän kolmannen kanssa ei oo vielä ehtinyt väsyttää oikeastaan lainkaan. Ei ainakaan vauvan takia (jos väsyttää, se johtuu siitä että minä kukun aamukolmeen asti ylhäällä, vauvan nukkuessa). Kahden ekan kohdalla muistan kyllä olleeni ajoittain väsynyt, mutten mitenkään pahasti.

her
Täällä myös helpot lapset.

Pidän itkemistä normaalina ja meillä ovat suht helposti tyyntyneet. Pidän myös lastensairauksien sairastamista normaalina, tosin meillä on sairastettu vauva-aikoina tosi vähän. Yöheräilyt eivät ole olleet väsyttäviä mulle: tissi lapselle suuhun ja jatkamme unia.

"Anna"
Tämä kolmas tuntuu ainakin superhelpolta. Syö, nukkuu (paljon), hereillä ollessaan katsoa pällistelee ympärilleen (nyt on sitterissä ja tuijottaa värikästä leppäkerttukuvaa jonka saimme neuvolasta), välillä rääkäisee.

Esikoinenkin oli helpohko, eikä tokakaan vaikea ollut vaikka harrastikin iltaitkuja yhdessä vaiheessa & aloitti korvatulehdukset viiden viikon iässä.

Tämän kolmannen kanssa ei oo vielä ehtinyt väsyttää oikeastaan lainkaan. Ei ainakaan vauvan takia (jos väsyttää, se johtuu siitä että minä kukun aamukolmeen asti ylhäällä, vauvan nukkuessa). Kahden ekan kohdalla muistan kyllä olleeni ajoittain väsynyt, mutten mitenkään pahasti.

Saanko kysyä, minkä ikäinen vauva on? Meillä pari viikkoinen helppo vauva ja mietin, koska uskaltaa ihan virallisesti julistaa helpoksi.

kyllä on helppo vauva meille :) Nukkuu yöt eikä turhista kitise.
Tosin terve ei ole ollut, koko ajan korvatulehdus tai jtn muuta vastaavaa ! Mutta muuten kaikki on mennyt hyvin, ja mielelläni sitä toista jo odottelisi ;)

"jenni"
Helppo oli vauvana söi ja nukkui. Viikon oli mahakipuja joita ei itkenyt vaan äkisi.
Oikeestaa koskaan vauvana ei etes "ehtinyt" itkeä. Kun heräsi,tissi suuhun ja jonkin aikaa oli hereillä,taas tissi suuhun ja nukahti. 1kk-3kk iässä heräsi korkeintaan kaksi kertaa yöllä syömään. Nukahti heti kun oli syönyt. 4kk iässä alkoi nukkumaan putkeen noin klo 21-09. Kolmet päikkärit nukkui. 8kk-11kk iässä nukkui kahdet päikkärit. Nyt 1,5v iloinen ja reipas tyttö jota ei etes hampaitten tulo kiusaa. 4 hammasta tullut samaan syssyyn ja viimeyönäkin nukkui panadolin voimalla klo 21-10. Ja nukahtaminen on mennyt aina samalla kaavalla, lasken sänkyyn ja 1minuutti-15minuuttia niin on unten mailla.
Ainut mistä ei tykkää on jos joutuu puistosta lähtemään, mutta yleensä unohtuu minuutissa kun kerron että mennään kotiin isin luokse,saat pillimaidon tms :D
Lähtee päiväkotiin syksyllä niin sitten varmaan muutosta luvassa meidän elämään :)

[QUOTE="Anna";26788591]Saanko kysyä, minkä ikäinen vauva on? Meillä pari viikkoinen helppo vauva ja mietin, koska uskaltaa ihan virallisesti julistaa helpoksi.[/QUOTE]
1 kk ja 4 päivää.

Ja "virallisesti" käytän hänestä kyllä termiä toistaiseksi helppo :D. Nautin niin kauan kun voin, siltä varalta että helppous karisee. Mutta esim. ne iltaitkut oli kyllä jo alkaneet tässä samassa iässä tuolla meidän keskimmäisellämme.

Yhteistyössä