Muita joilla jää arvet helposti näkyviin? Mikä auttaas asiaa?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Keväällä laitoon ekaa kertaa mun kumpparit jalkaan ja laitoon ne niin, että housunlahje tuli päälle. No kumpparien reuna hankas sääreen taakse ja iho aukes. Meni ruvelle vähitelleen ja edelleen näkyy jäljet.

Viime vuonna syksyllä vedin höylällä haavan sääreen ja edelleen se arpi näkyy. Toki vaalentunu kuten kaikki muutkin arvet, mutta näkyy ne silti.

Kämmenselissä näkyy kohtia missä on ollu tippakanyyli. Kyynertaipeissa näkyy kohtia josta otettu verikokeita ja tietyssä asennossa näkyy kuoppa kohdassa mistä otettu usein verikoe.

Oikian käden pikkusormessa näkyy edelleen vaalia arpi haavasta jonka sain joskus 12 vuotta sitten. Leikkausarvet näkyy edelleen vaikka ovat vaalentuneet.

Noihin leikkausarpiin on vaikiempi vaikuttaa, mutta entäs nämä tavallisten haavojen arvet? Jotakin hyvää rasvaa, että ne saisi pois?

Oikiasti ärsyttää kun niin helposti jää arvet. :headwall:

lekurilta et miksi mulla jää leikkausarvetkin punaiseksi, mutten muista. 10 vanhana umpparon arpi on vaalennut ja 6 vuotta sit sektion arpikin jonkun veran. Nyt vuosi sitten kaikkien näkösällä oleva leikkausarpi ei sit vaalenekkaan. Haava siis muodosti jotain (ei ollut arpikudosta) ja siksi jää näkyviin.
Samoin hyttysenpistoistakin jää vaikkei niitä edes raavi. Samoin verikokeiden ja kanyyleiden, mut onneksi vaan vaaleille kuopille ne.
Noo, mua nyt noi ei enää haittaa. Joskus ihmiset kattoo pitkään, mutta harvat.

[QUOTE="vieras";24260196]En osaa sanoa, mulle tulee raskausarpiakin helposti. Selässäkin on jänniä poikittaisia raskausarpia.[/QUOTE]

Joo raskausarvet on oma lukunsa. :snotty: Mutta mulla ne on paikoossa josta ei näy muille kuin ehkä uikkarit päällä. Ärsyttää vain 20 senttiä pitkä arpi lonkan seudulla ja kaulan pari leikkausarpia. Sitten lisäksi vielä nämä pienet arvet jotka tullu elämän aikana.

Mulla on arpia kädet täynnä, muttei mitään hajua mistä ne on tullut. Multa on kysyttykin, että onko sulla kissa. Juu ei oo.

On mulla muuallakin arpia, mutta ei nekään haittaa, muistoja turanoinnista.

joka peittää arvet, mutta en tiedä mitä siitä tykkäät..Itsellä oli lapsukaisena paha tapa viillellä käsiä ja kyl kadutti myöhemmin ne arvet!! tatuoin siis kädet kokonaan niin onpahan kauniimmat kuin ne viiltojäljet.. Mut, mulla nuita taskoja on muutenkin selässä, jaloissa jne..

Mun iho paranee kans tosi hitaasti, raskausarvet olleet 20 vuotta eivätkä ole vaalenneet juuri yhtään. Ja ovat vielä näkyvällä paikalla ja ISOT. Ei voi mitään.

En tiedä pystyykö enää vaikuttamaan, mut punainen bepanthen auttaa siinä vaiheessa ku arpikudos alkaa muodostua.

Kai se on ihotyypistä kiinni. Rasvaatko sä päivittäin ihoa ihotyypin mukaisella rasvalla?

joka peittää arvet, mutta en tiedä mitä siitä tykkäät..Itsellä oli lapsukaisena paha tapa viillellä käsiä ja kyl kadutti myöhemmin ne arvet!! tatuoin siis kädet kokonaan niin onpahan kauniimmat kuin ne viiltojäljet.. Mut, mulla nuita taskoja on muutenkin selässä, jaloissa jne..

Tatuointeja haluan kyllä lisää, mutta tuskin esim. lonkan leikkausarven päälle kukaan ammattitaitoonen tatuoija suostuu tekemään yhtään mitään.

Seuraavan kuvan paikka olis nilkas, mutta siinä nilkas on just se höylällä tullu arpi. Pitää kysyä suostuuko tatuoija tekemään siihen vai tekeekö mielummin yläpuolelle.

[QUOTE="vieras";24260325]En tiedä pystyykö enää vaikuttamaan, mut punainen bepanthen auttaa siinä vaiheessa ku arpikudos alkaa muodostua.

Kai se on ihotyypistä kiinni. Rasvaatko sä päivittäin ihoa ihotyypin mukaisella rasvalla?[/QUOTE]

Mä olen todella huono rasvaamaan itteäni. :ashamed: En joko muista tai jaksa. Nyt olen koittanu ryhdistäytyä asian suhteen.

Otettu kaks kertaa koepala. Toinen arpi tuossa sivussa ja toinen on suoraan leuasta alaspäin ja oikiastaan rintalastan alueella. Sen verran ylhäällä kuitenkin, että näkyy jos paita ei ole esim. normi t-paita.

Ok. Multa toinen kilpirauhanen poistettu ja tuossa tuo on keskellä hivenen kaulakuopan yläpuolella. Muistan kun lääkäri kertoi, että arpea ei tule jäämään kun se on kaulapoimun/taittee kohdalla :-) No, ei oo kaulapoimua tai taitetta.

Itsellä kyllä arvet paranee ihan hyvin ja vaalenevat. Mutta jäävät siiten sellaisiksi ihan vaaleiksi, vielä vaaleammaksi kuin iho on. En siis rusketu ja iho vaalea. Jalat ehkä kaameimman näköset, vaaleita arpia täynnä joita tullu lapsena (ja vähän isompanakin ) heinätöissä. Ja sitten on itikan puremista jääneitä valkeita kohtia kun kutittanut ja iho menny rikki.

Ainut arpi mikä punainen on olkapään yksi tähystysleikkauksen arpi, joka suoraan olkapään päällä. se ei jostain syystä vaalentunut. Olen miettinyt josko sitä sais laaserilla tai jollain vaalennettua? On aika ruma ja todella näkyvä.

Mutta en ole antanut asian häiritä. Mahtuvat olemaan, eivät ehkä kaunista mutta eivät häiritse. Ennen häiritsi maksaläiskät kasvoissa, jotka vaaleella iholla näkyy varmaan kilometrin päähän. Nyt käytän aurinkovoidetta jossa suojakertoin 50, niin eivät kasva kesällä enää kovin suuriksi.
Nyt odotan mielenkiinnolla millainen arpi jää tuosta ranteen avoleikkauksesta. ranteen ulkosyrjässä iso leikkaushaava.

Ai niin lakanan viestistä tuli mieleen, että on mullakin maksaläiskiä. Niitä tuli viime sytostaattien aikaan. Ne on onneksi aika vaaleita ja meikillä saan niitä peittoon. Eikä ne niin paljon haittaa kuin leikkausarvet.

Kaulan arpien lisäksi mulla on arpi tuossa oikialla muutaman sentin solisluun alapuolella. Se näkyy kyllä jos on avonaanen paita.

Ai niin lakanan viestistä tuli mieleen, että on mullakin maksaläiskiä. Niitä tuli viime sytostaattien aikaan. Ne on onneksi aika vaaleita ja meikillä saan niitä peittoon. Eikä ne niin paljon haittaa kuin leikkausarvet.

Kaulan arpien lisäksi mulla on arpi tuossa oikialla muutaman sentin solisluun alapuolella. Se näkyy kyllä jos on avonaanen paita.

Mulla maksaläiskät oli ennen todella isot, otsassa kaksi 3x4cm ja molemmilla ohimoilla. nyt niitä ei näe edes kun käytän aurinkovoidetta helmikuusta lokakuuhun. Nyt tänä kesänä tullut posken päälle todella vaalee läiskä, pitää ens vuonna ruveta laittamaan rasvaa koko kasvoihin jo alusta lähtien.

[QUOTE="lakana";24260494]Mulla maksaläiskät oli ennen todella isot, otsassa kaksi 3x4cm ja molemmilla ohimoilla. nyt niitä ei näe edes kun käytän aurinkovoidetta helmikuusta lokakuuhun. Nyt tänä kesänä tullut posken päälle todella vaalee läiskä, pitää ens vuonna ruveta laittamaan rasvaa koko kasvoihin jo alusta lähtien.[/QUOTE]

Ai sulla on noin isoja. Mulla on tyyliin pisamien kokoosia. Eikä niitä onneksi ole paljon.

Mullekin jää helposti arvet ja raskausarpia tulee todella helposti. Muut arvet ei haittaa, mutta nuo raskausarvet... Inhoan niitä!

Sinkkipastan on sanottu auttavan, tiedä sitten. :confused: Voihan sitä kokeilla.

Ai sulla on noin isoja. Mulla on tyyliin pisamien kokoosia. Eikä niitä onneksi ole paljon.

Joo, aurikovoide suurella suojakertoimella on mun pelastus. sitä pitää vain muistaa laittaa joka päivä, jo ennen kevään tuloa.

Toimiskohan tuo etanavoide (?) tuohon käden arpeen, on leikattu kesäkuussa ja vielä kaks viikkoa menee että saa tän kipsin pois. Tikkejä kun poistivat niin sen verran katoin et rumasti oli ommeltu.

En tiedä auttaako oikeasti, mutta laitan omiin tuoreisiin leikkausarpiini manteliöljyä. Sen pitäisi ainakin pehmittää paksumpia arpia jos ei sentään häivyttää niitä.

Sinkkivoide kuulemma vaalentaa arpia, ei ainakaan ole kallista kokeilla ja on ihan vaaratontakin. Jos arpikudosta tuppaa tulemaan paljon, kannattaa kokeilla apteekin keloideihin tarkoitettua voidetta.

Yhteistyössä