Muita joilla ekassa synnytyksessä edistymisongelmia, mites toinen?

Kiinnostaisi tietää onko ensimmäisen hitaasti edityneen synnytyksen jälkeen toinen ollut samanlainen/nopeampi?

Itselläni ekassa synnytyksessa v2005 sekä avautumisevaiheessa, että ponnistusvaiheessa supistusten teho ei tahtonut riittää, (vaikka olivatkin tiheät ja kipeät) eikä edistymistä tapahtunut. Synnytyksen kesto oli kokonaisuudessaan kuitenkin aika normaali n.16 tuntia, ponnistusvahie tunnin, kun tipalla ja kalvojen puhkaisulla edistettiin ja ponnistusvaiheessa kaksi kätilöä tuli painamaan mahan päältä :/ (oli kamalaa..) Itse olen normaalikokoinen/lantioinen ja tyttö oli pienehkä 3180g,49cm

Tammikuussa täytyisi mennä taas synnyttämään ja mietin onkohan taas sama edessä. Kokonaisuudessaan synnytys oli ihan hieno kokemus, mutta jälkeenpäin on kuitenkin alkanut tuntua siltä, etten "osannut" synnyttää kun koko ajan tyssäsi ja ponnistamisestakaan ei meinannut tulla mitään, vaikka tosissani yritin. Olis kiva kuulla jos jollain on vastaava kokemus ekasta, että miten tokalla kerralla mennyt?
 
Muistan joskus vastailleeni tälläiseen aikasemmin, mutta voin vastata uudelleen. Eli ensimmäinen oli tosi vaikea. Supistukset olivat omasta mielestä kovia, mutta kätilö totesi etteivät olleet. Virallinen aika 16h18min, mutta supistuksia oli noin vuorokausi. Synnytys salissa olin päivän. Ponnistus kesti 38min. Toisesta pelkäsin samaa, mutta onneksi ihan turhaa. Pitkittelin lähtöä sairaalaan ja hyvä et mentiin sit loppuviimein kun 28min ehdin salissa olemaan. Virallinen aika 5t5min, mut sanoisin et vois pari tuntii ainakin ottaa pois ja ponnistus 3min. Vauva oli laskeutunut jo ennen synnytyksen alkua niin pojan pää painoa kkaulaa ja avautuminen meni nopeampaa kuten ponnistus.
 
syysomppu elä hermoile,hyvin se menee =) mulla ol sentin lyhyempi eka lapsi ku sulla
synnytis kesti jotain 14h yhteensään,1h30min ponnistus vaihe...tammikuussa synty toi kakkonen kiloa isompana ja 4cm pitempänä 7h äheltämisen jälkeen,synnytys oli TODELLA helppo :D
 
Mulla eka synnyts kesti 27h, ponnistaminen 60min |O Ei meinannu edetä synnytys ollenkaan, jumituttiin 4cm tosi pitkäksi aikaa, ja koko ajan olin kipeä. Toinen käynnistettiin viikon 42 tienoilla, kun synnytys pääsi kunnolla käyntiin ponteva poika syntyi nopeasti, kesto vähän reilu 3h, ponnistaminen kesti 5min =) Yleesä siis toinen synnytys helpompi. Kaikki synnytykset ja naiset tietenkin erilaisia.. Onnea tulevaan :flower:
 
Mulla eka synnytys eteni melkein samoin kuin hanski08 jo kirjoitti. 4 cm jumituttiin toodella pitkäksi ajaksi. Tässä toisessa synnytyksessä kävi melkein samoin, mutta onneksi nyt vuorossa ollut kätilö sai minut nostettua pois sängystä hetkeksi keinutuoliin ja noilta pitkiltä tunneilta vältyttiin varmaankin osaksi siksi. Kannattaa siis kertoa omia tuntemuksia edellisestä synnytyksestä kätilöille niin osaavat varautua mahdollisesti eteentuleviin "ongelmiin".

Toinen synnytys oli minullekin helpompi ja huomattavasti nopeampi. 7 tunnin kuluttua pienestä poksahduksesta (ilmeisesti lapsivettä) oli vauva jo maailmassa.

Tsmppiä tulevaan ja rohkeaa mieltä
 
Kiitos vastauksista! Näin olen haaveillutkin, että jospa toinen kerta olisi helpompi, kun kerran jo joku sieltä tullut ja tien avannut :) Ei mulla mitään paniikkia asiasta toistaiseksi ole ollut, mutta vois olla kiva jos pääsisi juttelemaan vaikka etukateen synnärille, voisi tuntua kivemmalta sit mennä synnyttämään.
 
Minulla ensimmäinen kesti "virallisesti" 11,5 h, epäsäännöllisesti sitä ennen tosin jo supisteli ja vettä tihkui 6 h. Aukeaminen parista sentistä 10 senttiin tapahtui vasta epiduraalin saamisein jälkeen, noin viimeisen neljän tunnin aikana. Ponnistusvaihe oli kyllä melko lyhyt, 20 minuuttia.

Toinen synnytys alkoi ihan samalla lailla. Vedet alkoi lorahdella ja supistella epäsäännöllisesti. Esikoisen hoitojärjestelyjen takia lähdimme kuitenkin sairaalaan jo parin tunnin kuluttua ensi merkeistä. No, siintä ei sitten mennyt kuin toiset pari tuntia kun kuopus syntyi. Merkitty kesto 4,5 tuntia.
 
Mulla eka synnytys kesti 23h ja ponnistus13min..Aikeaminen oli tosi hidasta ja supparit oli tullu 5min välein yht kuitenki 41h mut tosissaan kipeistä sit vasta laskettiin..
Tokasta huomasivat 7cm kohalla et alko hidastuun niin laittoivat tipan ja tipanlaitosta ei sit mennykkää kauan ku sai ponnistaa..Sen synnytyksen kesto oli 7t25min ja ponnistus 6min...
Eli kyllä yleensä varmasti paremmin antavat toisella sitten apua jos eka on kestänyt kauan ja ollut tosi hidasta..
 

Yhteistyössä