Muita joilla ei ole (vielä) älypuhelinta?

  • Viestiketjun aloittaja vanhanaikainenko?
  • Ensimmäinen viesti
vanhanaikainenko?
- Jos ei ole, niin miksi ei?
Itsellä: koska 2007 hankittu känny toimii erinomaisesti, enkä tarvitse muuta kuin puheluita ja tekstareita :)

- Tunnetko itsesi vanhanaikaiseksi tai erilaiseksi, kun ei ole älypuhelinta?
Häpeiletkö näytellä vanhanmallista kännyäsi?
Itse: tunnen. Häpeän. Mutta älypuhelinta en osta ennenkuin "vanhanaikainen" kännykkäni hajoaa! :)
 
"Kalkkis"
Täällä yksi!

-ei ole, koska en tarvitse enkä halua alkaa tarvitsemaankaan kännykkään muita ominaisuuksia kuin puhelut ja tekstarit. Minusta on älytöntä, että on aikuisia ihmisiä, jotka ei pysty enää kaupan kassajonossakaan seisoa ilman,e ttä surffaavat puelimellaan netissä. Lisäksi työpaikallani on ihmisiä, jotka saattavat kulkea puhelin kourassa mitä sopimattomampina hetkinä. Tästä esimerkkinä, eräs avustaja jakoi lapsille salaattia selaten samalla fasea.... Ja kyllä, näin, kun ihan mielenkiinnosta vilkaisin puhelimen näyttöä. Ehkä näitä em. asioita vastustaakseni en itse voisi kuvitellakaan hankkivani älypuhelinta. Sitä paitsi kosketusnäyttö puhelimessa... Argh!! En siis tykkäisi edes käyttää moista.

-kyllä, pidän itseäni vanhanaikaisena, mutta hyvällä tavalla. Ei hävetä, en peittele paskaa kännykkääni eikä kyllä kiinnosta yhtään,jos joku katsoo antiikkiluuriani vinoon :D
 
Ei ole eikä varmaan tule. En osaisi käyttää sitä :D Olen ihan uuno kaikkien teknisien laitteiden kanssa.

Tunnen kyllä olevani vanhanaikainen ja ulkopuolinen jos kaikki muut ympärilläni näpertävät jonkun älypuhelimen kanssa, mutta eipä se minua haittaa.
 
vanhanaikainenko?
[QUOTE="Kalkkis";29027929]Täällä yksi!

-ei ole, koska en tarvitse enkä halua alkaa tarvitsemaankaan kännykkään muita ominaisuuksia kuin puhelut ja tekstarit. Minusta on älytöntä, että on aikuisia ihmisiä, jotka ei pysty enää kaupan kassajonossakaan seisoa ilman,e ttä surffaavat puelimellaan netissä. Lisäksi työpaikallani on ihmisiä, jotka saattavat kulkea puhelin kourassa mitä sopimattomampina hetkinä. Tästä esimerkkinä, eräs avustaja jakoi lapsille salaattia selaten samalla fasea.... Ja kyllä, näin, kun ihan mielenkiinnosta vilkaisin puhelimen näyttöä. Ehkä näitä em. asioita vastustaakseni en itse voisi kuvitellakaan hankkivani älypuhelinta. Sitä paitsi kosketusnäyttö puhelimessa... Argh!! En siis tykkäisi edes käyttää moista.

-kyllä, pidän itseäni vanhanaikaisena, mutta hyvällä tavalla. Ei hävetä, en peittele paskaa kännykkääni eikä kyllä kiinnosta yhtään,jos joku katsoo antiikkiluuriani vinoon :D[/QUOTE]

mä olen tosta just vähän huolissani, että miten on nuorten ja jopa lapsienkin tarkkaavaisuuden ja keskittymiskyvyn laita, kun sitä facea pitää selailla ympäri valveillaoloajan, ja koulutunneilla on vaikeuksia odotella välituntia että pääsee hiplailemaan? Ihme jos ei vaikeuta keskittymiskykyä tollanen jatkuva hipelöiminen ja selailu?
 
iu
Toistaiseksi vielä käytän tuota tyttären vanhaa puhelinta, mutta on mulla älypuhelin ollut harkinnassa. Saas kattoo.

Kyllä mä kehtaan tota vanhaakin luuria esitellä, mutta helpottais se toimiva netti kyllä elämää melkoisesti.
 
ämmmmä
Mulla ei ole, syyt vähän samat kuin aiemmilla kirjoittajilla: Vanha toimii ihan moitteetta, ei ole tarvetta muuta kuin soitoille ja tekstiviesteille. En mä oikeestaan häpeä, mä oon ihan sinut itseni kanssa ja haluan pistää rahani ja aikani arvokkaampiin ja itselleni tärkeämpiin asioihin. Kai mulla on tässä jotain kestävän kehityksen ajatuksiakin mukana.
 
vanhanaikainenko?
Alkuperäinen kirjoittaja ämmmmä;29027992:
Mulla ei ole, syyt vähän samat kuin aiemmilla kirjoittajilla: Vanha toimii ihan moitteetta, ei ole tarvetta muuta kuin soitoille ja tekstiviesteille. En mä oikeestaan häpeä, mä oon ihan sinut itseni kanssa ja haluan pistää rahani ja aikani arvokkaampiin ja itselleni tärkeämpiin asioihin. Kai mulla on tässä jotain kestävän kehityksen ajatuksiakin mukana.
Sama juttu mulla! :D en halua ekologista syistä mennä muiden mukana kaikenlaisiin kotkotuksiin ja markkinamiehien ansaan :)
Eläköön askeettisuus ja rauhallinen elämä!
 
Ei vielä...
Mulla olis tuossa avaamattomassa paketissa odottamassa Lumia, mutta vaatii hiukan sulattelua että siihen käy vain mikro-SIM kun vanhaan luuriin menee normikokoinen SIM ja ajattelin sitä varaluuriksi rymyreissuille tai jos Lumialle sattuu jokin muu ikävä accident...
 
"nörtti"
Alkuperäinen kirjoittaja Ei vielä...;29028004:
Mulla olis tuossa avaamattomassa paketissa odottamassa Lumia, mutta vaatii hiukan sulattelua että siihen käy vain mikro-SIM kun vanhaan luuriin menee normikokoinen SIM ja ajattelin sitä varaluuriksi rymyreissuille tai jos Lumialle sattuu jokin muu ikävä accident...
Kannattaa säästää ne mikro-SIMin kehykset - silleen voit käyttää sitä edelleen vanhassa puhelimessasi ;)
 
"vieras"
- Jos ei ole, niin miksi ei?
Itsellä: koska 2007 hankittu känny toimii erinomaisesti, enkä tarvitse muuta kuin puheluita ja tekstareita :)

- Tunnetko itsesi vanhanaikaiseksi tai erilaiseksi, kun ei ole älypuhelinta?
Häpeiletkö näytellä vanhanmallista kännyäsi?
Itse: tunnen. Häpeän. Mutta älypuhelinta en osta ennenkuin "vanhanaikainen" kännykkäni hajoaa! :)
Ei vanhat puhelimet hajoa. IKINÄ. Mulla on edelleen toimintakuntoinen Nokia 3310 (kuten varmaan puolella suomalaisista), samoin löytyy 2 kpl käyttökelpoisia Nokioita, joku samsungin vanha puhelin ja toinen samsungin simpukkamalli + sellainen "pyöreänmallinen" Nokialainen.

Kaikkiin voisi heittää kortin sisään ja toimisivat täysin, ne kestää ikuisesti, todennäköisesti selviytyvät myös maailmanlopusta, ainakin se 3310.
 
Minni-hiiri harmaana
Ei oo älypuhelinta. Minä saan pojalta aina vanhan mallin, kun se vaihtaa uuteen. Nyt olis tarjolla semmonen "hipasukänny", mutta tää vanha luuri on parempi :)
 
"vieras"
Ei ole ja hävettää. En enää kehtaa kokouksissa laittaa kännyä esille...
Olen kuitenkin kans ajatellut että vaihdan kun hajoaa ja nyt ollut aika paljon toimintahäiriöitä ja ulkokuori jo ihan hilseillyt, saa nähdä millaisen sitä laittaa seuraavaksi.
 
"vieras"
Ei ole älypuhelinta. Omistan jonkun supervanhan Nokian puhelimen, joka jaksaa toimia moitteettomasti vuodesta toiseen. Tolla ei varmaan pysty käyttää nettiä, en tiiä. Mutta toi on just paras! Mulla ei oo mitään hinkua hankkia kallista puhelinta, jotka ei varmasti oo yhtä pitkäikäsiä kun vanhemmat puhelimet.

Ja en ollenkaan häpeä vanhaa kapulaani. Kyllä siitä monesti saan kommenttia kuulla ja sille naurahdellaan, mutta ei mua haittaa! Mä rakastan puhelintani.

Ja jottei menis ihan "älypuhelimet on ihan tyhmiä" linjalle, niin sanottakoon että tottakai välillä tulee sellasia tilanteita että kaipais sitä nettiä kännykkään. Ipad mulla on ja se on kätevä, mutta ei sitäkään ihan jokapaikassa viitsi raahata toisin kun kännykkää. Mutta näillä mennään toistaseks!
 
"vieras"
[QUOTE="nörtti";29028068]Kannattaa säästää ne mikro-SIMin kehykset - silleen voit käyttää sitä edelleen vanhassa puhelimessasi ;)[/QUOTE]

Kyllä, myös tuosta ratkaisusta olen tietoinen että käyttäisi niitä vanhoja kehyksiä ns. adapterina.

Puhelimen vaihtamisessa on kuitenkin aina oma hommansa että saa sorvattua uuden luurin asetukset ja muut jutut mieleisikseen, täytyy katsoa koska aikaa löytyy ja inspiraatio lopultakin iskee... :)
 
kalkkisko
Ei ole älypuhelinta enkä taida ostaakaan. Mulle riittää että kännykällä voi soittaa ja laittaa tekstareita. Kun nykyinen känny hajoaa, kaivan kaapista vanhan toimivan nokian simpukkapuhelimeni :)

Ostan sitten vasta tavaroita kun tarvitsen jotain oikeasti, en sen takia kuin muillakin on tai että joku on uusinta uutta.
 
Ei ole. Ja olen ylpeä siitä. Lisäksi vapaa-ajallani pidän kännykkää suurimman osan ajasta äänettömällä.
Viimeksi viime viikolla minun puhelimelle naurettiin palaverissa, onneksi osaan nauraa itselleni.
Rahasta ei ole kiinni, en vain halua tai tarvitse sellaista.
Mulla on myös pöytäkalenteri, kulkee käsilaukussa mukana. Täytän sähköistä kalenteria vain jotta työkaverit tietää missä päin olen menossa milloinkin.
 
"Sandelson"
Ei ole älypuhelinta enkä taida ostaakaan. Mulle riittää että kännykällä voi soittaa ja laittaa tekstareita. Kun nykyinen känny hajoaa, kaivan kaapista vanhan toimivan nokian simpukkapuhelimeni :)

Ostan sitten vasta tavaroita kun tarvitsen jotain oikeasti, en sen takia kuin muillakin on tai että joku on uusinta uutta.
Sama täällä. (Tyttäreni vanhalla luurilla mennään. Toimii hyvin.) Olen fossiili, ja ihan ylpeä siitä.
 
"akka"
Mulla ei ole eikä tule niin kauan kuin tavispuhelimia on saatavilla.
Mä en tee älypuhelimella mitään.
Mulle riittää että puhelimessa on herätyskello ja sillä voi soittaa,siihen voi soittaa sekä vastaanottaa ja lähettää tekstareita.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Mulla on vieläkin tollanen 35 euroa maksanut nokialainen. On kestänyt kymmeniä ja kymmeniä lattialle putoamisia ja heittämisiä, jokaisella putoamisella akku, takakansi ja näppäimistö ovat irronneet mutta hyvin toimii aina. :D Akku kestää kevyesti viikon, ehkä kaksikin vähällä käytöllä.

Älypuhelimeen sais varmaan jonkun paremman kalenterin, niin että näytöllä aina olisi muistutus tärkeistä jutuista. Soittoäänikin voisi olla vähän soinnikkaampi tai joku oikea biisi, ei niin yksitoikkoinen melodia kuin nyt. Musiikkia tykkäisin muutenkin kuunnella puhelimella, sitten en tarvitsisi mp3-soitinta enää erikseen. Netti ei ole niin tarpeellinen, mutta uuden puhelimen myötä liittymässä on joka tapauksessa jonkinlainen nettiyhteys joten miksi ei.

Mut olishan se kivaa omistaa sellainen nätti puhelin, jonka voi vielä laittaa hienoihin kansiin. Ei mua nyt kuitenkaan vielä nolota käyttää tuota vanhaa kapulaa. :D
 

Yhteistyössä