Muita joilla ei ole koskaan ollut unelma ammattia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko muita joilla ei ole koskaan ollut unelma Ammattia? Minulla on ammatti ja töitä olen tehnyt( nyt työtö ), mutta ei se unelma ammatti ole. Se vain keino hankkia elanto.
Nyt jos vaihtaisin ammattia en tietäisi mitä alkaa opiskella, ei ole mitään unelma työtä vastaan tullut. Rakastan eläimiä mutta niiden parista ei unelma työtä ole löytynyt. Rakastan neulomista ja käsitöitä ja olen niissä taitava, mutta ei niistäkään ammattia ole. Ikää minulla 36v.

Onko muita kohtalotovereita? Onko joku löytänyt lopulta unelma työnsä?

Entä jos tekisit jotain erikoisempia käsitöitä? Siis enemmän taidesuuntaisia. Sitten lampsit ympäri Helsingin Senaatintoria pikkuputiikeissa ja kysyt, jos joku haluaisi niitä putiikkiinsa myytäväksi. Olettaen siis, että asut Uudellamaalla. Turisteilla on aika paljon rahaa ja ne liikkuu siellä.

Unelma-ammatti puuttuu monilta ns. paskaduunia tekeviltä sekä taiteilijoilta. Taitelija haluais vaan tehdä taidetta, mutta kukaan ei sitä osta, ei ainakaan tarpeeksi. Paskaduunarit taas eivät omaa ehkä sitten lukutaitoa opiskella jotain alaa niin pitkälle, että pääsisivät asiantuntijoiksi. Ei se intohimo työhön usein tosiaankaan löydy tarjoilijan tai postinjakajan hommista.

Harmittaa ihan vietävästi, kun ei tiedä mitä työtä haluaisi tehdä. Nykyinen duuni on vaan laskujen maksua varten ja elän viikonlopusta toiseen ja lomista toiseen. Eli elämästä jää aika paljon elämättä tällä menolla.
Työssäni ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta ei tämä haastakaan millään tavalla ja olen kyllästynyt kuoliaaksi.

Ennen luulin, että työni päiväkodissa on unelmatyötä. Todellisuus on iskenyt vasten kasvoja. Haen työtä tai koulutusta, joka ei liity lapsiin millään tavalla.... Minulle riittää nyt omat lapset. En saa tyydyytstä vieraiden lasten hoitamisesta ja nykyajan päiväkodit ovat hanurista...

Nyt kun nykyinen työ uhkaa loppua en todellakaan tiedä mihin haluaisin seuraavaksi töihin. Nykyisen työn olen periaatteessa itseoppinut ja tykkään työstäni, mutta alalla ei ole tulevaisuutta. Ei tämä ole minun unelma-ammatti ollut vaan olen ajautunut siihen

Yhteistyössä