Löytyykö muita joilla ei koskaan ole lapsivapaata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras...

Vieras
Löytyykö täältä muita, joilla ei juuri koskaan ole lapsivapaata aikaa edes parin tunnin verran - aikaa, jonka voisi kuluttaa vain omistautumalla puolisolleen?

On meillä iltaisin yhteistä aikaa mutta aika väsynyttä on.. Muuten ei oo lapsivapaata, kuopus 10kk vierastaa sen verran ettei haluta antaa sitä hoitoon isovanhemmille tai kummeille joita kuitenkin senverran harvoin näkee että heidät muistaisi.
Isommat lapset toki välillä saa hoitoon ja itsekseen saan lapsivapaata kyllä viikoittain kun mies on lasten kanssa, käytän ajan kirppistelyyn tai liikuntaan tai muuhun rentouttavaan.

Minä! Oon aina lasten kanssa, tai vähintään pienimmän kanssa. Parina iltana vkossa jaksetaan ukon kanssa tuijottaa töllöstä jakson pätkä jotain sarjaa, eipä muuta sitte.. Harmittaa ku noita sukulaisia ( miehen puolelta) ois kyllä suht lähellä, mutta eipä noita kiinnosta, yritän aatella että omapa on menetyksensä, kun ei halua lapsenlapsiaan hoitaa.

Me teimme niin, että pidimme ensin 18 v. lapsivapaata ja sitten toivottiin vauvaa. Oli oikein kiva omistautua vauvanhoidolle ja nyt kun lapsi on 16, on joskus lapsivapaita öitä, kivaa on!

On mulla lapsivapaata aikaa silloin kun puoliso on lasten kanssa. Mutta sellaista oikeasti kahdenkeskistä aikaa puolison kanssa on ollut viimeksi tammikuussa kun lähdettiin sektiota varten sairaalaan ja esikoinen jäi mummon kanssa, ja sitä ennen elokuussa 2013 käytiin ravintolassa kahdestaan. Kahdenkeskiset ajat on sitten yleensä illalla lasten mentyä nukkumaan, aika väsynyttä ja epävarmaa (vauva on huonouninen), mutta aikansa kutakin. Mekin ehdittiin olla 10v yhdessä ennen ekaa lasta, kyllä nää vauvavuodet kestää :)

Siis miten jollain ei ole edes paria tuntia kahdenkeskistä aikaa puolison kanssa vaikka joka päivä tai vähintään usemman kerran viikossa?

Höösäättekö ihan oikeasti jatkuvasti lapsissa kiinni, heräätte heti kun lapset herää ja menette nukkumaan samaan aikaan kuin lapsetkin?
Pienet lapset ei ilmeisesti nuku päikkäreitä jne.?

Ei tollanen alta 1v osaa aamupuuroaan tehdä. Siivoan ja teen ruuat lasten päikkäreiden aikaan. Meillä mies tekee kahta työtä ja taloa. Ei oo siis kotona pahemmin luuhaamassa. Illalla oon niin poikki että menen ajoissa nukkumaan :)

Niin minä en ajatellut lapsivapaalla ajalla lasten uniaikaa, kun silloin kuitenkin on pysyttävä kuuloetäisyydellä ja huomioitava lapset suunnitelmissaan (ei voi lähteä leffaan tai itse ainakaan en voi juoda yhtä alkoholiannosta enempää kun nukun vauvan vieressä). Ja meidän vauva on niin herkkäuninen, että kovin varmaksi ei voi luottaa että oikeasti nukkuu, esim. saunaan en lähtisi kun itku ei sinne kuulu. Uniaikaa on, mutta kun vauva nukkuu n. 21-6 ja siihen sisältyy aika paljon levottomuutta, niin ei se kovin henkevää se kahdenkeskinen aika klo 21-> ole ja aika pian uni kutsuu. Päiväunia vauva toki nukkuu, mutta esikoinen (3v) ei. Hän osaa touhuilla yksin, mutta ei sekään lapsivapaata ole.

Mutta kuten sanottu, meille siis riittää tämä nykyinen systeemi, aikansa kutakin.

ei ole ollut lapsivapaata aikaa viimeiseen 9 vuoteen, okei, kerran olen käynyt hammaslääkärissä ja pari kertaa gynellä sen jälkeen ilman lapsia. ja yksissä pakollisissa pikkujouluissa uuden työpaikan porukan kanssa, tosin se oli enemmän pakkopullaa kuin hauskaa. ja 1 käden sormilla laskettuna olen päässyt yksin kauppaan, kampaajalle tai lenkille. yhteistä aikaa miehen kanssa on ollut 1 kerta leffassa, 1 yön yli reissu tallinnassa ja öö, ei ole ollut muuta aikaa :(

meillä ei siis ole ketään lastenhoitoapua lähettyvillä, ei ylimääräistä rahaa ja mies reissaa paljon työkseen joten sitä ei kiinnosta lähteä mun kaa kahdestaan minnekään matkoille. summa summarum minä oon arjessa yksin lasten kans kotona,

No meillä ei ole, varmaan siinä mielessä mitä ap kirjoitti. Ollaan kyllä saatu lapsivapaata aikaa näiden vajaan kolmen vuoden aikana kun ollaan käyty lainaneuvotteluissa pankissa, tokan lapsen ultrissa ja muutamassa asuntonäytössä. Kerran ollaan voitu käydä ulkona syömässä ja näyttelyssä n. 5 tuntia ja silloinkin jo soiteltiin, koska tullaan takaisin. Lapsi/lapset olleet isovanhemmilla näinä vapaina siis hoidossa.

Meillä on 4v lapsi. Ollut 3krt yökylässä ja pari kertaa kylässä niin, et on päästy vasu keskusteluun kahdestaan. Kerran on jäänyt mummille nukkumaan, kun kävimme leffassa ja kerran oli kaverilla sen 3h kun käytiin leffassa.

Voin kyllä käydä kaupassa yksin, jolloin noin 30min "vapaata". Eniten kaipaisin sitä, että saisin olla yksin kotona rauhassa. Tätä tapahtuu todella todella todella harvoin ja silloinkin ehkä tunnin kaks.

Noin muuten ei ole tarvetta vapaille. Joskus mennään Ikeaan ja lapsi on tunnin lapsiparkissa ja me käydään kahvilla/istutaan huonekalunäyttelyn esimerkkiolkkarissa. :)

Yhteistyössä