muita joilla ei irtoa?

  • Viestiketjun aloittaja pihla77
  • Ensimmäinen viesti
pihla77
Oon syönyt puol vuotta clomeja(2 tabl. kerrallaan) ja teroluttia mutta silti munasolu ei irtoa... Lääkärit ei ymmärrä missä vika. Oisko kellään kokemusta, vinkkejä, toivoa?
 
eieiei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 21:49 pihla77 kirjoitti:
Oon syönyt puol vuotta clomeja(2 tabl. kerrallaan) ja teroluttia mutta silti munasolu ei irtoa... Lääkärit ei ymmärrä missä vika. Oisko kellään kokemusta, vinkkejä, toivoa?
ei meinaa irrota :'( pco todettu!
 
Tuiskula
Olen itse syönyt jo 3 vuotta eri lääkkeitä (pco:n ja sen ovulaation vaikeuden vuoksi ) mukaanluettuna niitä clomifeneja mutta ei näy mikään auttavan, tosin eivät lääkärit täällä taida asiaa kovin vakavasti ottaa koska ei ole tarkempaa seurantaa vaikka itse olen sitä pyytänyt. Mitäpä siinä sitten teet jos ei lääkärit tahdo auttaa?
Usko meinaa loppua vähitellen..neuvotaan stressin vähentämiseen mutta ei se onnistu millään kun kerta toisensa jälkeen saa pettyä siihen ettei taaskaan tärpännyt. Toivottavasti joskus..Et siis ole ainoa jolla vaikeuksia...tsemppiä
 
pihla77
ei siis kovin hyvältä vaikuta... Kävin eilen lääkäris ja ensin olin onneni kukkuloilla kun löytyi 16mm follikkeli mutta sitten selvisi että sen ois pitänyt irrota jo eli se olikin jäänyt irtoamatta. :(
No nyt saan sitten lähetteen Helsinkiin jos vaikka sieltä saatais apua.
Tsemppiä ja voimia kaikille!
 
onpa erilaisia lääkäreitä. Ise olen syönyt puoli vuotta lääkeitä ja lääkäri sanoi, että kokeillaan nopeasti kaikki läpi, ja jollei mikään toimi niin ennen joulua jo koeputkiin turvaudutaan. Itselleni sopii tuollainen ripeä tahti. Toiset lääkärit näyttää olevan vähän hitaamman tahdin kannattajia
 
pihla77
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2005 klo 11:38 tuplatutti kirjoitti:
Eipä irronnut minullakaan. Kokeiltiin irrottaa piikeilläkin, mutta ei auttanut.
Koeputkihedelmöityshoidolla sitten munasolut viimein punktioitiin.

T: Tuplatutti
En tiedä mitä siellä Helsingissä tehdään, ilmeisesti inseminaatio. Mutta mitäpä se sitten auttais jos ei irtoa kuiteskaan. Ilmoittele ihmees miten teillä edistytään! Peukkuja!
 
pihla77
Kiitoksia kaikille vastanneille ja ilmoitelkaa ihmeessä mikäli edistystä tapahtuu!!! Mulla itselläni ei ole pco:ta vaan ärhäkkä endometrioosi. Leikkurissakin oon ollut mutta silti ei vaan irtoa. Tiukassa tuntuu olevan. Oon kovasti oottanut josko kesä ja aurinko sais tän munkin naiseuteni kukoistamaan! Koitetaan pitää toivoa yllä!
 
jännä juttu ettei siirrytä jo kovempiin aineisiin mulla tehosi pregnyl piikki jolla saatiin munasolu aikaiseksi ja sen jälkeen annettiin puregon irrotuspiikki jolla saatiin munasolu irtoamaan vai olikohan se toisinpäin noi lääkkeet, kuiteskin clomifeeniä ei edes montaa kiertoa suositella käytettäväksi
 
PCOlainen
Ei irtoa mullakaan. Clomit oli ihan huuhaata-ei vaikutusta, menogon,menopur,puregon yhdistettynä pregnyl 5000iui ei myöskään irrottanut munasolua. Olen yksityisellä lapsettomuus-klinikalla hoidossa ja lekuri ei uskonut millään kun sanoin että menkat ei ala itsekseen näiden piikkikuurien jälkeen ja että ne ei tule = munasolu ei irtoa. Sanoi että ei ole mahdollista-pregnyl irrottaa AINA munasolun.

VIIDENNEN IUI:n jälkeen sitten vasta otettiin s-prog IUI:n jälkeisenä KP 23 ja johan oli pakko uskoa kun todisteena oli arvo 4,5 eli ei todellakaan ollut irronnut pregnylistä huolimatta!

NYt IVFssä TUPLA-annos pregnyliä ja punktio. Nyt ne perk.....e revitään sieltä vaikka väkisin.
 
joo mulla autto puregon ja pregnyl rakaaksi tulemiseen mutta valitettavasti kävi raskauksien kanssa huonosti eli ekalla kerralla oli kohdun ulkopuolinen raskaus ja toisella kerralla oli normaali raskaus mutta jouduin synnyttämään sikiön ulos raskaus viikoilla 20 kohdun avautumisen ja tulehduksen takia.nyt sit puolenvuoden tauko ennenkuin saan hoidot aloittaa uudestaan. :'( :'( :'(
 
pihla77
Salama!
Hurjan pahoillani puolestasi oon!!!! Iso lohdutuksen rutistus!
Oon itse pitkän odotuksen päätyttyä keskenmenoon miettinyt että jos kerran keskenmenoja tilastollisesti pitää tulla ne 15%, niin eikö tuo yläkerran isäntä voisi ottaa lapset takaisin niiltä jotka niitä ei halua... Miksi pitää viedä niiltä joille lapsi on elämän suurin lahja ja onni?
Itse olen saanut lohtua kirjasta nimeltä Rakkaustesti. Se on yhden hollantilaisen naisen tarina lapsettomuudesta ja sen aiheuttamasta tuskasta. Oli hienoa että joku on kirjoittanut näitä tunteita paperille, olenkin antanut kirjaa läheisilleni luettavaksi, ehkä paremmin luettuaan ymmärtävät tätä tuskaa ja surua jota koen. Suosittelen!
 
niny22
Mulla on tulkintavaikeuksia ovistestien kanssa. Ennen clomeja en saanut mitään viivoja testeihin eli silloin ei ainakaan ovista ollut. Clomien kanssa on viiva alkanut näkymään, mutta se ei koskaan ole yhtä vahva kuin kontrolliviiva, vaan hieman haaleampi. Lääkäri ei ole kertaakaan kontrolloinut veritestillä onko ovis tapahtunut vai ei. Kun olen saanut tikkuun melkein yhtä vahvan viivan kuin kontrolli, niin sitten seuraavana päivänä viiva on jo melkein häipynyt. Irrotuspiikkiä ei ole kokeiltu vielä. Inssit tuloksettomia. Onko kokemusta voiko testi olla plussa vaikka viiva olis hiukan haaleampi?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 10:28 niny22 kirjoitti:
Mulla on tulkintavaikeuksia ovistestien kanssa. Onko kokemusta voiko testi olla plussa vaikka viiva olis hiukan haaleampi?
Ohjeiden mukaan pitää olla yhtä vahva kuin testiviivan. Ja pitää kyllä paikkansa. Miulle on tehty pari kertaa veritestit kierron lopulla, eikä ovulaatiota ole tapahtunut vaikka sävyero on testissä ollut kuinka pieni :/

 
onnellinen79 harmaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2006 klo 10:28 niny22 kirjoitti:
Mulla on tulkintavaikeuksia ovistestien kanssa. Ennen clomeja en saanut mitään viivoja testeihin eli silloin ei ainakaan ovista ollut. Clomien kanssa on viiva alkanut näkymään, mutta se ei koskaan ole yhtä vahva kuin kontrolliviiva, vaan hieman haaleampi. Lääkäri ei ole kertaakaan kontrolloinut veritestillä onko ovis tapahtunut vai ei. Kun olen saanut tikkuun melkein yhtä vahvan viivan kuin kontrolli, niin sitten seuraavana päivänä viiva on jo melkein häipynyt. Irrotuspiikkiä ei ole kokeiltu vielä. Inssit tuloksettomia. Onko kokemusta voiko testi olla plussa vaikka viiva olis hiukan haaleampi?
Mulla on 7 kk kohtukuolemasta. sen jälkeen ollaan yritetty uutta vauvaa. Aluksi tein ovistestejä muutamassa kierrossa, mutta koskaan en saanut yhtävahvaa viivaa kuin kontrolliviiva. Oliskohan ollu viides kierto synnytyksestä, kun kävin ultrassa kp 11 eikä siellä näkynyt mitään munarakkulan kasvamisen merkkejä. Eli todennäköisesti muissakaan kierroissa en ollut ovuloinut. Niin ja kierrot mulla oli tosi lyhyitä, 16-26 päivää, vaikka osassa kierroissa käytin Teroja. Nyt söin ekan kuurin clomeja 2 tabletilla päivässä ja johan alkoi tulosta tulla. kp 11 ultrassa oli peräti 3 follikkelia kasvamassa.. Nyt kp 13 ja saas nähdä miten käy =) =)
 

Yhteistyössä