Muita joiden tunteet EI heittele raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wondering
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wondering

Vieras
Heh, tämä nyt ei ole mikään ongelma, mutta aika jännä juttu kuitenkin :D
Eli yleensä saan aikaiseksi miehen kanssa kunnon riidan noin kerran kuukaudessa, eli varmaan jotenkin kuukautiskierron mukaan tuo tappelunhalu ja kireys on ollut.

Jotenkin pelkäsin raskautta ja sitä miten ihmeessä sitten kestetään, kun silloinhan pitäisi olla vielä herkemmät nuo ailahtelut, ja nainen alkaa itkemään ihan ilman mitään syytä jne.

No, nyt olen 4kk ollut raskaana, ja selailin tekstareita. Ja mitä hittoa, ei olla oltu sanaharkassa ollenkaan tänä aikana! :O
Enkä oikeastaan ole itkenyt muuta kuin kerran, ja sekin kun äiti nuhteli että väärään aikaan olen tätä lasta saamassa ja kaikki menee kuitenkin pieleen. Eli ei mikään ylireagointi-itkukohtaus kuitenkaan.

Ja pakkomielteet herkkuihin, sekin on ennen tainnut kulkea kuukautiskierron mukaan, ja nyt se on hävinnyt kutakuinkin kokonaan.

Onko muut huomanneet mitään vastaavaa? =)
Harmittaa ajatus siitä että nuo ailahtelut varmaan sitten raskauden jälkeen tulee takaisin :D

Mulla ei tunteet oo heitellyt raskauksien aikana. Itse asiassa, olo on ollut tasainen ja mieli rauhallinen. Töissä normaalisti stressaavina päivinäkin olo oli raskaana ollessa seesteinen ja levollinen. Hormonikierron taas palauduttua, iski PMS oireet täysillä päälle, ja kiukkutti ihan ilman syytä. Sitten lopulta on palattu siihen, missä mentiin ennen raskauksiakin.

Me ei tapeltu koko raskauden aikana varmaan ku kerran. En ollut herkkä itkijä. Ei edes tehnyt mieli herkkuja.
...mulla on pco, en tiedä vaikuttaako se mitenkä.

Luin just yhden nettiartikkelin ehkäisyyn liittyen. Siin just lääkäri sanoi, että ei naista ole tarkoitettu vuotamaan joka kuukausi ja kärsimään hormonien heittelystä joka kuukausi, vaan naisen luonnollisin olo on raskaana tai imettämässä. -Ja näin meillä ainakin olis perhesopu taattu.
Niinköhän lestadiolaistenkin salaisuus piilee juuri tuossa..?

Luin just yhden nettiartikkelin ehkäisyyn liittyen. Siin just lääkäri sanoi, että ei naista ole tarkoitettu vuotamaan joka kuukausi ja kärsimään hormonien heittelystä joka kuukausi, vaan naisen luonnollisin olo on raskaana tai imettämässä. -Ja näin meillä ainakin olis perhesopu taattu.

Tässähän voisi olla jotain perääkin. Kai muillakin eläimillä siitä kierrosta on vain haittaa jos eivät tiineydy.

No mutta, hauska kuulla etten ole ainut viilipytty :D
Jos käyttää sellaista ehkäisyä joka poistaa menkatkin, niin auttaisikohan sekin sitten noihin kuukausittaisiin heittelyihin? Tai sitten olisi sota 24/7 vuoden ympäri kotona :laugh:

Me ei tapeltu koko raskauden aikana varmaan ku kerran. En ollut herkkä itkijä. Ei edes tehnyt mieli herkkuja.
...mulla on pco, en tiedä vaikuttaako se mitenkä.

Itse puolestani voin parhaiten, kun saan käyttää e-pillereitä. Mieli pysyy todella tasaisena. Jonkun verran mielialanvaihteluja oli raskauksien aikana. Ja helvetti oli irti imetyksen aikaan. Siis itselleni ei sovi ne imetyksen tuomat hormonit. Ensimmäistä lasta imetin 4 kk ja toista päätin imettää pitempään. 5 kuukauden jälkeen olin niin rikki että mieskin totesi, pitäiskö imetys lopettaa. Noin 1,5 viikkoa imetyksen lopettamisen jälkeen olin taas normaali aurinkoinen itseni.

Joskus ollaan mietitty kolmatta, itselläni suurin kynnys on se, etten kestä raskauden ja varsinkin imetyksen tuomia hormoneita.

Alkuperäinen kirjoittaja täällä toisin;30406369:
Itse puolestani voin parhaiten, kun saan käyttää e-pillereitä.

Jännästi jotkut asiat voivat mennä just päinvastoin eri ihmisillä. Mulle e-pillerit ei taida sopia ollenkaan, koska niiden kanssa olen kyllä aika masentunut ja itkuinen. Eka parisuhde saattoi hyvinkin mennä niiden takia karillekin, kun molemmat oletettiin ettei vain sovittu yhteen kun oli riitelyä ja itkua paljon.

Tämän nykyisenkin miehen kanssa on välillä ollut aika hurjaa vuoristorataa, ja se hellitti jonkin verran kun lopetin pillerit alkukesästä. Mutta nyt raskaana on kyllä niin seesteinen fiilis että :)

Mulla ei tullut kuin yksi "raivokohtaus" raskauden aikana. Ja se oli pari päivää ennen plussaa. Muuten ihmettelinkin miten rauhallinen ja koko ajan onnellinen olin (lasta oli toivottu yli 2v)