Muita joiden n. 3-vuotiaat lapset vierastavat miehiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä tyttö 3v vierastaa välillä kovastikin miehiä, ei toki kaikkia, esim. serkkupojan isää ei, eikä pph:n miestä, mutta muuten enemmän tai vähemmän kaikkia. Mitään huonoja kokemuksia ei ole.

Haluaa syliin ja jos meille tulee esim. miehen kaveri kylään, saattaa olla alkuun ihan hysteerinen pelosta.. muutenkin on ujohko ja hitaasti lämpeävä, mutta ei toki noin pahasti...

Mikä neuvoksi!?

En tiedä mikä neuvoksi, muu kuin aika ja totuttelu? Meillä tyttö 2,5 v ujostelee miehiä, vaan ei kyllä enää noin pahasti kuin teillä. Pienempänä alkoi itkeä, juoksi karkuun, eikä uskaltanut tulla samaan huoneeseen. Nykyään on enää varovaisen utelias, katselee hetken kauempaa mutta uskaltautuu sitten mukaan. Siskoni kaveri oli pelkäsi pienenä n. 4 vuotiaana hirveästi miehiä, mm. meidän isää, mutta lopetti ainakin meidän isän pelkäämisen kun sattuivat kerran tekemään jotain pihatöitä ja tytöt "auttoivat". Ikäänkuin "siinä sivussa" tutustui ja huomasi ettei mitään pelättävää olekaan.

No ei meilläkään se sylissä olo siis koko vierailun aikaa todellakaan kestä ja sellaisia vaaleita ja ns. parrattomia miehiä ei kyllä vierasta oikeastaan ollenkaan, mutta etenkin tummat ja isokokoiset hirvittävät...

No meillä on samanlainen neiti :). Sosiaalinen, touhukas ja avoin normaalisti...mutta kun tulee miehiä kylään niin katoaa jonnekin omiin oloihinsa ja hissukseen sieltä tulee tutustumaan. Ja meillä kävi äsken nuohooja:). Mustiin pukeutunut isokokoinen mies ämpäreidensä kanssa meinasi aiheuttaa primitiivireaktion. Tyttö sitten tärisi sohvan nurkassa ja kun nuohooja lähti sanoi:"joko se meni, nyt ei enää pelota...".

Meillä samanlainen. Ei tosin pelkää kaikkia, esim. mun veljeä tai äidin miesytävää (sitä kyllä aluksi) naapurin miehiä ujostelee kamalasti menee aina mun taa piiloon.
Hitaasti lämpeävä ja ujo muutenkin, mutta naiset ottaa hyvin vastaan.

Olen ajatellut että toivottavasti tämä miehien vierastaminen jatkuisi vielä vanhempanakin ;)

En siis ole ajatellut että tässä olis mitään outoa. Lapset on niin erilaisia :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti*2:
Meillä samanlainen. Ei tosin pelkää kaikkia, esim. mun veljeä tai äidin miesytävää (sitä kyllä aluksi) naapurin miehiä ujostelee kamalasti menee aina mun taa piiloon.
Hitaasti lämpeävä ja ujo muutenkin, mutta naiset ottaa hyvin vastaan.

Olen ajatellut että toivottavasti tämä miehien vierastaminen jatkuisi vielä vanhempanakin ;)

En siis ole ajatellut että tässä olis mitään outoa. Lapset on niin erilaisia :)

Ok. Samanlaisesta kuulostaa kuin minunkin tyttö. Jospa se siittä. Tosiaan vähän vois vierastaa jatkossakin, mutta ettei ihan hysteeriseksi menisi.

Yhteistyössä