Muita joiden mies / lasten isä ei ole täydellinen?

• Viestiketjun aloittaja Muita?
  • Ensimmäinen viesti
Meillä mies ei tän AP:n mielestä varmaan kans "pärjää" lasten kanssa. Varmaan järisyttävin esimerkki lienee, kun toi esikoisen katsomaan sairaalaan vastasyntynyttä pikkusiskoaan. Oli hiukset sekä hampaat harjaamatta, hiukset sutaistu äkkiä ponnarille. Vaatteina vanhat, kulahtaneet ja käytetyt verkkarit. Kädet oli sentään pesty. '
Olivat siskon syntymän kunniaksi käyneet aamulla kalassa, sieltä mäkkärin kautta sairaalan läheiseen leikkipuistoon odottelemaan et minä ja vauva herätään :kieh:

Jos vauva herää yöllä nälkään, se syötetään, ja jos hampaat jää harjaamatta niin ne harjataan sit seuraavalla kerralla paremmin.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
äåpöåpö
Isä alkoi hoitamaan lasta sairaalassa, heti syntymän jälkeen. Enkä ole koskaan epäillyt hänen lastenhoitotaitoja niin nytten kai isä on enemmän lapsen kanssa kun minä. Joskus on vatteet miten satuu mutta se ei haitaa, turvallisuudesta isä ei tingi. Meillä ehkä tilanetta lähensi myös se että lapsi ei koskaan oppinut rintamaidolle ja pulloruokaa voi antaa myös isä.

Kyllä mäkin taipuisin AP:n myöhempien kirjoitusten valossa uskomaan, että kyse ei ole oikeastaan siitä, että isä ei pärjäisi vaan nimenomaan siitä, että isä ei noudata pilkulleen AP:n (ajatuksissaan) laatimaa lastenhoito manuaalia.

Oma puolisoni osaa hoitaa lapsia oikein hyvin. Hän hoitaa lapsia eri tavalla kuin minä ja joskus huomauttelen joistain hoitotavoista (lähinnä turvallisuuteen liittyen), mutta nämäkin ovat enemmän sitä, että olen itse yli varovainen kuin siitä että mieheni olisi varsinaisesti huolimaton. Mutta luotan kyllä mieheni kykyyn hoitaa omia lapsiaan ja oikein hyvin on pärjännyt.

"aapee"
Nonni minun vikanihan se sitten on tietysti! Pitää vaan katsoa peiliin.

Oikeasti VITUTTAA valvoa huutavan vauvan kanssa yö,kun isä on jättänyt syöttämättä, vauva herää nälkäänsä ja huutaa (ja ei, siinä tilassa EI SUOSTU syömään yhtään mitään,vaan nukahtaa huutoonsa myöhemmin!).

vanhemmalla lapsella on 3 reikää hampaissa jo. Mutta ei se mitään, sekin on minun vikani. Vaikka se oli nimenomaan ISÄ joka syötti lapselle herkkuja pitkin päivää, että pärjäsi sen parin kk ajan mitä opiskelin. Hampaitahan ei tarvitse harjata, koska isä ei harjaa itsekään. TOSIMIES!

jaa..a
Kyllä mä väittäisin ymmärtäväni ap:ta.

Minäkin tutustuin aikoinaan mieheen jonka kanssa parisuhde sujui hyvin. Kumpikin oltiin aika itsenäisiä, mutta se sopi minulle hyvin. Yhteiset asiat hoidettiin jämptisti, mutta tehtiin myös aikaa toisillemme. Mies oli huomaavainen ja fiksu monella tapaa. En tiedä mistä minun olisi pitänyt osata päätellä jo seurustellessa hänen taitonsa isänä, koska myös minä olen saanut jälkeenpäin kuulla kuinka olen olllut syypää huonon isän valintaan lapsilleni.

Miehellä ei kertakaikkiaan tuntunut hermo kestävän lapsen itkua ja kiukuttelua. Agressiiviseksi ei hän muuttunut, mutta ahdistui/ahdistuu paljon ja kokee ilmeisesti jotenkin epäonnistuneensa kun lapsi on tyytymätön. Ja tähän ei auttanut keskusteleminen tai stemppaus. Mies tuntui jähmettyvän lapsen kanssa ja muuten kätevä mies ei osannut vaippaa vaihtaa. Lisäksi lapsen kakan haju sai miehen konkreettisesti välillä oksentamaan (lähti pihalle kun vaihdoin vaippaa).
Mies ilmeisesti jopa pelkäsi lapsen kanssa yksin jääntiä pidemmäksi aikaa. Minä väsyin ja riitoja tuli paljon. Kun lapsi kasvoi mies tietenkin yritti stempata ja minäkin koitin uskoa asioiden muuttuvan, mutta uhmakiukut oli miehelle ihan yhtä vaikeita. Mies sortui juurikin karkin syöttämiseen yms. saadakseen lapsen tyytyväiseksi. Itse oli niin henkisesti väsynyt hoitaessaan lasta, että meni joka asiassa sieltä missä aita oli matalin (jätti yöpuvun vaihtamatta, hampaat pesemättä jne).
Ollessani pitempään sairaana ja pedin pohjalla mies ajoi lapsen kanssa äidilleen koska ei vaan kestänyt tilannetta.

No, erottu on. Mies välittää lapsestaan ja tapaa häntä, mutta aika usein viettävät aikaa äidillään. Joskus tuo jo aiemmin lapsen kotiin tuskastuneena.
Väittäsin, että siinä on periaatteessa ihan hyvä mies, mutta isäksi hänestä ei vaan oikeen ole. Tietty lapsikin kasvaa ja tilanne muuttuu. Sitä odotellessa.

fsjogsjgs
No hei täällä voidaan vastata sen perusteella mitä sä kerrot ja kertomiesi asioiden perusteella kuulosti tosiaan siltä että mies vaan ei tee niin kuin sä ja se ei kelpaa sulle. Turha kilahtaa jos et kertonut tarpeeksi ja ihmiset veti väärät johtopäätökset.

Pärjäämätön
[QUOTE="aapee";29355168]Nonni minun vikanihan se sitten on tietysti! Pitää vaan katsoa peiliin.

Oikeasti VITUTTAA valvoa huutavan vauvan kanssa yö,kun isä on jättänyt syöttämättä, vauva herää nälkäänsä ja huutaa (ja ei, siinä tilassa EI SUOSTU syömään yhtään mitään,vaan nukahtaa huutoonsa myöhemmin!).

vanhemmalla lapsella on 3 reikää hampaissa jo. Mutta ei se mitään, sekin on minun vikani. Vaikka se oli nimenomaan ISÄ joka syötti lapselle herkkuja pitkin päivää, että pärjäsi sen parin kk ajan mitä opiskelin. Hampaitahan ei tarvitse harjata, koska isä ei harjaa itsekään. TOSIMIES![/QUOTE]

Noi nyt on melko pieniä juttuja. Mulla on mies, joka oli yli vuoden esikoisen kanssa kotona. Nyt kun meillä on kaksi lasta, ei selviä lasten kanssa enää ollenkaan. Lapsia ei voi hänelle jättää, kun sillä menee hermot, oikeasti. Viimeksi, kun lapset olivat olleet huimat neljä tuntia illalla isin hoidossa, miehellä oli tullut esikoisen kanssa "riitaa", eikä mies suostunut antamaan hänelle ruokaa (viimeinen ruoka ennen nukkumaanmenoaikaa oli sitten lounas). Tämän seurauksena lapsi oli huutanut paniikissa ja oksennellut pitkin kämppää.

Jos on noin vaikeeta, niin laittais sitten vaikka vaan lapsille dvd:t pyörimään.

Ihan heti ei tee mieli lähteä kavereiden kanssa taas ravintolaan rentoutumaan...

[QUOTE="aapee";29355168]Nonni minun vikanihan se sitten on tietysti! Pitää vaan katsoa peiliin.

vanhemmalla lapsella on 3 reikää hampaissa jo. Mutta ei se mitään, sekin on minun vikani. Vaikka se oli nimenomaan ISÄ joka syötti lapselle herkkuja pitkin päivää, että pärjäsi sen parin kk ajan mitä opiskelin. Hampaitahan ei tarvitse harjata, koska isä ei harjaa itsekään. TOSIMIES![/QUOTE]

Aloitusviestissäsi puhut siitä, että et pääse edes hammaslääkäriin. Joten se mihin sinulle on vastattu on, että miten voi olla että mies ei sitä muutamaa tuntiakaan 'pärjää'. Nyt sitten yhtäkkiä kyse onkin siitä, että miehen piti hoitaa 24/7, jos olisit aloittanut tuosta, voisivat vastaukset olla erilaisia. Kaikki ovat sitä mieltä, että jos hampaidenpesu unohtuu kerran (sen hammaslääkärin takia), se ei ole katastrofi, mutta toki jos kuukaudeen ei kertaakaan pestä hampaita, niin se on jo ongelma ja keskustelun paikka.

Peyote
On se kyllä hei ihan oikeesti surkeaa jos lapsen hampaita ei pestä! Ei se voi olla vaan toisen vanhemman tehtävä. Ja sit viel joku uskoo, että "se ei vaan pärjää". Se vaan ei viitsi, on laiska paska.

"Mimu"
Joku jo ehdottikin listaa päiväohjelmasta, ei mies välttämättä tiedä, mitä pitää tehdä eikä muista. Jos asia ei kiinnosta, ei se jää mieleenkään. Jos asiat ovat kirjallisena, siitä on vaikea luistaa.
Ihan simppeli lista ruoka- ja nukkumaanmenoajoista, hampaanpesut.
Vaatteilla ei ole niin väliä, kyllä meilläkin keikutaan tukat harjaamatta yöpaidassa vapaapäivän kunniaksi, jos ei ole ulos menoa.
Vaatteet kannattaa itse laittaa esille valmiiksi, turha odottaa, että mies löytää.
Meilläkin mies onnistuu joka kerta puhtaita pyykkejä kaappiin laittaessaan sotkemaan ne vääriin kaappeihin, vaikka melkein kaikissa jopa lukee lapsen nimi.
Tämän seurauksena 135 cm tyttö ahtautui väkisin pikkusiskon leggareihin max 122cm, yllättäen housut repesivät päivän aikana... Näin housut tytön päällä ja huomautin että näyttävät pieniltä, mutta ei uskonut, kun kerran hänen kaapissaan olivat.
Että ei ole täydellinen mies, mutta en ole minäkään.

"Mimu"
Yhden kaverin mies on aika avuton ruoka-asioissa, kaverilla on kiire sitä ruokkimaan, kun tulee kiukkuiseksi,jos ei syö eikä osaa itse ottaa ruokaa kaapista...
Sanoin ettei aikuinen ihminen kai nälkään kuole, mutta pilalle voi passata.

Yhteistyössä