Muita joiden lapsiluku on täysi?

Kertokaa kokemuksianne montako lasta teillä on ja miksi olette päättäneet lapsiluvun olevan täysi?

Meillä on 2 lasta ja voisin sanoa ihan suoraan että "itsekkäistä" syistä olemme päättäneet että lapsiluku on nyt tässä. Pystymme tarjoamaan kahdelle lapselle taloudellisesti parempaa kuin esimerkiksi kolmelle ja olen alkanut arvostamaan omaa aikaa niin paljon etten kertakaikkisesti jaksaisi enää sitä vaipparumbaa.
Nyt lapset alkavat olla jo aika omatoimisia ja helppoja joten vielä jään kovasti odottamaan aikaa jolloin heidät voi molemmat jättämään keskenään edes muutamaksi tunniksi jotta pääsee itse harrastuksiin miettimättä enempiä lastenhoitosysteemejä.

:saint:

Blue
Sovittiin miehen kanssa kun alettiin teineinä seurustella että hankitaan kolme ennen kolmeakymppiä ja se on sitten siinä. Niin tehtiin ja kummallakin vahva tunne että meidän perhe on tässä.

• Tykkää
Reactions: Kerpele
Blue
Nyt ollaan 34 ja nyt voi jo lapsia jättää keskenään hetkeksi, ja elämä on ihanan helppoa ja lasten kanssa voi tehdä jo kamalasti kaikkea isompienkin juttuja. En missään nimessä alottaisi enää alusta. :)

"vieras"
Meillä on 3 lasta ja melko pienellä ikäerolla kaikki. Olen aina ajatellut, että 3 lasta olisi sopiva määrä lapsia perheessä. En tiedä miksi juuri kolme...ehkä sisarusten välistä vertailua vähemmän tai paineita vähemmän kun on useampi, kolmelle uskon pystyväni antamaan riittävästi aikaa ja huomiota myös yksittäin, myös autoa tai kotia ei tarvitse laittaa vaihtoon...En jaksaisi enää neljättä raskautta ja pikkuvauva-aikaa ja muutenkin tuntuu, että menoa ja melskettä on ihan riittävästi. Olen ollut kotona jo yli 5 vuotta ja vielä olisi pari vuotta edessä kotiäitiyttä. Tuntuu,että vähitellen olisi kiva tehdä muutakin, löytää uusia haasteita ja keskittyä välillä myös itseensä enemmän. Siksi ei meille enempää lapsia.

Sovittiin miehen kanssa kun alettiin teineinä seurustella että hankitaan kolme ennen kolmeakymppiä ja se on sitten siinä. Niin tehtiin ja kummallakin vahva tunne että meidän perhe on tässä.
No sama täällä :)

Mulla vaan oli ajatuksena että olis kaikki lapset tehtynä ennen ku täytän 30, kahden jälkeen vielä sitä ajatteli että "mitäs jos..". Nyt kun kolmas sitten tuli niin on sellainen rentoutunut olo, tää on tässä. Nyt perhe tuntuu oikeasti täydeltä ja meillä on hyvä just näin.

miiiiiiiiiiiiinä
Neljä lasta. Aina halusin neljä, jostain syystä. Halusin, että lapsia on useita.

Tämä luku on hyvä.

- Meillä on 7 hengen auto, jossa on keskellä lannevyö. Eli kaikille riittää vielä 3 pistevyöt (toki istuimissa vielä...). Auto pitäisi olla taaaas isompi, jos tulisi lisää.
-Meillä on kolme makkaria ja neljä lasta... jokainen ehtii saada jossain elämän vaiheessa oman huoneen (kun esikoinen on esim. 19v ja ehkä lähdössä pois, niin nuorin on 11v joten ehtii vielä hetken nauttia nuoruudesta omassa huoneessa... no tää ei oo se isoin juttu kuitenkaan).
-Mä en halua synnyttää kotiin, edellinen synty jo tunnissa
-Ongelmat synnytyksissä, nyt kertakaikkisesti riittää
-2 viimestä raskautta olleet aika väsyttäviä ja kuluttavia ja rankkoja kaikin puolin, en enää jaksa
-vauva-ajat ovat rasittavia... ei saa nukuttua, sitte ku suurinpiirtein sais, niin toinen on jo päivisin sellanen menijä ettei sillä ole järkeä päässä seuraavaan kahteen vuoteen
-kun tämä joskus helpottaa myös pienimpien osalta, en enää jaksa tähän ryhtyä
-tukiverkoston puute: meillä EI OLE mahdollisuutta saada kaikkia lapsia hoitoon vaikka viikonlopuksi, ennenkuin ehkä parin vuoden päästä. Viimeksi olemme olleet kaksin kotona 3,5 vuotta sitten. Vanhin lapsista 9v.
-mun hermot ei kestä, kun neljällekin tuntuu, ettei aika ja voimat enää riitä
-matkustus hankaloituu, neljä lastakin on jo liian kallis viedä mihinkään ja haaveena olis tehdä edes yksi isompi matka koko perheenä
-kohta ei viitti enää mennä edes kylään mihinkään, kun meitä on niin monta ;)

en mä tiiä, lista on loputon ja siellä on pieniä ja isoja asioita... mutta jotenkin se toppi vaa tuli nyt. Viimesenkin olisin vaikka ostanu naapurilta, jos se olis ollu mahollista. Koska en olis halunnu olla raskaana, mut halusin vauvan.

2 lasta ja täynnä
Syitä on niin paljon:
- Mä olen aika rauhallinen, "hidas" ja vähän erakkotyyppi enkä jaksaisi mitään jatkuvaa pienten jalkojen vipellystä vuodesta toiseen, niin suloisia ja ihania kuin lapset onkin.
- Mies taas kaipaa aika paljon kaikenlaista kodin ulkopuolista aktiviteettia (harrastuksia, kavereita, opiskelua) ja itsekin tietyssä määrin kaipaan niitä ja koska kaipaan myös rauhaisaa oleilua, niin useamman lapsen kanssa en oikein saisi noita omia aktiviteetteja ollenkaan lepäilyn ja rauhan mennessä niiden ohi kuitenkin.
- Talo on suunniteltu 2 lapselle. Nyt on molemmille omat huoneet.
- Meillä on jo 1 täydellinen tyttö ja 1 täydellinen poika. Ei tarvita enempää lapsia. Yksikin olisi riittänyt meidän puolesta alunperin, mutta haluttiin lapsen takia sisarus ja hyvä niin, kyllä meistäkin nuo molemmat on aivan ihania ja ihanaa että ovat olemassa. Ei kuitenkaan enempää. Sentään. Jotain rajaa.
- Ikäerosta seuraavaan tulisi niin suuri, että ei ei ei senkään takia. Pitäisi joko toimia nuoremman viihdyttäjänä tai hommata vielä neljäs lapsi (huh-huh) ja tulisi ikävästi kaksi eri maailmaa lasten välille: koululaisten maailma ja vauvojen maailma. Ei meille sopiva ratkaisu.
- Itse olen jo yli 30v ja tahdon nyt nautiskella elämästä ja olostani, en halua enää tässä vaiheessa aloittaa alusta!
- Haluan ns. mennä elämässä jo eteenpäin, ohi pikkulapsivaiheen.
- Valvominen, synnytys, raskauspahoinvointi, hormonit, parisuhteen venyminen ja paukkuminen vauva-aikana ym.
- Se että mies ei todellakaan halua enempää.

Oikeastaan syitä on hirveästi. En keksi sen sijaan syitä miksi pitäisi tehdä vielä lisää...

meillä
2 lasta, lisää ei tule. Ikää alkaa olla, raskausaika on kammottavaa. Täytyy miettiä omaa jaksamista ja vanhempiakin lapsia. Itsekkäät, taloudelliset syyt eli halutaan matkustaa perheenä ja joskus kaksinkin. Nää kaksi saa vielä joskus hoitoonkin:)

meillä
3 lasta ja aina halusin kolme. Nyt kaikki koulussa ja on vaan niin paljon helpompaa. Vauvakuumetta olisi, mutta olen 35-vuotta, joten en halua olla vanha äiti. Ja mieheni vielä vanhempi kuin minä. Meidän perhe on tässä, paitsi jos sattuu pieni vanhinko.....

Yhteistyössä