T
tukiverkoton
Vieras
Olisin kysellyt miten olette ratkaisseet tilanteen jossa lapsilla ei ole luonnostaan hoitopaikkaa tai yökyläpaikkaa - jos siis tarvitsette joskus kahdenkeskistä aikaa. Minulla ja puolisollani ei ole moneen moneen vuoteen ollut sekuntiakaan kahdenkeskistä aikaa koska meiltä puuttuu tukiverkostot täysin. Kovasti olen yrittänyt verkostoja rakentaa mutta ei ole onnistunut. MLL hoitaja voi tosiaan joskus päiväsaikaan kunnassamme (pieni kunta) käydä mutta ei koskaan yön yli hoitamassa. Eli meillä ei ole isovanhempia lastenlasten elämässä, kummit ovat ilmoittaneet että eivät hoida, ystäväperheitä ei ole johon lapsen voisi jättää (vain sinkkukavereita joita ei lastenhoito kiinnosta). Tilanne on kovin hankala ja valitettavasti sitä ei voi korjata koska erityisesti isovanhempien osalta tilanne on se että molemmissa mummoloissa on ihan fyysisesti vaarallista (pahoinpitelyn uhka, alkoholismi, hyväksikäytön uhka jne). En sen tarkemmin jaksa selittää kun asia on niin kova paikka minulle muutenkin.
Kärsiikö lapsi jos ei ole yökyläpaikkaa? Onko mitään järjestöä jolla olisi yökylämahdollisuuksia? En siis pelkästään tässä nyt etsi sen takia hoitopaikkaa että olisi sitä kahdenkeskistä aikaa vaan ihan siksikin että jos lapsi ei teini-ikään mennessä ole koskaan ollut missään yökylässä niin johan se alkaa kärsimään siitä itsekin
Oletteko onnistuneet jotenkin siis rakentamaan tukiverkostoa muista kuin sukulaisista/kummeista? Onko parisuhteenne kestänyt sen että sitä kahdenkeskistä aikaa ei vain kertakaikkiaan ole, koskaan?
Toivon että sellaiset henkilöt eivät tulisi tähän ketjuun syyttelemään ja jeesustelemaan joilla on loistavat tukiverkostot ja isovanhemmat hoitamassa lapsia 24/7. Valitettavasti juuri sellaisilta olen saanut eniten kuraa niskaani ja myös "ihmettelyt" siitä että mitä MINÄ olen tehnyt kun ei ole välejä esim. vanhempiini. Vanhempiaan kun ei voi valita joten en koe olevani syyllinen siihen että minulla on henkisesti häiriintyneet väkivaltaiset vanhemmat.
Kärsiikö lapsi jos ei ole yökyläpaikkaa? Onko mitään järjestöä jolla olisi yökylämahdollisuuksia? En siis pelkästään tässä nyt etsi sen takia hoitopaikkaa että olisi sitä kahdenkeskistä aikaa vaan ihan siksikin että jos lapsi ei teini-ikään mennessä ole koskaan ollut missään yökylässä niin johan se alkaa kärsimään siitä itsekin
Oletteko onnistuneet jotenkin siis rakentamaan tukiverkostoa muista kuin sukulaisista/kummeista? Onko parisuhteenne kestänyt sen että sitä kahdenkeskistä aikaa ei vain kertakaikkiaan ole, koskaan?
Toivon että sellaiset henkilöt eivät tulisi tähän ketjuun syyttelemään ja jeesustelemaan joilla on loistavat tukiverkostot ja isovanhemmat hoitamassa lapsia 24/7. Valitettavasti juuri sellaisilta olen saanut eniten kuraa niskaani ja myös "ihmettelyt" siitä että mitä MINÄ olen tehnyt kun ei ole välejä esim. vanhempiini. Vanhempiaan kun ei voi valita joten en koe olevani syyllinen siihen että minulla on henkisesti häiriintyneet väkivaltaiset vanhemmat.