Muita imettäviä odottajia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pulmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pulmu

Uusi jäsen
22.08.2007
3
0
1
Esikoinen pikkasen vajaa 9kk ja olen nyt seitsemännellä viikolla raskaana. Mielelläni poistsua vielä imetän, kun raukka ei edes pulloa huolil :) Ja tarkoituksena tässä muutama kuukausi ainakin vielä imetellä jos vain maitoa riittää.

Missä vaiheessa te toiset olette lopettaneet imattämisen? Onko lapsi itse lopettanut voi oletko vierottanut? Ja kuinka on onnistunut? Entä onko sinusta ollut rankkaa sekä imettää että odottaa?

Minä olen imettänyt kahden raskauden alussa. Maito on molemmilla kerroilla loppunut rv 12 tienoilla, toisilla maitoa riittää vaikka koko raskauden läpi. Mitään erityisiä tuntemuksia tai oireita ei imetys ole aiheuttanut, joten olen uskaltanut ihan hyvillä mielin jatkaa imetystä (esikoinen oli 1v kun tulin uudestaan raskaaksi, kakkonen oli 1,5v kun aloin odottaa kolmatta). Kalkkilisää d-vitamiinilla olen syönyt, sekä kalaöljyä (en muuten syö kalaa allergian takia), koska hyvät rasvahapot ovat tärkeitä sekä imeväiselle että masuvauvalle, äidin lisäksi tietenkin.

Jatka imetystä niin pitkälle kuin hyvältä tuntuu! Jos maito tuntuu vähenevän, voithan kokeilla korvikkeen tarjoamista vaikka nokkamukista, jotta vauvan maidontarve kuitenkin täyttyy. Onnea odotukseen!

Yhteistyössä