Muita identtisten kaksosten odottajia...??

Onko täällä muita joilla monokoriaalinen-diamniaalinen raskaus menossa? Millä vkolla olet ja onko synnytys ajankohdasta tietoo? Ja leikataanko vai alateitse? Mulla itellä menossa rv30 ja identtiset tulossa (eli yhteinen istukka mut omat pussit) ja lääkärit sanoneet että viimestään rv36 leikattas...(Ite haluun leikkausta ja lääkärit sanonu et usein identtiset leikataan!)..Kahden vkon välein käyn ultrassa.. Miten teillä muilla? Mielellään kuulen juttuja myös jo synnyttäneiltä identtisten kaksosten äideiltä..esim millä vkoilla teillä tuplat syntyny jne... Siispä vastauksia odotellen =)
-mutsi86-
 
No mulla on identtiset kaksostytöt, tosin ovat jo 4v, mutta vastaanpa siltikin.
Tytöt syntyi rv 36+5 alateitse kumpikin. Synnytys käynnistyi lapsiveden menolla ja sitten vielä käynnisteltiin kahteen otteeseen, kun ei tullut supistuksia ollenkaan. Synnytys kesti 20,5h. Poli käynnit mulla oli raskauden aikana kahdenviikon välein ja loppu ajasta sitten kerran viikossa.

Onnea tuplista ja paljon jaksamisia jo näin etukäteen :flower: =)
 
Meillä on kans identtiset kaksostytöt, täyttää kohta 1v. :heart: Meillä tytöt synty 36+3 (jos oikein muistan..) ja alateitse tulivat, a-vauva pää edellä ja b-vauva pylly edellä. Lapsiveet tuli kotona ja sitte ambulanssilla sairaalaa, kun viikkoja oli niin vähä. Supistukset alkoivat vasta sairaalassa. Synnytys kesti n.6 tuntia ja sairaalasta päästiin kotiin 5. päivänä synnytyksen jälkee. Me käytiin polilla 2-3 viikon välein rv20 lähtien.

Onnittelut jo etukäteen! :flower:
 
Meillä identtiset pojat, nyt 7kk ikäiset. Synnytys käynnistettiin rv 36+3 hepatoosin vuoksi. Normaali alatiesynnytys, A-vauva pää alaspäin, B-vauva 6min. kuluttua jalat edellä. Synnytyksen kesto 2,5 tuntia. Mä pääsin kotiin 3.päivänä synnytyksestä, pojat kaks viikkoa lastenosastolla.
Odotusaika oli aika stressaavaa, kokoeroa kertyi jossain vaiheessa paljonkin ja kahden viikon välein myös kävin ultrassa. Epäilivät transfuusio-oireyhtymää mitä ei onneksi ollut. Pojat painoivat syntyessään 2355g ja 2440g.

Itse olin todella tyytyväinen että syntyivät normaalisti, pelkäsin hirveästi joutuvani leikkaukseen. Toipuminen oli nopeaa normaalista synnytyksestä.

Voimia odotukseen ja tsemppiä :wave:
 
Onnea tuplaraskaudesta!

Meillä nyt 3 vk identtiset pojat, jotka syntyivät suunnitellulla sektiolla viikolla 38 + 3. Lääkäreiden mukaan alatiesynnytys olisi ollut mahdollinen, jos vauvat olisivat alkaneet itestään syntyä, mut nää kaverit viihtyi niin hyvin mahassa, etteivät antaneet merkkiäkään poistulosta. Raskauden ajan käytiin seurannoissa kahden viikon välein, paitsi ihan viimesinä viikkoina kerran viikossa + käyrillä kerran - pari viikkoon.
 
lumihiutale leijailee
Mulle ei tullut mieleenkään, että kaksoseni olisivat identtiset, koska sellaisesta eivät ultrassakaan puhuneet. Ne ovat kuitenkin niin samannäköiset, ettei kukaan ole niitä pystynyt erottamaan.
 
Mulla on 2,5 vuotiaat identtiset kaksospojat. Tosin identtisyydestä en ole ihan varma. Sen verran ovat erinäköiset. Ultran mukaan ovat identtiset, yksi yhteinen istukka monokoriaalinen-diamniaalinen raskaus mutta synnytyksen jälkeen tehty koe epäonnistui joten identtisyydestä ei ole täyttä varmuutta, tosin asialla ei ole mitään merkitystä. Myös suuri syntymäpainoero viittaisi identtisyyteen. 3295 g ja 2510 g.

Syntyivät alateitse viikolla 38+0, seuraavana päivänä olisi ollut käynnistys ja sekin vain koska itse sitä halusin, oli sen verran vaikea jo liikkua. Muuten olin loistokunnossa koko raskausajan.


Tsemppiä sinulle odotukseen!
 
lumihiutale leijailee
Alkuperäinen kirjoittaja double:
Mulla on 2,5 vuotiaat identtiset kaksospojat. Tosin identtisyydestä en ole ihan varma. Sen verran ovat erinäköiset. Ultran mukaan ovat identtiset, yksi yhteinen istukka monokoriaalinen-diamniaalinen raskaus mutta synnytyksen jälkeen tehty koe epäonnistui joten identtisyydestä ei ole täyttä varmuutta, tosin asialla ei ole mitään merkitystä. Myös suuri syntymäpainoero viittaisi identtisyyteen. 3295 g ja 2510 g.

Syntyivät alateitse viikolla 38+0, seuraavana päivänä olisi ollut käynnistys ja sekin vain koska itse sitä halusin, oli sen verran vaikea jo liikkua. Muuten olin loistokunnossa koko raskausajan.


Tsemppiä sinulle odotukseen!

Meillä oli kans jotain 3200 ja 2700. mut siskol jolla ei identtiset, oli toiset kaksoset (tyttö ja poika, niin 2300 ja 3470kg
Et sanottiin heilläkin olleen yhteen liimautuneet istukat, kun oli ollut vaan yksi. (siskol ja mulla on kaikilla kolmella kaksosparilla ollu vaan 1 istukka,jokaista kaksosparia kohden) Mulla samannäköiset, siskol ihan eri näköiset.
 
Moi!
Kirjottelenpa minäkin tänne. Eli odotan identtisiä kaksosia jotka ovat omissa pusseissaan, mutta heillä on yhteinen istukka. Meidän vauvoille kehittyi fetofetaalitransfuusiosyndrooma. Eli istukassa oli paljon yhteisiä verisuonia, jolloin toinen (A) alko saamaan ihan liikaa verta ja toinen (B) aivan liian vähän. Olo oli itelläkin tukala, kun lapsivettä kertyi A-vauvalle aivan liikaa ja maha kasvoi hurjasti. Lääkärit ei antanu vauvoille juurikaan toivoa, ellen lähtisi käymään Saksan Hampurissa laseroperaatiossa jossa vauvojen yhteisiä verisuonia poltettaisiin. Tottakai lähdimme ja toissa viikolla siellä sitten käytiin. Operaatio onnistui ihan hyvin, paitsi että istukkaan syntyi hematooma joka sitten tuli verenvuotona ulos. Oli kuulema hyvä että se hematooma tuli ulos eikä jäänyt sinne. Lapsivettä operaation jälkeen poistettiin 3-4 litraa joka huomattavasti helpotti omaa olotilaa, maha ei ollu enää niin pinkeä oli helpompi hengittääkin.

Nyt reissusta on siis pari viikkoa ja toivotaan parasta. Vielä ei oikein osaa raskaudesta nauttia kun koko ajan tarkkailee vauvojen liikkeitä ja että liikkuuko molemmat (en osaa erottaa). Tietää että vauvojen tila voi romahtaa milloin tahansa, vaikkakin tällä hetkellä kaikki näyttää hyvältä. B-vauva on alkanut kasvamaan hyvin (730g) ja A-vauva on kokoajan ollutkin isompi (918g). Kahden viikon päästä on seuraava ultra, sinne saakka pitäisi jaksaa odottaa.

Mennään päivä kerrallaan, nyt ainakin masussa möyritään kovasti =)

rv 26+2
 
Jaksamista sinulle JeRi. Hienoa, että toimenpide onnistui, olet joutunu kokemaan kovia. Toi lliikeiden tarkkailu ja kokoaikainen huoli on varmasti tosi kuluttavaa. Itselläni on nyt 6kk identtiset pojat, joita seurattiin koko raskaus tiiviisti. Kasvoivat tosi tasaisesti ja silti mie olin aivan hermona jos toiselle ei ollut tullutkaan niin paljoa painoa... vuorotellen sitten olivat eri kokoisia.

Mopa
 

Yhteistyössä