Muita elokuista odottavia?

Uusia tullut taas mukaan, kivaa! Tervetuloa joukkoon! :)

Eilen olin tosiaan siellä pikkujouluissa ja muutaman lonkeron feikkijuominen onistui ongelmitta. Ostin kaupasta lonkkupulloja ja kotona vaan vaihdoin tilalle vettä. Vähän kyllä pisti eilen naurattaan, että on tää kans touhua. Nuorena piti esittää vanhemmille ettei muka juo ja nyt piti esittää, että juo. :LOL: Mutta oli oikein mukavaa, saunottiin ja herkuteltiin. Muut jatkoi sitten baariin, mutta itse en jaksanut kun meinasin puolenyön aikaan jo pystyyn nukahtaa. Tää väsymys on ihan kaamea. Tänä aamuna oli myös ekan kerran pientä kuvotusta, mut meni syömällä ohi. Muita oireita ei sitten ole, muutako satunnaisia masujomotuksia ja nippailuja.

Joku taisi kysellä, että milloin aijotaan muille kertoa. Ootellaan varmaan ainakin sinne viikolle 12 ku ollaan np-ultrassa käyty. Mun vanhemmille muuten ensimmäinen lapsenlapsi, miehen vanhemmilla jo muutama. Sitä varhaisultraa olen itsekin miettinyt, mut pitää ottaa selvää miten niitä täällä yksityiset tarjoaa.

Edda Mua kans ällöttää pelkkä ajatus siitä sokerilitkun juomisesta! Yöks! Mut tosiaan täälläkin kaikki 25v. täyttäneet siihen joutuu. :x
 
Moi kaikki!

En vielä liity joukkoonne, tai siis joo mutta en halua mihinkään listoille ihteäni. Pakko oli vaan tulla moikkaa ja sanoa JIPPII! Ja ne muutamat tutut täällä :wave: En vaan malttanu pysyä hiljaa ja poissa täältä...

Sokerirasituksesta, viime raskaudessa kävin 3 kertaa tekee kyseisen litkun juonnin ja :headwall: ja YÖK! mutta kyllä sen kestää! Ja nyt kävin juuri perjantaina taas nauttimassa kyseistä namijuomaa... :LOL:
Mutta kun ajattelee että se on omaksi ja vaavin parhaaksi niin kyllä sen sujuvasti nauttii, itseäni enempi ärsyttää se 2h odottelu kovilla penkeillä ja aah (nytkin) niin mustelmalla olevat kyynärtaipeet... :kieh:

Jään taustalle!
Nyt kirppikselle hypistelee vauvanvaatteita :D

K :wave:
 
Hehee.. Aika hyvä papunen84 tuo sun huijaus. Itelläni pikkujoulut meni jo ennen ku plussasin. Mun tekis mieli kertoa jouluaattona tosiaan jo vanhemmille ja sisaruksille silloin olis jotai 8+ mut saa nyt nähä, ehkä sitte jos meen siihen varhaisultraan ja kaikki on hyvin. Mulla ei vieläkään mitään oireita, rinnat hitusen verran arat mut ei muuta, tänään omien laskujen mukaan 4+6. Niin tietääkö joku millon sinne varhaisultraan vois mennä aikasintaan? Vietetään täällä ihanaa rauhallista sunnuntaita miehen ja pikkuneidin kanssa. Onko täällä muut työssäkäyviä opiskelijoita vai mitä? Itelläni on jo ammatti mut opiskelen nyt toiseen ammattiin, samaa alaa kuitenki.
 
Jonetta: Täällä vielä opiskellaan. Kumminkin ollaan samassa koulussa. :LOL:
Varhaisultraan olisi muistaakseni hyvä mennä viikoilla 6-10, mut 8 viikolla taitaa olla vielä varmempi ku silloin ainakin näkyy onko masussa elämää. Tiedätkö sinä Jonetta muuten, miten täällä nuo lääkäritalot varhaisultria järkkää?
 
Mun oli IHAN pakko tehä vielä yks testi.. :whistle: Halusin sen, missä tulee digitaalisesti viikotkin esiin. Ja niinhän ne tuli. :heart: 2-3 viikkoa, eli 4-5 viikkoa "raskaanaoloaikaa". Voijettä!! =) Jospa nyt uskaltais jo uskoa.. :heart:
 
Meillä on esikon ja tosikon välissä 6 vuotta ja nyt sitten tosikon ja kolmannen (ellei ole tulossa useampaa) ikäeroksi olis tulossa 1v8kk.

Mä en siitä sokerirasituksesta perusta :p

Mulla ei ole juurikaan mitään raskausoireita :eek: Hiukan väsy olen, mutta edellisessä raskaudessa väsymys oli ihan hirveä.

Nyt kyllä vois ottaa päikkärit, kun tuo mein pienin muksu oli viime yön aika levoton.

Rhi; rv4+4 tms
 
Jos MäOisinSä mä kanssa tupakoin, tosin siis odottaessa oon joko lopettanu kokonaan tai polttanut 2-5/pv. Nyt ei tee pätkääkään mieli, kun tupakointi vaan lisää tätä kuvotusta. Tiedän kokemuksesta, että jollen lopeta nyt, on kuukauden-kahden päästä vaikeempaa. Nyt toi etominen helpottaa toisaalta lopettamista että jotain hyötyä siitä on :LOL:

Edda Lohduttelen tuossa sokerirasitusasiassa! Kyllä se litku alas menee (valitse kola ja vaadi se kylmänä!), mutta varaa jotain aamupalaa kokeen jälkeen syötäväksi, ettei kotimatkalla iske paha olo. Ite olen käyny kolmesti.. Esikoisen kanssa oli Jorvin lapsettomuushoitojen lekuri sitä mieltä, että menen jo normaalia aiemmin ja sitten "normaaliin" aikaan toistamiseen, kuopuksen kanssa selvisin kerralla. Ja kaikki kolme kertaa arvot oli normit, mutta kuulemma pitää tän matosenkin kanssa käydä, kun bmi on mitä on.

Jonetta suositus varhaisultralle on kait viikolla 7 tai vasta 8, jotta varmasti näkyy syke. Jostain luin, että rv 6 sikiön sydän lyö ja rv 8 syke näkyy ultrassakin.

Etusivun listaa päivitetty. Tarkistattehan, että omat tiedot täsmää? Olis varmaan helpointa, että kirjaa viestiinsä vain omat tiedot/muutokset ja sitten tuota ekaa viestiä vaan päivitellään? Kohta voidaankin avata joulukuun ketju! Että mukavaa adventtia tässä samalla vaan itse kullekin!

Nyt mentävä pesemään yhden haisulin takamus...

Kepsukka+salamatkustaja
 
Kepsukka: Kiitos lohdutuksesta! Kyllä minä uskon sen pystyväni ihan hyvin juomaan, tuntuu vaan niin oudolta kun kaikille melkeimpä nykyisin tehdään..Ei pitäis sanoa mitään, varmaan siitä paljastuukin jotain poikkeavaa kun näin sanon.

Se ois tosi hyvä, jos jaksaisit päivitellä aina etusivua niin ei tartteis tänne väleihin tunkea päivityksiä!

Yleensä varhaisultraa suositellaan aikaisintaan viikolla 7, toki 8 vk on jo varmempi valinta. Sydänäänet näkyy ultran kautta usein jo viikolla 7.
 
Heippa :D

Tulin kertomaan, että perustin kerhon. Toivottavasti joku muu ei ole ehtiny edelle. Jos on, niin kertoisitko :D

Löytyy etusivulta Kerhot- kohdalta nimellä Elokuun elosalamat 2010. Salasanallinen kerho, jonka salasanan saa yksityisviestillä minulta :)

Tämä ihan sen takia, josko noi tietyt kyttääjät jäis asioiden ulkopuolelle...
 
Soittelin tänään eilisen virtsakokeen tuloksista ja jonkunlainen tulehdus näyttäis olevan. Elämäni ensimmäinen, joten en osannut oireista sitä heti itse päätellä. Nyt vaan antibioottia nassuun ja sen pitäis olla poissa.

Miestä huvittaa, kun olen niiiiiiiin onnellinen siitä virtsatulehduksesta. Mutta kun ehdin jo olla aivan varma, että pieni ei ole kunnossa niin virtsatulehdus tuntuu suorastaan loistavalta vaihtoehdolta :D

Uskomatonta, että miten sitä on huolissaan lapsestaan jo tässä vaiheessa. Kuinkakohan kovaksi se huoli sitten enää muuttuukaan, kun lapsi on syntynyt...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Papunen84:
Hieno juttu Rhiannon!

Kerhossa onkin paljon mukavempaa jutella ja rennompaa, ku ei ulkopuoliset pääse kyttäämään. =) Ja ihanan nimen keksit! :D
Nimi oli ainoa mikä sillä hetkellä tuli mieleen :D

Mukaan pääsee, vaikka onkin kysymyksiä. Ne ku on vissiin pakollisia laittaa siihen, että voi kerhon perustaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja annala:
Soittelin tänään eilisen virtsakokeen tuloksista ja jonkunlainen tulehdus näyttäis olevan. Elämäni ensimmäinen, joten en osannut oireista sitä heti itse päätellä. Nyt vaan antibioottia nassuun ja sen pitäis olla poissa.

Miestä huvittaa, kun olen niiiiiiiin onnellinen siitä virtsatulehduksesta. Mutta kun ehdin jo olla aivan varma, että pieni ei ole kunnossa niin virtsatulehdus tuntuu suorastaan loistavalta vaihtoehdolta :D

Uskomatonta, että miten sitä on huolissaan lapsestaan jo tässä vaiheessa. Kuinkakohan kovaksi se huoli sitten enää muuttuukaan, kun lapsi on syntynyt...
Sanos muuta! Mäkin oon lähes koko ajan huolissani, et onko pikkuisella kaikki hyvin jne. Tästä kai se huolehtiminen alkaa...
 
Moikka!

Pikkujoulu v-loppu takana, kaksissa pikkujouluissa ja jotenkin sain keploteltua, tuon juomattomuuden kanssa, mutta ehkä "en jäänyt kiinni".
Muutamalle hyvälle ystävälle kerrottu ja omalle äidille.

Olettekos miettineet, koska sanoa lapsille?
me pitkitetään varmaankin tietoa ensi vuoden alkuun.

Etova olo tulee ajoittain, oireena tällähetkellä ei muuta.

Ajattelin tällä viikolla soitella neuvolaan ! olettekos te jo varailleet aikaa?
 
Moikka!
Liittyisin mielelläni mukaan joukkoon. :) Kaksi plussatestiä nyt takana ja laskuri antoi la:ksi 3.8. Tosi jännää ja ihanaa!
Olen 22 v. ja asustelen avomieheni kanssa Espoossa. Esikoinen ollut yrityksessä vasta pari kuukautta ja nyt jo onnisti! jee! Toivotaan vaan nyt että kaikki menisi hyvin! :)
 
Varasin tänään varhaisultran. Keskiviikkona 16.12 olis aika. Elikkä reilu 2 viikkoa viellä odotellaan! Toivottavasti kaikki olisi hyvin :heart:

Itse joudun kanssa sokerirasitukseen ylipainon vuoksi. Tämä paino asia mua vähän vaivaakin! Toivottavasti kaikki menee hyvin.

n11na + minime 4+2
 
Selmiina mä ainakin esikoisesta varasin ja kävin varhaisultrassa ennen neuvolan varaamista. Kävin ihan eri paikkakunnallakin siellä ultrassa. Nyttenkin olen miettinyt tuota varhaisultraa, tekis kyllä kovasti mieli käydä. Neuvola-ajan sain jo viikolle 7+4, ois muuten menny vasta ensvuoden puolelle jolloin viikkoja ois ollu jo 12. Mä tosiaan harkitsen vielä tuota varhaisultraa, aika kovia hintaeroja tuntuu olevan eri lääkäriasemien välillä..
Kiitos Rhiannon kerhon perustamisesta, pitääpä laittaa yksäriä.. =) Mulla ei oo oikein vielä mitään oireita, väsymystä vähän ja vilunväristyksiä ollu muutamana päivänä ja jonkin verran rintojen arkuutta.. Tosin esikoisesta kuvotus ja lamaannuttava väsymys alkoivat vasta rv 8. Eli kai niitä oireita on sit odotettavissa B)

miinuliinu ja jymy 5+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Selmiina:
Voiko sen varhaisultra ajan varata ennen kuin on neuvolassa läynyt/ varannut edes vielä neuvola aikaa?? :)
Mun mielestä voi varata. Tosin en käytännöistä tiedä, kun olen aina joutunu käymään alkuraskaudessa ultrissa moneen kertaan kipujen takia. Päivystyksen kautta sitte ollaan menty. Kivut kun saa epäilemään kohdun ulkoista raskautta tai alkavaa keskenmenoa. Suurin syyllinen noihin kipuihin taitaa olla endometrioosi ja sen aiheuttamat kiinnikkeet.
 
Hei ja moi!
Voisin tulla mukaan joukkoon elokuista nyyttiä odottamaan :heart: ! Tänään tehty raskaustesti näytti vahvaa plussaa...hiphei! LA laskurin mukaan 9.8.2010. Kakkosta siis olisi tulossa, esikoinen on nyt 1v 9kk. Ikää mulla 25v ja synnytys tapahtuu SeKS. rv 4+2 eikä vielä oirehdintaa havaittavissa (ehkä aavistuksen "raskaammat" rinnat).
Nyt kun kaikki vaan menisi hyvin :heart: !
 

Yhteistyössä