Muistisairaiden läheisille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mie olen ite "muistisairas". Muutaman mukavan aivokasvaimen takia. Sujuuhan se elämä, lähimuisti on aika valikoiva, 5minuutin takaiset asiat unohtuu helposti ihan totaalisesti, joskus en muista olenko juonu just kahvia, kävinkö antaan ruokaa elukoille jne... Ja monet muutki asiat tahtoo unohtua, esim vuorokauven aika ja nimet (jopa oma), puhelinnumerot ja tilanteita joissa oon autolla menny johonki ja perillä jossaki miettiny miks ees tulin... Monta nöyryyttävää puhelua oon miehelle soittanu :D "Miks tulin kaupunkiin" :laugh:

Mummu ei muistanut päivämääriä, saattoi kattaa pöytään neljä kuppia ja kaksi tassia, ei osannut keittää kahvia kahvinkeittimellä, oli sekaisin vuorokaudenajoista, yritti avata oven pankkikortilla, ei osannut laskea taaksepäin, ei muistanut kuka on presidentti, henkilökohtainen hygienia huonontui yms. yms. Mummul on alzheimer.

[QUOTE="vieras";23646493]Mummu ei muistanut päivämääriä, saattoi kattaa pöytään neljä kuppia ja kaksi tassia, ei osannut keittää kahvia kahvinkeittimellä, oli sekaisin vuorokaudenajoista, yritti avata oven pankkikortilla, ei osannut laskea taaksepäin, ei muistanut kuka on presidentti, henkilökohtainen hygienia huonontui yms. yms. Mummul on alzheimer.[/QUOTE]

Ai niin. Ekaksi sai ruokapalvelun, sitten tuli kodinhoitaja joka päivä tunniksi ja nykyään on dementiakodissa. Syö lääkkeitä alzheimeriin. Ei osaa nykyään puhua eikä kävellä. Diagnosoitua sairautta kestänyt 6 vuotta.

Yhteistyössä