Kovasti otan osaa suruusi ja toivon voimia myös jatkossa.
Itselläni myös kohta 5v. lapsi, jonka synnytyksessä läheltä piti -tilanne. Onneksi ei ehtinyt tulla kuin hapenpuutetta, jonka seurauksia korjaillaan (minkä voidaan) loppuelämä. Tämä läheltä piti -tilanne johtui myös hoitohenkilökunnan mitätöivästä asenteesta ja siitä, että minun uskottiin vain liioittelevan ja kuvittelevan. Itse tiesin myös jonkin olevan pielessä mutta minua ei uskottu vaikka pyysin ja rukoilin. Ja sitten kun hapenpuute oli jo fakta, oli myöhäistä. Onneksi lapsi sentään säilyi hengissä.
Siksi ymmärrän sinua hyvin. Ihailen asennettasi ja sitä että olet kaikesta päätellen pystynyt antamaan anteeksi. Itselläni tulivat vuoden kestäneen helpotuksen ja kiitollisuuden (siitä että lapsi säilyi hengissä) aivan järkyttävät vihantunteet, joista en vieläkään ole päässyt eroon. Epäreiluimmaksi koen sen, että henkilökunta selviää vain huomautuksilla.
Jos minä lastentarhanopettajana aiheuttaisin lapsen kuoleman mitätöimällä vanhempien hätää tai suhtautumalla yliolkaisesti minulle kerrottuihin asioihin, ei lapsen kuolemaa tutkisi työnantajani vaan poliisi. Ja tuomio tulisi, ei muistutus.
Tiedän, etteivät asiat ole vertailukelpoisia mutta silti...
Ap:lle lämpimin halaukseni.