Muistellaas lapsuuden herkkuja. :P

Sillon kun mä olin pieni, eli siis joskus -80-luvulla, niin oli sellanen törkeen iso jäätelöannos ravintoloiden jälkkärilistalla, kun banaanilaiva. Enää se ei varmaan olis niin iso, kun litrakin jätskiä menis varmaan helposti, mutta se oli ihan sairaan hyvää. Jopa se mauton kermavaahto. :D
Sit muistan sellasen suklaa?marmeladi?patukan, jossa oli punanen kääre ja suden kuva. Kukaan muu ei muista sellasta. :(
Ne karkit oli myös hyviä, joissa oli H-kirjain. Ne oli punasia ja sokeroituja. :)
 
mie
Tom Cat jäätelö (vai mikä se nyt oli?), jossa pahvisessa "putkilossa" oli vaniljajätskiä ja hilloa, pohjassa oli tikku jolla työnnettiin jäätelöä pikkuhiljaa ylöspäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Sillon kun mä olin pieni, eli siis joskus -80-luvulla, niin oli sellanen törkeen iso jäätelöannos ravintoloiden jälkkärilistalla, kun banaanilaiva. Enää se ei varmaan olis niin iso, kun litrakin jätskiä menis varmaan helposti, mutta se oli ihan sairaan hyvää. Jopa se mauton kermavaahto. :D
Sit muistan sellasen suklaa?marmeladi?patukan, jossa oli punanen kääre ja suden kuva. Kukaan muu ei muista sellasta. :(
Ne karkit oli myös hyviä, joissa oli H-kirjain. Ne oli punasia ja sokeroituja. :)
Jambo-suklaapatukka?

Minun lapsuudenherkkuni kuulostavat kyllä pula-aikaisilta, mustikkamaito ja pullasuttu :D
 
mari
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Sillon kun mä olin pieni, eli siis joskus -80-luvulla, niin oli sellanen törkeen iso jäätelöannos ravintoloiden jälkkärilistalla, kun banaanilaiva. Enää se ei varmaan olis niin iso, kun litrakin jätskiä menis varmaan helposti, mutta se oli ihan sairaan hyvää. Jopa se mauton kermavaahto. :D
Sit muistan sellasen suklaa?marmeladi?patukan, jossa oli punanen kääre ja suden kuva. Kukaan muu ei muista sellasta. :(
Ne karkit oli myös hyviä, joissa oli H-kirjain. Ne oli punasia ja sokeroituja. :)
mä tykkäsin Siesta-merkkisestä suklaasta. Muistaako kukaan?
 
kotiäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Sillon kun mä olin pieni, eli siis joskus -80-luvulla, niin oli sellanen törkeen iso jäätelöannos ravintoloiden jälkkärilistalla, kun banaanilaiva. Enää se ei varmaan olis niin iso, kun litrakin jätskiä menis varmaan helposti, mutta se oli ihan sairaan hyvää. Jopa se mauton kermavaahto. :D
Sit muistan sellasen suklaa?marmeladi?patukan, jossa oli punanen kääre ja suden kuva. Kukaan muu ei muista sellasta. :(
Ne karkit oli myös hyviä, joissa oli H-kirjain. Ne oli punasia ja sokeroituja. :)
Jambo-suklaapatukka?

Minun lapsuudenherkkuni kuulostavat kyllä pula-aikaisilta, mustikkamaito ja pullasuttu :D

joo, Jambo, sitä mietin äsken... ne oli hyvii
 
sm
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Sillon kun mä olin pieni, eli siis joskus -80-luvulla, niin oli sellanen törkeen iso jäätelöannos ravintoloiden jälkkärilistalla, kun banaanilaiva.
Tunnetaan myös nimellä Banana Split :)
Arvaa pitääkö tätä tehdä tenaville tänään jälkiruuaksi :D

Mä kaipaan sitä jätskiä mikä raksui ja poksui hampaissa ja tällaistä purkkaa oli myös. Känkkäränkätkin katosi johonkin..

 
x
Parasta oli se, kun isä (siis nimenomaan isä ! ) laittoi kattilaan vettä, sen päälle siivilän ja siivilään makkaranpaloja ja vaalean leivän siivuja. Niitä sit höyrytettiin kannen alla jonkun aikaa, ja syötiin hodarin tapaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Sillon kun mä olin pieni, eli siis joskus -80-luvulla, niin oli sellanen törkeen iso jäätelöannos ravintoloiden jälkkärilistalla, kun banaanilaiva. Enää se ei varmaan olis niin iso, kun litrakin jätskiä menis varmaan helposti, mutta se oli ihan sairaan hyvää. Jopa se mauton kermavaahto. :D
Sit muistan sellasen suklaa?marmeladi?patukan, jossa oli punanen kääre ja suden kuva. Kukaan muu ei muista sellasta. :(
Ne karkit oli myös hyviä, joissa oli H-kirjain. Ne oli punasia ja sokeroituja. :)
mä tykkäsin Siesta-merkkisestä suklaasta. Muistaako kukaan?
Aivan huippu suklaa. Sellaista tryffeliä tai jotain ihanaa kuitenkin.
 
gab
Alkuperäinen kirjoittaja järjen käyttö sallittua:
Fazerin riisisuklaa(mitä kaipaan kaikkein eniten )
stratos suklaa..kina vai kiina suklaa...
Turkinpippuritangot..
..sitten sellanen musta tosi sitkee lakritsi?karkki "patukka.. :p
Olisko toi musta patukka ollut Käck? Kirjoitettiinkohan se noin? Eikös noita ole vieläkin myynnissä?
 
y
Mansikkamaito itse kerätyistä mansikoista, mummin tekemä mansikka-raparperimehu, joka laimennettiin Sittiksellä (mistähän sitä vielä saisi) ja ehdottomana ykkösenä Linnanmäellä aikanaan myydyt salmiakkitangot, jotka oli päältä pehmeitä ja kovia sisältä ja joita ei ole enää moneen vuoteen saanut.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Alkuperäinen kirjoittaja järjen käyttö sallittua:
Fazerin riisisuklaa(mitä kaipaan kaikkein eniten )
stratos suklaa..kina vai kiina suklaa...
Turkinpippuritangot..
..sitten sellanen musta tosi sitkee lakritsi?karkki "patukka.. :p
Olisko toi musta patukka ollut Käck? Kirjoitettiinkohan se noin? Eikös noita ole vieläkin myynnissä?
vai Hopeatoffee?
 

Yhteistyössä