Muistellaas lapsuuden herkkuja. :P

vierailija vaan


Pietarsaaren jäätelöllä oli ennen semmoinen ihana iso mehujääpuikko, jonka pää oli upotettu suklaaseen. En muista nimeä, muistaako joku?[/quote]

oliko se vaalea mehujää jonka kärkiosa oli suklaata?
sellaisen muistan mutta en nimeä.[/quote]

Olisiko kyseessä cool-mehujää? Siinä mehujäässä oli muistaakseni 3 eriväristä raitaa ja pää oli upotettu suklaaseen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muistattekos roger rabbit mehujään? vattujää jossa semmoinen hyytelö sisällä? Yäk! :(
Mutta Black Pete ärrältä oli ihan sairaan hyvää! :)
Joo, black pete oli hyvää! Äiti piti siitä ja minäkin. Taisi olla oranssi kääre, jossa merirosvon kuva :) Tosin nykyään nimi "black pete"-tuo mieleen lähinnä jonkun kortsumerkin :D

 
donnafani
Alkuperäinen kirjoittaja ouel:
Lisäksi muistan metsätähti-jugurtin. En muista tarkalleenmiltä se maistui, mutta hyvää oli ja purkissa oli siis metsätähti-kukan kuvia :)
Oi,olin unohtanut ton jugurtin.Se oli hyvää:)

Donna niminen jäätelö,siin oli tuttifruttirakeita.
Ja sellanen toffeekarkkipötkö,karkit olivat erivärisissä kääreissä sen pötkön sisällä.
 
Heiiii..sitten oli joku jäätelöpuikko, siis sellanen kapea puikko, jonka nimi taisi olla "urheilupuikko" (??!?!?) tai äitini sanoi sitä sellaiseksi. Oli tosi simppeli, ei mitään kuorrutuksia ta mtn, maku oli jännä..olisikohan ollut niinkuin ananasjäätelöä? ei ollut ihan vaniljaakaan, vaan joku maku siinä oli. Kääre taisi olla joku vaaleahkon kellertävä? Voi vitsi, kaikkea hyvää sitä onkin markkinoilta vedetty pois :(
 
Vitsit, mähän jäin muistelemaan ja miettimään näitä kadoneita herkkuja..mieleen tuli vielä ainakin Heman (masters of the universe)- salmiakkipastillit, Frisco-limsat ja Chap-suklaapatukka (tämä jostain ysärin puolivälistä) Muistan yhden Chap-mainoksenki..siinä yksi ns. hiirulaistyttö hengaili (varmaan oli lauantai-ilta) ensin huoneessaan tylsistyneenä peilin edessä, mutta sitten otti ja maistoin Chap-suklaata ja -tadaa- muttuui kunnon bilepirkoksi :LOL: ja vielä kuulusat sanat: "aina kun mä saan chappii, mun on ihan pakko päästä joraan!" :LOL: taitaa muuten löytyä youtubesta viel noita vanhoja mainoksia ;) Lisäksi mieleen tuli vielä (okei, tää ei ollut kyllä lapsuudesta, vaan n. viiden vuoden takaa) Fanta Shokata ja Fanta Exotic...eipä oo noita fantoja enää kaupoissa näkynyt parii-kolmeen vuoteen ainakaan :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Kukaan ei muista noita Bloody Jaspersseja... No mä olinkin ihan salmiakkihullu, kaikki semmoiset oli parhaita.
Muistanpas! Ne oli ihania :p Mieleen on jääneet myös Jambo, Siesta, Lola, sit ne (olikohan Pandan) suklaapähkinät, semmosessa samanlaisessa askissa ku Pastirolit. Mulla on jäänyt mieleen myös Floxil -merkkiset kurkkupastillit, niitä sai vaan apteekista, eikä ne siis ollu karkkeja. Mutta törkeen hyvän makuisia ne oli, sellasia punaisia. Mulla tais olla aika usein kurkku kipeänä :p Olihan niitä paljon muitakin ihanuuksia, joista voi enää vain haaveilla :/

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ouel:
Vitsit, mähän jäin muistelemaan ja miettimään näitä kadoneita herkkuja..mieleen tuli vielä ainakin Heman (masters of the universe)- salmiakkipastillit, Frisco-limsat ja Chap-suklaapatukka (tämä jostain ysärin puolivälistä) Muistan yhden Chap-mainoksenki..siinä yksi ns. hiirulaistyttö hengaili (varmaan oli lauantai-ilta) ensin huoneessaan tylsistyneenä peilin edessä, mutta sitten otti ja maistoin Chap-suklaata ja -tadaa- muttuui kunnon bilepirkoksi :LOL: ja vielä kuulusat sanat: "aina kun mä saan chappii, mun on ihan pakko päästä joraan!" :LOL: taitaa muuten löytyä youtubesta viel noita vanhoja mainoksia ;) Lisäksi mieleen tuli vielä (okei, tää ei ollut kyllä lapsuudesta, vaan n. viiden vuoden takaa) Fanta Shokata ja Fanta Exotic...eipä oo noita fantoja enää kaupoissa näkynyt parii-kolmeen vuoteen ainakaan :(
Joo muistan kans ton mainoksen :D

 
Ja ako-karkit. Siis toffeet, jotka olivat isossa pussissa. Näitä sai etenkin laivalta, kääreet olivat valkopohjaisia, ruseteissa (tai siis karkkipaperin päässä) oli ruutukuviointia. Ja näitä oli siis erivärisiä, eli erimakuisia :)
Ja Melody Maker (???)-kovat hedelmätikkarit. olivat niinkuin pillejä, joihin saattoi puhaltaa ja tarkoitus oli vissiin että siitä "karkkipillistä" oisi myös ääntä lähtenyt, no yleensä se oli vain pihinää :) Voivoi, miten mulla onkin tälläisten karkkien suhteen näin hyvä muisti :LOL:
 
Tihis
Alkuperäinen kirjoittaja ouel:
Ja Melody Maker (???)-kovat hedelmätikkarit. olivat niinkuin pillejä, joihin saattoi puhaltaa ja tarkoitus oli vissiin että siitä "karkkipillistä" oisi myös ääntä lähtenyt, no yleensä se oli vain pihinää :) Voivoi, miten mulla onkin tälläisten karkkien suhteen näin hyvä muisti :LOL:
Tikkarin nimi oli Melody Pops.
 
"-x-"
Mulla on jäänyt mieleen myös Floxil -merkkiset kurkkupastillit, niitä sai vaan apteekista, eikä ne siis ollu karkkeja. Mutta törkeen hyvän makuisia ne oli, sellasia punaisia. Mulla tais olla aika usein kurkku kipeänä :p Olihan niitä paljon muitakin ihanuuksia, joista voi enää vain haaveilla :/
Apteekista saa samanmakuisia nyt nimi on med-angin, mut heti tuli floxil mieleen tästä =P
 
Otokka
Tom ja Jerry-vadelmajääjätskit, joissa oli vadelmahyytelölärpäke sisällä, merenneito-irttarit, jäähedelmäkarkit...

Sitten ne numerokarkit, joita sai pahvituubissa, jossa oli sellainen muovikansi kuin ruokasoodapurkissa, nam! Roopesedän aarrearkun muistan myös hyvin!

Ai niin ja ne "aistielin"-hedelmäkarkit, eli keltainen iso korva, punaiset hymyhuulet (nykyiset eivät ole enää hyviä) ja sininen iso silmä. Etenkin ne korvat oli älyttömän hyviä!
 
Viimeksi muokattu:
"meri"
Sitten oli vielä joku disneyn mehujää, joka oli vähän sellanen paksumpi koostumukseltaan, vaikka mehujää olikin. Niitä oli ainakin keltaista ja vaaleanpunaista ja ihania olivat kumpikin.
Se punainen taisi olla Iines ja keltainen Aku, sitten oli vielä semmonen joka oli puoliksi keltainen ja puoliksi punainen ja se oli kaunotar ja kulkuri.

Muistaako kukaan pupu tupuna (?) karkkeja. Vaaleanpunaisia ja sitkeitä, mutta hyviä! Kapteeni salmix ja helmix pussit on jääneet myös mieleen.
 
"mimmi"
Oikeat merkkarit. Siis ne isot, kovat, ihanat. Ei oo saanu enää vuosiin, tosin en oo kyllä karkkia vuosiin ostellutkaan. Kivaa oli kun kaverin kanssa käveltiin usein pari-kolme kilsaa kiskalle ja ostettiin kahdellakymmenellä pennillä nallekarkkeja ja markalla merkkareita. Käveltiin paljon ja pari namua palkaksi. :) Ei taida nykytenavat vastaavaa puuhata...
 
vihreää......
Sellaisessa jossain sekotuspussissa rasiassa olleet tummanvihreät karkit (en muista sen pussin nimeä, mutta ne rasian karkit oli vaan ihan parhaita, ne oli kaikki niitä samoja tummanvihreitä) Ananaslimppari, Mehukatti päärynämehu (myrkynvihreää :D Ei maistu enää niin hyvältä, se on tuo lapsen makuaisti erilainen)
 

Yhteistyössä