muistellaanpa vanhoja : kuka muistaa pahviset kirjastokortit ja sen...

  • Viestiketjun aloittaja firequeen harmaana
  • Ensimmäinen viesti
tiiteni harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja namm:
se limppari oli afri cola, eikä agri cola, kuten joku väitti :D

ne ihanankamalat hajuvedet, Fii/ Faa vai mikä? punaisessa pullossa oli punatukkainen nainen etiketissä ja sinisessä pullossa oli vaaleatukkainen...
Mä vasta viime viikolla heitin roskin nuo "Date"- tuoksut meikkipöydän laatikosta... Ihan toistakymmentä vuotta olin niitä sinne säilönyt. Mulla oli sininen ja sellainen persikan värinen "date".
 
tiiteni harmaana
Mun tuli mieleen sellaiset paperista taiteltavat "vetkuttimet". En muista yhtään mikä sen jutun nimi oli, mutta siitä tuli sellainen sormilla liikuteltava systeemi, minkä lokeroihin piirrettiin tai väritettiin jotain ja piti vissiin kaverilta pyytää joku numero, minkä verran sitten heiluteltiin niitä "siivekkeitä"...äh tosi vaikea selittää. Muistaako joku tarkemmin?
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja tiiteni harmaana:
Mun tuli mieleen sellaiset paperista taiteltavat "vetkuttimet". En muista yhtään mikä sen jutun nimi oli, mutta siitä tuli sellainen sormilla liikuteltava systeemi, minkä lokeroihin piirrettiin tai väritettiin jotain ja piti vissiin kaverilta pyytää joku numero, minkä verran sitten heiluteltiin niitä "siivekkeitä"...äh tosi vaikea selittää. Muistaako joku tarkemmin?
en muista mikskä sitä sanottiin mut osaan vielä tehdä semmosen :D poikien nimiä laitettiin sinne sisälle, sillä ennustettiin kenen kans "alkaa oleen" :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Mä muistan Kindermunien keräily-Smurffit. Muistan sen muovisen tuoksunkin, mikä niissä oli. Se oli joskus 80-luvun puolessa välissä.
1988-1990 aikaan
Juu, näytti olevan molempina aikoina, kävin kurkkaan yhden keräilijän sivuilta. :) Ite keräsin lähempänä 80-luvun alkupuolta, kun olin ala-asteella.

 
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiteni harmaana:
Mun tuli mieleen sellaiset paperista taiteltavat "vetkuttimet". En muista yhtään mikä sen jutun nimi oli, mutta siitä tuli sellainen sormilla liikuteltava systeemi, minkä lokeroihin piirrettiin tai väritettiin jotain ja piti vissiin kaverilta pyytää joku numero, minkä verran sitten heiluteltiin niitä "siivekkeitä"...äh tosi vaikea selittää. Muistaako joku tarkemmin?
en muista mikskä sitä sanottiin mut osaan vielä tehdä semmosen :D poikien nimiä laitettiin sinne sisälle, sillä ennustettiin kenen kans "alkaa oleen" :D :D
Muistelen, että niitä sanottiin kirpuiksi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiteni harmaana:
Mun tuli mieleen sellaiset paperista taiteltavat "vetkuttimet". En muista yhtään mikä sen jutun nimi oli, mutta siitä tuli sellainen sormilla liikuteltava systeemi, minkä lokeroihin piirrettiin tai väritettiin jotain ja piti vissiin kaverilta pyytää joku numero, minkä verran sitten heiluteltiin niitä "siivekkeitä"...äh tosi vaikea selittää. Muistaako joku tarkemmin?
en muista mikskä sitä sanottiin mut osaan vielä tehdä semmosen :D poikien nimiä laitettiin sinne sisälle, sillä ennustettiin kenen kans "alkaa oleen" :D :D
Muistelen, että niitä sanottiin kirpuiksi :)
Me ollaan niitä tehty partsassa lasten kanssa yhä vaan, meillä niitä kutsuttiin "suolapurkiksi" ja kutsutaan tietty edelleen. :D
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ja muistaako kukaan niitä vaatehuoneen mainoksia "Simo vaatehuoneelta hei!...Hinta vain ysiysi" ja näytti merkin peukalo ja etusormi pystössä...
Niitä silkkitakkeja oli silloin aika monella keski-ikäisellä miehellä, mitä epäpukevimmissa väreissä :D
Niin oli. :D

Jep,mm.mun isällä oli semmoinen haalean viinipunainen muotiluomus... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ja muistaako kukaan niitä vaatehuoneen mainoksia "Simo vaatehuoneelta hei!...Hinta vain ysiysi" ja näytti merkin peukalo ja etusormi pystössä...
Niitä silkkitakkeja oli silloin aika monella keski-ikäisellä miehellä, mitä epäpukevimmissa väreissä :D
Niin oli. :D

Jep,mm.mun isällä oli semmoinen haalean viinipunainen muotiluomus... =)
Ja mun isällä tummanviininpunainen :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Ja mä omistin neonväriset henkselit, edessä 2, takana yks henkseli. neonpunainen ja neonkeltaiset edessä, neonvihreä muistaakseni takana. Ai että kun oli söötit :LOL:
Mul oli kokonaan neonkeltaiset, ne on vieläkin jossain jemmassa.
Ja muistan et äitee toi ne tiklakselta Vaasasta mulle ja siskolle. Ja sitten oli persikanväriset farkut :LOL:
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Ja mä omistin neonväriset henkselit, edessä 2, takana yks henkseli. neonpunainen ja neonkeltaiset edessä, neonvihreä muistaakseni takana. Ai että kun oli söötit :LOL:
Mul oli kokonaan neonkeltaiset, ne on vieläkin jossain jemmassa.

Ai kauheeta,oli neonkeltaista housuissa,neon vihreetä paidassa,neon punaista lakissa ja takissa...Kaikkia sekaisin ja oli coolia =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Onko kenelläkään enää pahvista ajokorttia? :D
tänä keväänä vaihdoin pahvisen ajokortin muoviseen.

Poikakaverini nauroi vuosia sitten,että mä olen varmaan viimeinen jolla oli pankkikirja käytössä : )
Appiukollani on vieläkin pankkikirja.Ovat yrittäneet saada pankissa ylipuhuttua, mutta ei suostu vaihtamaan
 
Epsu
Ja valkoiset varrelliset tennarit ja mustat samettiset "kiinantossut" oli ala-asteella muotia. Muistaakos kukaan semmoisia kauppakassin näköisiä laukkuja, jostain vahvasta puuvillakankankaasta, joissa kahvoina oli pari puista keppiä...? Halusin välttämättä sellaisen tummanruskean koululaukuksi :O
 
Alkuperäinen kirjoittaja firequeen harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja firequeen:
mikä se yksi poikabändi oli... "step by step, uuu beibee"... :D ostin niitten sellaisen rannekkeen joka läimäytettiin käden ympärille. ja gooshit, ne pallerot joilla oli naama ja kädet. miulla oli violetti :)
Vitsit, tää kuulostaa kyllä myöhäisemmältä aikakaudelta kuin pahviset kirjastokortit.
kuullostaako ? lapsuuteen minä nuo liitän :) varmaan 10, 11 olin kun kaveripiirissä sitä bändiä kuunneltiin... en missään nimessä vielä teini. tai sitten sotken asioita... vm 80 olen
Nyykkärit oli 90-luvulla. Iso fani olin ja molemmat Suomen keikat kierrettiin kavereiden kanssa! Jordan oli iiiiiiiiiiiiiihana!

 
Jokos muuten purjehduskengät mainittiin? Ja skottiruutuhameet, voi yök mä vihasin niitä :x Sitte ne semmoset kamalat hyvin hyvin ohutta vaaleansiniset farkut, missä oli yleensä vielä kuminauhavyötäröllä, lisäksi samasta vaaleansinisestä farkkukankaasta oli puolihameita missä oli semmoset kerrokset ja jokaisen kerroksen kohdalla pitsiä, voi yökötys :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Epsu:
Ja valkoiset varrelliset tennarit ja mustat samettiset "kiinantossut" oli ala-asteella muotia. Muistaakos kukaan semmoisia kauppakassin näköisiä laukkuja, jostain vahvasta puuvillakankankaasta, joissa kahvoina oli pari puista keppiä...? Halusin välttämättä sellaisen tummanruskean koululaukuksi :O
Mulla on ollut kiinantossut ja sit just tollanen kassi... oisko ollut semmonen vihree :D Voi kauhee niitäkin tossuja ja kasseja.
 

Yhteistyössä