R
Rouva
Vieras
Mulla on niin ikävä isovanhempiani, joista vaari ja pappa ovat kuolleet ja mummot molemmat pahasti dementoituneita...
Mutta muistan ikuisesti kaikki ihanat, pitkät kuumat kesät mummulla ja vaarilla maalla, missä pääsin lehmipaimeneen (oikeasti olin vain vaarin apuna vähän risulla huitomassa ja ohjaamassa lehmiä laitumelta navettaan lypsylle ja sieltä takaisin yöhakaan laiduntamaan...), pääskysiä ja kärpäsiä oli mustanaan, päniköitä pestiin mummun kanssa ja paistettiin nuotiolla muurinpohjalättyjä...
Tomaattimökistä syötiin punaisia, makeita tomaatteja, penkistä noukittiin pieniä porkkanoita, jotka huuhdottiin sadevesiastiassa... Kaivon luona kasvoi apiloita ja siellä serkkujen kanssa etsittiin neliapiloita! =)
Millaisia muistoja teillä on? =)
Mutta muistan ikuisesti kaikki ihanat, pitkät kuumat kesät mummulla ja vaarilla maalla, missä pääsin lehmipaimeneen (oikeasti olin vain vaarin apuna vähän risulla huitomassa ja ohjaamassa lehmiä laitumelta navettaan lypsylle ja sieltä takaisin yöhakaan laiduntamaan...), pääskysiä ja kärpäsiä oli mustanaan, päniköitä pestiin mummun kanssa ja paistettiin nuotiolla muurinpohjalättyjä...
Millaisia muistoja teillä on? =)