Muistele, lähditkö sinä mökiltä puhtain sydämin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyynel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyynel

Vieras
Tuijotti ovea pieni kissa, oli aivan hädissään.
Minä se täällä, avatkaa ovi, onhan jo pimeää.
On nälkä ja jano, unikin jo, minua paleltaa.
Tuo metsäkin huokuu pelottavasti, on jo kuurassa maa.

Ovi aukeni silloin,
kun mansikat tuoksui, säteili taivas ja maa.
Ilo kaikui kallion kupeelta, sirkat soitteli viuluaan.
Aurinko hitsasi ahjossaan, lintujen kuoro soi.
Kelli kissa nurmella selällään ja onnen maljasta joi.

Nyt pysyy ovi suljettuna, nukkuu portailla vainaja.
Sillä jäätynyt pisara poskellaan ja silmät suljettuna.
Se pisara hyljätyn kyynel on, se itkunsa itkenyt on.
Vain yksi ovi armahti hyljätyn, pääsi lämpöön ja valohon.

Nyt kissojen taivaassa hyljätty, siellä kyynel on pyyhitty pois.
Saa nukkua helmassa armahtajan, mikä parempi olla vois.
Via dolorosa oli viimeinen polku kesäisen lemmikin.
Muistele lähditkö mökiltä Sinä puhtain sydämin.

Just sanottiin radiossa yks päivä et suomi on johtavia "kesäkissamaita"... käsittämätöntä toimintaa. Vaikka tosi usein kampanjoidaan ja infotaan, niin silti!!!!!! Voi pieniä raasuja.

:( minä en edes pidä kissoista mutta en voi käsittää kuka on niin SIKA että voi ottaa kesäkissan tai minkään muun eläimen hoitaakseen ja hyljätä sitten. Ihan puistattaa.

Minä en ole onneksi tavannut kissanhylkääjiä , mutta tiedän isän , joka etsi lapselleen leluksi eläviä pääsisäistipuja vuosia sitten. Luojan lykky, niitä kukaan ei hänelle myynyt!

Arvaa vaan onko meillä kesän jäljiltä kaikki hoitopaikat täynnä, kun näille kesäkissoille koitetaan uusia koteja löytää. Toisten kanssa joudutaan tekemään niin paljon töitä että saadaan luovutuskuntoon :(

Ei yhtään armoa eikä ymmärrystä kesäkissojen ottajille!
En usko et kukaan tätä tietoisesti tekee, mutta ihmiset ei ajattele et sitä kissaa pitää hoitaa jopa 20v!

Suomen kansa on käsittämättömän julmaa eläimiä kohtaan. Muka sivistynyttä kouluttautunutta väkeä. Paskanmarjat. Jos ei kykene olemaan hyvä eläimelle, ei ihmisellekään. Eikä kissa ole ainoa eläin, jota tässä maassa kohdellaan tosi huonosti. Haluaisin nähdä, miltä tällainen ihmispeto näyttää!

Ai niin, luin paikkakuntamme lehdestä, että keväisin julmimpia ovat opiskelijat. Jättävät kissansa opiskelija-asuntoihinsa kuolemaan. Asuntosäätiöiden onkin parasta käydä pikaisesti tarkistamassa mitä nämä fiksut nuoret ihmiset jälkeensä jättävät!

Yhteistyössä