muistatteko puhistaa muksujen korvat säännöllisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häpee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei saisi puhdistaa niillä puikoilla kuin korkeintaan näkyvät osat. Apteekista saa sitä sellaista nestemäistä ainetta, joka pehmittää vahaa. Meidän pojalla erittyy paljon vahaa ja korvakäytävät on vielä tosi ahtaat. Siksi me joudutaan säännöllisesti poistattamaan vahaa korvalääkärillä.

Tiedän, ettei saisi topsilla putsata mutta putsaan silti. Se on meillä rutiini aina suihkukäynnin jälkeen. Etenkin esikoisella tulee ihan hirveästi vaikkua, vaikka kahdesti viikossa putsaankin niin aina tuntuu töhnää näkyvän.

Mä en ole rehellissti sanoen koskaan putsannut lasten korvia pumpulipuikoilla muuten kun tuosta korvanlehdestä noita poimuja välillä (harvoin) muistaessani saatan sutasta puhtaammaksi.

Enkä muista millon itseltänikään olisin pumpulipuikolla putsaillut korvan sisältä. Joitain vuosia sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja häpee:
mä en todellakaan. just puhistin, niin melko liakiset olivat.. :o jotku on sanonu, et ei sais korvatopsuilla puhdistaa, kun se lika menee vaan kauemmas. miten se on?

Mulle lääkäri on sanonut, että kyynerpäätä pienemmällä esineellä ei saa mennä kaivelemaan korvaa :whistle:
Audispraytä tai Ceridalin öljyä laitetaan korviin silloin tällöin.

Säännöllisen epäsäännöllisesti putsataan, 2-3 kertaa viikossa. Ja käytetään pumpulipuikkoja, en ole muutakaan välinettä keksinyt. Ei kaiveta korvakäytävästä, vaan vain ne näkyvät osat. Ei ainakaan 5 vuodessa ole tukoksia korviin tullut. Vaikkua erittyy kyllä runsaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
mä en todellakaan. just puhistin, niin melko liakiset olivat.. :o jotku on sanonu, et ei sais korvatopsuilla puhdistaa, kun se lika menee vaan kauemmas. miten se on?

Mulle lääkäri on sanonut, että kyynerpäätä pienemmällä esineellä ei saa mennä kaivelemaan korvaa :whistle:

Minä oon aina puhistanut saunan jälkeen itseltäni ja lapsiltani eikä oo mittään tullut!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minä oon aina puhistanut saunan jälkeen itseltäni ja lapsiltani eikä oo mittään tullut!

Ja mä taas olen itse putsannut itseltäni korvakäytävän ihon pilalle, enkä saa sitä millään kuntoon. Vuosien riesa, jota en lapsilleni aiheuta.

Jänskää :) Mä olen koko ikäni putsaillut korvani pumpulipuikolla korvakäytävästä asti, eikä ole koskaan ollut minkäänlaista viitettä tukkeumista =) Mä uskon sen olevan kaupunkilegendaa tms.

Tässä yksi päivä huomasin miten likaisia pk. lasten korvat olivat. Siis se kuoppa josta alkaa korvakäytävä. Siinä näky ihan pölyä, hiekkaa ja korvasta pois tullutta vaikkua.
Kyllä minä suihkun jälkeen kuivatessa pyyhkeellä pyyhin korvat varsinkin pojan. Omia korvia putsaan topsilla silloin tällöin.

Mulle tuli, itselleni, korvakäytävän tulehdus. Lääkäri väitti, että se vanupuikko on rikkonut sen luontaisen "vahapinnan" korvakäytävältä, ja siksi siihen pääsi pöpö puremaan :/

Mullakin korvakäytävän tulehdus. Uusii alvariinsa ja suihkussakaan ei voi enää käydä ilman jotain tulppia korvissa. Uiminen ei tulisi mieleenikään....

Eli en todellakaan suosittele....

Alkuperäinen kirjoittaja svieras:

Mulle tuli, itselleni, korvakäytävän tulehdus. Lääkäri väitti, että se vanupuikko on rikkonut sen luontaisen "vahapinnan" korvakäytävältä, ja siksi siihen pääsi pöpö puremaan :/

Mullakin korvakäytävän tulehdus. Uusii alvariinsa ja suihkussakaan ei voi enää käydä ilman jotain tulppia korvissa. Uiminen ei tulisi mieleenikään....

Eli en todellakaan suosittele....

Kohtalotoveri... Mulla ei vaikkua erity enää normaalisti, vain sellaista ällöä kudosnestettä litisee tai vastaavasti korvakäytävä on rutikuiva ja kutiseva. En tiedä kumpi on raivostuttavampaa, mutta ihan itseäni saan syyttää. Niin, ja vaivahan on jatkunut "vasta" 15 vuotta!

kiitos vinkeistä. enpä tästä lähtien tongi muksujen korvia.. ;) vois ostaa nuita suihkeita. tuntuu, et pakko kai ne on saada välil puhtaaks. toivottavasti nyt en tehnyt mitään vahinkoa, kun kaikilta kolmelta puhdistin niil puikoil..

Tiedän, ettei saisi topsilla putsata mutta putsaan silti. Se on meillä rutiini aina suihkukäynnin jälkeen. Etenkin esikoisella tulee ihan hirveästi vaikkua, vaikka kahdesti viikossa putsaankin niin aina tuntuu töhnää näkyvän.

Meilläkin esikoisen korvista tulee paljon enemmän vaikkua kuin pienemmiltä. Hänellä myös kynnet kasvavat huomattavasti nopeammin. Onkohan siinä jokin yhteys? :)

minä kanssa iteltäni vuosikaudet päivittäin puhistanut korvat puikolla, ollu sellainen rutiini. ja nyt on toistuvat korvakäytävän tulehdukset riesana. kivuliaita!

Yhteistyössä