Muistatko vielä 80-luvun lopun "ihanat" tötterö otsatukat???

  • Viestiketjun aloittaja heko
  • Ensimmäinen viesti
Ihana ketju, muistui tosiaan mieleen omat yläaste ajat =) Etutukka piti tupeerata tötterölle joka aamu.

muoks, paitsi se oli kyllä 90-luvun alkua, kun yläastetta kävin, mutta silloin oli kyllä vielä tosi in, se tötterö etutukka.
 
vieras
Meillä farkunlahkeita piti kääriä ainakin 2 kierrosta vaikka olivat niin tiukat että se oli hankalaa ja käärimisen jälkeen liian lyhyet. Ja alta pilkotti ne valkoset tennissukat. Jalassa varsilenkkarit. Ja se koripallotakki piti jättää auki vaik pakkasta. Alle joku college jossa suuri "kuminen" ja kirjava painatus. Ja toki se tungettiin housuihin ja kireys viimesteltiin leveällä vyöllä. Reppu ei hyvä vaan mielummin sellanen urheilukassityyppinen.
 
:LOL: :LOL: :LOL: Muistan, tuskallisen hyvin. Tosin siinä 87-88 käytettiin myös aivan järkyn leveitä farkkuja. (Viimeinen housumalli, joka oikeasti sopi mulle.)
Lukiossa, eli 88-91, oli niitä tötterötukkia. Me kutsuttiin sitä PÖNTSÄksi. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Muistan :D
Muistaako kukaan muuten sellaista tupakka kuin YO? Se tais olla joskus -93 vuonna... Eikä yhtään ne hienon värikkäät askit kannustanu nuoria polttamaan :whistle:
mää muistan nuo tupakit...niistä taisin ekat poskarit vetää juppikukkula päässä LOL
 
Iinaliina
Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
Ihana ketju, muistui tosiaan mieleen omat yläaste ajat =) Etutukka piti tupeerata tötterölle joka aamu.

muoks, paitsi se oli kyllä 90-luvun alkua, kun yläastetta kävin, mutta silloin oli kyllä vielä tosi in, se tötterö etutukka.
Meillä myös.. Samaa vuosikertaa kun olen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iinaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
Ihana ketju, muistui tosiaan mieleen omat yläaste ajat =) Etutukka piti tupeerata tötterölle joka aamu.

muoks, paitsi se oli kyllä 90-luvun alkua, kun yläastetta kävin, mutta silloin oli kyllä vielä tosi in, se tötterö etutukka.
Meillä myös.. Samaa vuosikertaa kun olen :)

mä myös samaa vuoskertaa ja hillitön vouku oli etareissa :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Ja neonväriset vaatteet ja merkkilenkkarit nauhat auki ja merkkireppu; Nike tai jotain joka piti piirrellä... :xmas:

Ja farkut polvista/perseestä puhki ja Malboro jne collegeja. :x :LOL: :ashamed:

:LOL: mullakin oli farkut jotka persiistä revitty..isä ei lähtenyt mun kanssa kaupunkiin jos ne oli koivissa.Sit oli myös marlboro-golitsi :LOL:
ja reppu täynnä tekstiä :D
 
Juu muistan. Mulla oli muotovaahtoa permanentatuissa hiuksissa ja se tötterö, joka välillä laitettiin pinneillä taakse tai sitten käännettiin sivulle ja lakkaa päälle reilusti.

Sitten farkkuja levennettiin ja/tai pidennettiin kukkakankaalla. Tämä kyllä taisi olla muodissa 90-luvun alussa. Sitten oli pyöräilyshortsit yhdistettynä jakkumaiseen takkiin. Talvisin käytettiin paksumpia "pöyräilyhousuja" (=villahousuja) sukkahousujen kanssa. :LOL:
 
Hiihtarit, discä-lenkkarit, pilli-MicMacit, aniliini huulipuna, sähkönsininen rajaus ja ripsari tai vaihtoehtoisesti vihreä, tummaa puuteria, lepakkohihaisia nahkatakkeja, hapsuliivejä ja -laukkuja+-saappaita, college housun kaulukseen survottiin, ihmeellisä geometrisa kampauksia ja se niskaan jätetty hiirenhäntä muuten lyhyessä tukassa....MUISTAN :ashamed:
 
Muistan jotenki,vaikkei mulla sitä ollut.
Alaspäin kapenenevia "porkkana lahje housuja/farkkuja" kyllä oli. :D

Ihan -80 luvun alku puolella oli "lökäri" farkkuja jotka olisin halunnu,mutta oli niin kalliit etten saanu, pikkusen kapeampi lahkeisiin edullisiin oli tyytyminen.

Mä olin -80 luvun puolen välin aikoihin niin Hanoi Rocksin ym. lumoissa että ihan pinta muodin mukaan en menny.
;)
 
Fleur de la Cour
Mä olen kokenut kaiken tuon, olenko siis jo vanha??? :eek: Muistan sinisen ripsarin ajan, tosin mulla oli vihreetä ripsaria ja violettista ripsaria sinisen sijaan ja se oranssi huulipuna.. Ja mulla oli sellaset pillit raitafarkut, mustaa ja violettia raitaa.. ja myös kaikki muut umpihullut trendit kävin läpi mitä 80-luku toi tullessaan, neonvärit ja kimallekuvioiset golleget mukaanlukien.. ja se tupeerattu otsatukkamalli mulla oli vielä 90-luvun alussakin käytössä, menin silloin yläasteelle just siinä vaihteessa ja silloin tuo hiustyyli oli just eniten muotia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja heko:
Ku tupeerattiin otsatukka töttrölle ja laitettiin kauheesti lakkaa; eikä tietenkään sitten voinut åotää pipoa.

Tai Dingon aikaiset kireet, alaspäin kapenevat raitafarkut? Tai college ja sen päällä liivi...?

Sininen ripsiväri?
Juuh, mulla oli tuommoset mustavalkoset raita housut. :whistle:
 

Yhteistyössä