Muistakaa varata virpojille myös KÄTEISTÄ

• Viestiketjun aloittaja "kyöpelinvuori"
  • Ensimmäinen viesti
vieras,
[QUOTE="kyöpelinvuori";29775768]Karkit ok kun tuoteselosteen tarkistaa ensin, mutta voi olla että sinulta jää vitsa saamatta[/QUOTE]

Jaa että karkit kuitenkin otetaan mutta vitsa jää saamatta? Siinähän kerjäätte, ei tipu mitään kuin ihan muutamalle tutulle lapselle vaan.

mulle kans!!!
Minäkin oon moniallerginen ja haluan mielummin rahaa. Taidan avata virpojille oven huomenna ja kysyä että "Saaks tuon oksan rahana?" Jos ne vastaa ei, niin lyön oven nenän edestä kiinni.

vieras,
Mitä ihmettä? Saan kai itse päättää mitä virpojille annan, ei kai siitä mitään suklaalakia ole olemassa? Ei sitä ole pakko ottaa vastaan kuten ei suklaatakaan jos tietää olevansa allerginen tai ei tykkää.

Virpojat on vähän kuin Jehovan todistajat, yhtä paljon odotan kumpaakin ovelleni. Meillä päin ei nykylapsille ilmeisesti hirveästi opeteta tapoja, joillain ei ole edes vitsoja vaan kiertävät kerjäämässä. Ovi on kuitenkin pakko avata koska ei siellä välttämättä ole noitia.
Teillä ei sit ole ovisilmää?

Nyt meni yli hilseen
[QUOTE="kyöpelinvuori";29775749]Kaikki eivät ymmärrä, että on olemassa allergisia lapsia eivätkä varaudu/ jaksa varautua, niin silloin suosittelen varamaan yksinkertaisesti käteistä esim. 50 sentistä ylöspäin per virpoja[/QUOTE]

Kuulkaapas nyt Kyöpelinvuori ja kumppanit. Jos lapsenne ovat niin allergisia, että kaulassa on oltava laput mitä saa syödä niin jättäkää ihmeessä ne kerjuut väliin! Tai opettakaa lapsillenne, että tärkeintä on se virpomisen hauskuus eikä munan tai rahan saanti! Kenenkään ei tarvitse huomioida vieraiden lasten allergioita. Suomessa kun on muotia olla yliherkkä ja allerginen milloin millekin. Pitäkää ne herkät lapsenne kotona tai opettakaa, että oville ei sitten mennä kerjäämään syötävää eikä rahaa. Älypuhelimet maksaa isi, äiti tai ukki ja mummo. Eikä naapurit minkään virpomisen varjolla! Näitä nykyäitejä olis kasvatettava uudelleen kun on asiat menneet ihan överiksi. Törkeätä panna lapset kerjäämään rahaa ihmisten oville. Turha valittaa sitten romanialaisista kerjäläisistä kun oman maan kansa harrastaa samaa ja viela vaatii mitä sorttia pitää olla.

Ex-virpoja
Menee ehkä vähän ot, mutta en jaksa tehdä uutta aloitusta.. Muistakaa opettaa lapsenne tervehtimään/kysymään lupa virpoa ja kiittämään palkasta sekä toivottamaan hyvää pääsiäistä.. Itse aikoinaan kaverini kanssa teimme n. 800-1000 oksaa kunnolla koristeltuina ja sitten palmusunnuntaina vaivannäkö palkittiin. Palkaksi saimme n. 300 mk/hlö ja lisäksi karkkia, leluja yms. Mutta mikä mieleeni on jäänyt, oli se että aina käyttäytymistämme kehuttiin. Naapurin rouvat olivat kaupassa nähneet äitejämme ja olivat kehuneet, että teidän lapsi osasi kohteliaasti virpoa ja oli kauniita oksia.

"Ilkku"
Onneksi asun korvessa, niin virpomassa käy vain muutama naapureiden lapsi. Kaupungissa olen nähnyt virpojia, jotka kymmenien oksien kanssa kiertävät monta kerrostaloa. Mielestäni tämä ei ole virpomisen tarkoitus (kerätä paljon karkkia ja rahaa). Itse kävin lapsena virpomassa vain tutuilla = kerrostalossa oman rapun asukkaista alle puolet.

Miuski harmailee
Täähän on niin selvä trolli. Mut joo. Meillä käy yleensä nelisenkymmentä virpojaa et todellakaan en ala kaikkien erityistarpeita ala huomioimaan puhumattakaan rahan jakamisesta.

raeg
Allergisten vanhempien pitäisi myös ymmärtää, että kaikki ihmiset eivät tiedä noista allergioista mitään. Aika riskiä on ottaa edes sitä "maidotonta" herkkua tarkistamatta ensin itse, että se oikeasti on maidoton eikä vaikka vaan laktoositon.
Tai pähkinätön herkku, jossa voikin olla jäämiä pähkinästä. Kaikki eivät näitä tuoteselosteita ymmärrä, osaa lukea, tai vanhemmat edes näe lukea. Itse kuulun siihen kastiin, jota ei voisi vähempää kiinnostaa.

Joten jokatapauksessa teidän tulee kotonanne tarkistaa ne tuotteet jos perheessä vaikeasti allerginen.

"vierailija"
Varattuna on muumitikkareita, pieniä suklaamunia ja tarroja. Tarran meinasin laittaa jokaisen yksinäisen virpojan mukaan vähän niin kuin ylimääräisenä palkkana, yksin virpominen on kuitenkin rohkea teko pikkulapselta.

Rahaa en todellakaan anna ja jos joku sitä alkaa kinuamaan, saa mennä virpomaan naapuriin.

Yhteistyössä