MUISTAKAA desinfioida kädet aina ennen kun koskette vauvaan ja ja !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
Siis ihan ehdoton sääntö vauvojen hoidossa on seuraavat asiat:

- Käsien pesu ja EHDOTTOMASTI desinfiointi ennen kosketusta vauvan paljasta ihoa vasten!!!

- Tutit, tuttipullot yms hilavitkuttimet PESTÄVÄ JA KEITETTÄVÄ VÄHINTÄÄN JOKA PÄIVÄ 6 KERTAA JA ERITYISESTI ENNEN JOKAISTA RUOKAILUA

- LATTIAT pitää muistata kuurata ainakin 2 kertaa päivässä, varsinkin jos perheessä on ryömivä lapsi.. ajatelkaa, SEHÄN SAATTAA SAADA SIELTÄ VAIKKA YHDEN BAKTEERIN SUUHUNSA...

ja tämä veden keitto! KYLLÄ KYLLÄ vesi keitetään siis aikuisikään asti!!!!

Oliko muita hyviä vinkkejä jaossa? :)

Sehän on ihan hirveä maailmanloppu jos vauva vaikka saattais saada JONKINNÄKÖSEN suojan itelleen aikuisikää varten.... :saint:

-Pihalla pitää EHDOTTOMASTI varoa ettei lapsi pistä MITÄÄN suuhunsa!!
-Kauppoihin, kirjastoihin ym. paikkoihin joissa liikkuu muita, ei lasta kannata viedä!! Joku voi KATSOA tai jopa AIVASTAA tai KOSKEA lasta! Eikä koskaan tiedä mitä tämä henkilö saattaa sairastaa!

Ööööö, mietitään josko muista vinkkejä muistuu mieleen;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
-Pihalla pitää EHDOTTOMASTI varoa ettei lapsi pistä MITÄÄN suuhunsa!!
-Kauppoihin, kirjastoihin ym. paikkoihin joissa liikkuu muita, ei lasta kannata viedä!! Joku voi KATSOA tai jopa AIVASTAA tai KOSKEA lasta! Eikä koskaan tiedä mitä tämä henkilö saattaa sairastaa!

Ööööö, mietitään josko muista vinkkejä muistuu mieleen;)

joo APTEEKKI ON IHAN SUURINTA riskialuetta. apteekkien oveen pitäisi laittaa lappu

"ÄLÄ TUO SAIRASTA LASTA TÄNNE" tai

"MUISTATHAN ILMOITTAA HYVISSÄ AJOIN HENKILÖKUNNALLE MIKÄLI TUOT SAIRAAN LAPSEN APTEEKKIIN, JOTTA TERVEIDEN LAPSIEN VANHEMMAT VOIVAT VARAUTUA"

kaupassa pitää ostoskärrit desinfioida enne kuin niihin laittaa vauvaa istumaan tai edes ruokaa.

Isompien sisarrusten on leikittävä vauvaleluilla kunnes kuopuskin on kolme vuotta, ettei pieni vaan laita mitään suuhun.

Vaikka tiedänkin, että kirjotit ton nyt hieman huumorimielessä, niin empä tiedä, miksi tosta käsien pesusta ja vaikkapa sitten myös tuosta desinfioinnista pitäisi luopua tai sitä laiminlyödä. Itse olen sitä mieltä, et saippuapesu riittää, mut jos joku desinfioi kätensä, niin ei sekään liioiteltua kohtuuden rajoissa ole.

Itse olen ainakin tautikammoinen, ja kaikin tavoin varjelisin esim alle puolivuotiasta kaikilta rs-viruksilta sun muilta mahataudeilta... Vaikkakin se jonkun mielestä olisi hätävarjelun liioittelua....

Ja se, että pesee/desinfioi kädet, ei tee kenestäkään liian hygieenista, eiköhän se lapsi niitä pöpöjä muualtakin saa kuin aikuisten käsistä, jos ei koko kämppää desinfioi joka päivä katosta lattiaan ja vietä koko lapsuutta neljän seinän sisällä... :whistle:

Mutta tää vaan mun mielipide...

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Vaikka tiedänkin, että kirjotit ton nyt hieman huumorimielessä, niin empä tiedä, miksi tosta käsien pesusta ja vaikkapa sitten myös tuosta desinfioinnista pitäisi luopua tai sitä laiminlyödä. Itse olen sitä mieltä, et saippuapesu riittää, mut jos joku desinfioi kätensä, niin ei sekään liioiteltua kohtuuden rajoissa ole.

Itse olen ainakin tautikammoinen, ja kaikin tavoin varjelisin esim alle puolivuotiasta kaikilta rs-viruksilta sun muilta mahataudeilta... Vaikkakin se jonkun mielestä olisi hätävarjelun liioittelua....

Ja se, että pesee/desinfioi kädet, ei tee kenestäkään liian hygieenista, eiköhän se lapsi niitä pöpöjä muualtakin saa kuin aikuisten käsistä, jos ei koko kämppää desinfioi joka päivä katosta lattiaan ja vietä koko lapsuutta neljän seinän sisällä... :whistle:
ja vierailla tarkoitan nyt siis muita kuin vanhempia!

ja vierailla tarkoitan nyt siis muita kuin vauvan omaa lähiperhettä :)

Joo kyllä, käsien pesu on oikeestikki tärkee juttu mutta mun mielestä on täysin ylihysteeristä kun ihmsiset desinfio käsiään jatkuvasti ennen koskemista vauvaan.. Eihän vauva saa minkäänlaista suojaa myöhemmin jos se ei altistu millekkään... Tiedän siis tapauksia jotka tekevät näin, eikä vieraat saa koskea vauvaan jos käsiä ei ole desinfioitu... hmmm

Mulla on kamu joka ei voi käydä missään ,eikä kutsu ketään kylään,juuri siitä syystä et toiset ihmiset saattaa tartuttaa niiden vauvvaan (8kk) pöpöjä.Sanonpahan vaan et lapsi raukka joutuu sairastelu kierteeseen aloittaessa ens syksynä tarhan!!!

Diagnoosisi; Elämä sivuutettu,keskity pöpöihin.

Alkuperäinen kirjoittaja jimi:

Diagnoosisi; Elämä sivuutettu,keskity pöpöihin.

Tuskimpa, liikutaan suht paljon, mutta huolehditaan hyvin käsihygieniasta, koko perhe! Eipä se paljon oo mun elämästä pois! :whistle: :D

Toivottavasti myymä sun ei tarvitse koskaan viettää vastasyntyneesi kanssa yli viikkoa sairaalassa peläten että kuolee rs-virukseen.
Mun piti, ja se olisi luultavsti voitu estää vieraiden käsipesulla.
Tai sillä että sairaat eivät olisi tulleet katsomaan VASTAsyntynyttä.

Pitää niitä bakteereja saada, tottakai. En mä ainakaan varjele liioitellusti mihin mun lapsoset koskevat ym.
Käsienpesu nyt vain on ihan tervettä hygieniaa, ei mitään ylihysterisointia.

Typerää toisten tavoille nauramista ja halvalla pistämistä. Jos sä et tykkää pitää hygieniasta huolta, miksei muut saisi?

Mä vastustan kans kaikkea desinfiointia, mutta niin vaan oli siihenkin opeteltava, kun lapsi sairastu syöpään.

Että älkää heti leimatko äitiä hulluksi, jos hän esim. hammaslääkärissä käskee lasta olla koskematta odotustilan leluihin, kun niissä voi olla pöpöjä. Tai jos äiti ei anna lapsen pitää kättä rappusten kaiteella, koska kaiteessa on pöpöjä!

Anoppi oli muuten kova nainen desinfioimaan mun miehen ollessa pieni, ja niin vaan on mies kaikelle allerginen, kun ei ole saanut niitä kuuluisia pöpöjä mistään.

kyl mua oikeesti ärsyttää ihmiset jotka tulee pussailee 2kk ikäistä vauvaa,vaikkakin vaan poskelle mutta mun tekis mieli raivota..tai ei pestä käsiä..muuten en niin nipo mutta noi musta on oikeesti sellasii mistä taudit levii..

Mua ainakin ällöttää ihmiset jotka eivät pese käsiään.
Käsillä kosketaan joka paikkaan, siis ihan joka paikkaan. Miettikää millaset paskat käsiinne saatte, vaikkei niistä sairastuisikaan.

Kiva vaikka tarjota jollekin karkki tms paskasesta tahmasesta kädestä.
Se nyt vaan sattuu olemaan ihan perushygieniaa ja muitakin huomioonottavaa pestä ne ädet riittävän usein.
JA, sillä saadaan myös hyvin estettyä virusten leviäminen jos tarve vaatii.

Kai te pesette kainalonne ja alapäännekin kun ne ovat likaisia? Luultavasti jo ennen kuin ovat likaisia. Miksei sitten käsiä?????

Yhteistyössä