Alkuperäinen kirjoittaja mammeli:
Täällä kanssa yx helposti hermostuva äippä! Mäkin pystyn hillitsee itseni kyläpaikoissa ja muutenkin julkisisissa paikoissa, mutta nimenomaan kotona saan raivareita päivittäin ja minuakin se harmittaa jälkikäteen suunnattomasti.
Pikkuneitimme, joka kohta on 2v on erittäin temperamenttinen ja vaativa ja kai juuri sen takia mulla useasti kilahtaakin..
havaitsin itsessäni saman ilmiön. mutta jos oikeesti ja ihan rehellisesti mietitän niin kyllä se on se aikuinen ihminen joka jossain tilanteissa (kotona) antaa itselleen luvan alkaa rähistä. jos sama tilanne olisi leikkupuistossa itsehillintä onnistuisi vähän paremmin. tämä johti ajatukseen että kyse on oikeasti vain siitä mitä minä annan itselleni luvan tehdä.
no, onhan se äitiys ja vanhemmuuskin harjoittelua ja sitä oppii ajan kanssa. itse olen oppinut keinoja olla kilahtamatta lapselle pelottavasti ajan kanssa. tossa ylempänä kirjotin niistä.
mutta vaivannäköä se kysyy kun on nopea tempperamentiltaan. ei minusta koskaa lauhkeaa laamaa tule, mutta mutta nyt omalla suuttumuksella ja näyttämisellä on puitteet ja rajat.