Muilla "vaikeita" miehiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaannuin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaannuin

Vieras
Pakko oli taas tulla teille purkaan pahaa oloani:(
Eli mulla ja miehellä menee ihan kivasti mutta välillä tuntuu että miehen omat menot(metsästys nyt oikeastaan lähinnä)menee kaiken yli.
Tosin niihinkin voin itse myös vaikuttaa,mutta jokatapauksessa menee omiin harrastuksiinsa sanoinpa mitä hyvänsä:(
Mulla ei juuri omia harrastuksia ole paitsi tuo lenkkeily mutta sekin tehdään yleensä yhessä.

Tuntuu ettei mies pysty yhtään olemaan lasten kanssa ilman että mäkin siinä olen,muutaman hassun kerran on kaikkien kolmen kanssa ollut muutaman tunnin ilman minua,selitys sille on vaan että tykkää olla perheensä kanssa kaikkineen päivineen.
Baarissa me ei käydä ja jos nyt kerran vuodessa lähdetään niin yleensä kyl yhdessä kavereiden kanssa:)

Mies ei ole mikään sosiaalinen ihminen ja inhoaa kaikkia juhlia ylikaiken joten välillä tuntuu että lasten synttäritkin ovat hänelle liikaa:(
Saattaa olla tosi kelju silloin:(

En tiedä mutta välillä tuntuu että helpommankin ihmisen kanssa vois olla:(

mniin, kaikilla on ristinsä.ja omat ärsyttävät piirteensä. voit tehä ajatusleikkiä että millaista se olisi sitten jonkun toisen kanssa, ensi huuman jälkeen siis. jos vakaasti uskot että parempi niin ehkä eroa voi jo realistisesti alkaa harkitakkin....
parempi vaihtoehto taitaa olla yrittää nykyisen puolison kanssa puhua ja selvittää ristiriidat, katsoa jos saisitte yhteisen sävelen löytymään.

Ei tuo minusta erityisen "vaikealta" kuulosta. Ehkä vähän itsekkäältä.
Teidän täytyy varmaan vaan keskustella ajankäytöstä, että miten sitä omaa ja yhteistä aikaa vietetään kun on tullut perhe hankittua. Meillä myös joudutaan aika ajoin käymään samanlaista keskustelua.

Minä olen todennut,että helpompaa ja kaikille mukavampaa on päästää sen ukkon sinne metälle tai kalaan.Ja joskus osa lapsista pääsee mukaan.

Yritän itsekkin opetella ottamaan "oman"ajan hyvällä omalla tunnolla.
Kokeile itsekkin,en väitä että se olisi helppoa,mutta kannattavaa.

kai mullakin tietyllä tavalla on vaikea mies. Etenkin siinä vaiheessa ärsytti, kun ei asuttu yhdessä ja ne viikonloput meni miehellä harrastustensa parissa ja nähtiin silloinkin sitten vain iltaisin. Nyt sitten taas kun yhdessä oloa on useita vuosia, niin tykkään että miehellä on oma harrastuksensa ja mies saa tuulettaa päätään sen parissa eikä esim. baareissa.

Eikä munkaan mies tykkää juhlista, ei tule minun sukulaisten juhliin mutta ei kyllä omienkaan sukulaistensa juhliin. Alussa tämäkin otti päähän, mutta pakko se on hyväksyä että miestä ahdistaa ne tilanteet paljon. Olisiko sinun miehellä sama juttu? Eli tulee sellainen ahdistus siitä että ihmisiä paljon ja se sosiaalinen tilanne jotenkin jännittää (no, jännitys ei ehkä oikea sana..)? Mun mies on kyllä sosiaalinen noin muuten, mutta ei tosiaan tykkää niistä juhlista ollenkaan.

Meillä ainakin nämä yhteiset vuodet on kuitenkin hitsanneet meidät yhteen. Molemmin puolin on tehty kompromissejä ja yritetty ymmärtää sen toisen mielipiteitä ja näkemyksiä, vaikka ne välillä onkin niin erilaisia kuin itsellä.

No joo, kirjotit kun mun miehestä. Ja toisaalta taas et ollenkaan. Hänellekin metsästys on "pyhä", mutta jos vaihtoehto on se, että luuhaa vaikka kaljalla sen ajan, niin mieluummin metsällä sit, saahan siinä raitista ilmaa ja liikuntaa ja lihaakin vielä.

Meillä kyllä mies pärjää hyvin lasten kanssa, hetkittäin paljon paremmin kun minä.

Mutta palatakseni ap sun ongelmaan, niin mikä se ongelma nyt siis on? Onko mies liikaa siellä metsässä? Haluaisitko järjestää sukujuhlia tms. mutta mies ei innostu? Vai mitä?

Jos sua harmittaa että mies ei katso lapsia mielellään mutta sinä katsot kun hän harrastaa, niin varmaan kannattaa jutella asiasta. Sanot että kuten hänkin, myös sinä tarvitset omaa aikaa. Mun mielestä on parempi että molemmat tajuaa ottaa sitä omaa aikaa silloin kun tarvitsee, niin jaksaa sitten paremmin arkea. Ja noista juhlista voin sanoa sen verran että eivät kaikki vaan ole juhlaihmisiä. Mua itseäni on aina ahdistanut aivan mielettömästi kaikki ristiäiset ym juhlat vaikka lasten synttärit ihania ja iloisia tapahtumia ovatkin. Ne vaan silti vähän ahdistaa eikä sille mitään voi enkä mä anna sen vaikuttaa mihinkään. Jotkut vaan on sellasia :) Mun mielestä kertomasi mukaan miehesi ei ole erityisen vaikea, ei hakkaa, petä, ryyppää, satuta sua millään lailla tms. Ainakin sen perusteella jos nuo teidän suhteenne pahimmat ongelmat. Mieti, että vois olla huonomminkin. On munkin rakkaassa miehessä vikoja kuten meissä kaikissa ja on monta asiaa mitkä hänessä mua välillä ärsyttää kuten myös toisinpäin. Mutta silti mä oon kyllä tosi onnellinen että mulla on ihana mies joka rakastaa mua ja lasta :) Pikkuasioista viis.

Ymmärrän tuon metsästyksen ja sen, että se on miehellesi niin tärkeä harrastus. Oma isäni mietti aikoinaan yhtenä lauantai-aamuna, että lähtisikö sairaalaan vai metsälle. Metsälle meno oli niin tärkeä, ettei sitä voinut jättää väliin, ja sinne hän meni. Sairaalaan meni sitten ambulanssilla seuraavana päivänä. Sydänkohtauksen hän sai sairaalassa vasta keskiviikkona.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Mikä on nyt ongelma? Mies harrastaa metsästystä, ja sinä et tykkää siitä? Mies haluaa olla perheensä kanssa, mutta ei sillä tavalla kuin sinä haluaisit?

Hassua että sinä et näe siinä ongelmaa. Totta kai perhee kuuluu vetää yhtä köyttä. Kun lapsia tulee niin itsekkyys joutaa romukoppaan. Mies saattaa aiheuttaa eron tuollaisella käytöksellä jossain perheessä. Itse tuskin katselisin perheessä yhtä sooloilijaa...

Eikö mielestäsi suomessa ole tarpeeksi eroja? Mikä on ongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta kannanotto:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Mikä on nyt ongelma? Mies harrastaa metsästystä, ja sinä et tykkää siitä? Mies haluaa olla perheensä kanssa, mutta ei sillä tavalla kuin sinä haluaisit?

Hassua että sinä et näe siinä ongelmaa. Totta kai perhee kuuluu vetää yhtä köyttä. Kun lapsia tulee niin itsekkyys joutaa romukoppaan. Mies saattaa aiheuttaa eron tuollaisella käytöksellä jossain perheessä. Itse tuskin katselisin perheessä yhtä sooloilijaa...

Eikö mielestäsi suomessa ole tarpeeksi eroja? Mikä on ongelma?

Mistä moinen kysymys? Miten niin minä en näe tässä ongelmaa? HÄ?

Tohon varmasti ratkasuna että rupeat itse myös harrastamaan jotain niin saat myös omaa aikaa ja luonnollisesti mies silloin lasten kanssa niin hänkin saa laatuaikaa lasten kanssa =)

Yhteistyössä