muilla unissakävelijöitä?

Me ei enään tiedetä mitä tuon kuopuksen kanssa tehtäis...poitsu on nyt reilu 6vuotias ja on jo monet vuodet lähes joka yö(98 yötä sadasta)herännyt , haahuillut pissalle,joskus yksinään(ei välttämättä olla edes herätty siihen että poika tullut viereen)Toisinaan sitten taas ravaa kahden vessan väliä,ei herää olllenkaan , on niinkun ihan unessa,kitisee ,kiukuttelee,puhuu omiaan.

Nyt viime viikkoina olen löytänyt pojan monena yönä tuulikaapista eteisestä ovesta liki roikkumassa,menossa johonkin...kerran oli jopa laittanut mun lenkkarit jalkaan ja ne jalassa seisoi ulko-ovella :eek:

Toissayönä löysin pojan taas yhden jälkeen yöllä saunasta itkemästä...Viime yönä eteisessä pissat housussa...

Tuntuu että ainoa ratkaisu tuohon ettei haahuilisi,on se että menisi jo illalla meidän sänkyyn nukkumaan.Alkaa rassaamaan nää yöt kun joka yö heräilemään joutuu pojan takia.Pahinta on se ettei hän tajua että puhun,kysyn...on ihan unessa!

*pissatettu on aina kunnolla illalla,moneen otteeseen

*Ei ole liikaa annettu juotavaa illalla

Onko muilla samanlaista tapausta?

Laittakaa pojan huoneen oveen tuulikello, joka herättää pojan, tai vaikka sängyn alle vatiin kylmää vettä tai kehittäkää jotain, mihin poika heräisi, eikä lähtisi haahuilemaan. Mä kävelen itse vieläkin unissani joskus.. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 22:49 NaRikka kirjoitti:
Laittakaa pojan huoneen oveen tuulikello, joka herättää pojan, tai vaikka sängyn alle vatiin kylmää vettä tai kehittäkää jotain, mihin poika heräisi, eikä lähtisi haahuilemaan. Mä kävelen itse vieläkin unissani joskus.. :whistle:

Mutta auttaakohan se,kun ei herää vaikka puhun hälle tai teen mitä vaan?

Meilläkin on tota mut ei niin paloo kun teillä.. usien kuitenkin herään siihen kun tyttö 4½v menossa vessaan..mut tullekin mun sänkyyn.. aina kysyn (oppinut ajan myötä) että onko pissahätä ja vieny sen pöntölle niin pissahan siellä.Ja monesti myös haahuillu ympäri kämppää, ja aina siihen herään kun itkee aina kun on pissahätä yöllä tai kun haahuhilee jossain..
onneks meillä kuitenkin sitten sen verran harvoin ettei ihan väsytä kokonaan..

:hug: Meillä ei onneksi poika sitä harrasta, mutta minä itse olen unissakävelijä :/
Lapsena melkein joka yö jossain päin taloa olin menossa, ja sillon meinas saada aina sydärin ku heräs jossain pimeessä yksin eikä tienny missä on!
Kaikki vaikuttaa, jos ollut kovin vilkas ja touhukas päivä kaikki näkyy unissa aivan toden tuntuisena, myös iltaisin kannattaa välttää tv:n katselua...ei tarvitse näkyä kuin yksi ainut " paha" kuva niin yö voi olla pilalla!
Sen verran voin lohduttaa, että se kyllä ajan mittaan vähenee ja alkaa harvenemaan, mutta ei taida loppua koskaan!
Vielä nytkin aikuisiällä saatan vielä joskus herätä yöllä sängyssä istumassa ihan kauhuissani tai saatan jutella yöllä miehen kanssa pitkät tarinat ja aamulla en muista mitään yön asioista, tai sitten olen kauhuissani jotain huutanut ja siihen on sit mieskin heränny!
Onneks näitä ei ole enää usein...kunnon kauhukohtauksia yöllä nykyisin jonkun kerran vuodessa.
Nyt ikää 29 v...toivottavasti tulisi edes joskus muutamankin vuoden tauko ilman näitä todellisia unia!

:wave: Täällä neiti kolme vee onneksiei noin paha ainakaan viellä,mutta useana yönä olen herännyt siihen että hän hortoilee useinmiten sinne vessaan.Minua eniten pelottaa se kun on kaksi kerrosta ja jos se keksii mennä portaisiin ja mitäs jos unissaan tippuu toki onhan meillä portti siinä mut hän kyllä osaa sen avata unissaan en tiedä, mutta hereillä ollessaan kyllä.
Oletko ottanut neuvolassa asian puheeksi?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 22:55 vieras kirjoitti:
:hug: Meillä ei onneksi poika sitä harrasta, mutta minä itse olen unissakävelijä :/
Lapsena melkein joka yö jossain päin taloa olin menossa, ja sillon meinas saada aina sydärin ku heräs jossain pimeessä yksin eikä tienny missä on!
Kaikki vaikuttaa, jos ollut kovin vilkas ja touhukas päivä kaikki näkyy unissa aivan toden tuntuisena, myös iltaisin kannattaa välttää tv:n katselua...ei tarvitse näkyä kuin yksi ainut " paha" kuva niin yö voi olla pilalla!
Sen verran voin lohduttaa, että se kyllä ajan mittaan vähenee ja alkaa harvenemaan, mutta ei taida loppua koskaan!
Vielä nytkin aikuisiällä saatan vielä joskus herätä yöllä sängyssä istumassa ihan kauhuissani tai saatan jutella yöllä miehen kanssa pitkät tarinat ja aamulla en muista mitään yön asioista, tai sitten olen kauhuissani jotain huutanut ja siihen on sit mieskin heränny!
Onneks näitä ei ole enää usein...kunnon kauhukohtauksia yöllä nykyisin jonkun kerran vuodessa.
Nyt ikää 29 v...toivottavasti tulisi edes joskus muutamankin vuoden tauko ilman näitä todellisia unia!
Just...Meillä ei pahemmin telkkua katella,varsinkaan kun on ollut kivoja ilmoja.Pihalla onkin sitten kyllä tosi railakkaat leikit..tietokoneella saavat olla viikonloppuisin jokusen tunnin.En tie,jos alan vaan ottamaan pojan jo illalla omaan punkkaan niin saadaan nukuttua heräämättä :whistle: Ihan kun olisi aina vaan vauva-aika tuon kanssa :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 22:57 iipa kirjoitti:
:wave: Täällä neiti kolme vee onneksiei noin paha ainakaan viellä,mutta useana yönä olen herännyt siihen että hän hortoilee useinmiten sinne vessaan.Minua eniten pelottaa se kun on kaksi kerrosta ja jos se keksii mennä portaisiin ja mitäs jos unissaan tippuu toki onhan meillä portti siinä mut hän kyllä osaa sen avata unissaan en tiedä, mutta hereillä ollessaan kyllä.
Oletko ottanut neuvolassa asian puheeksi?
Neuvolassa olen kyllä maininnut näistä heräilyistä...tähän asti se on ollutkin juuri sitä vessaan , pissalle menoa,nyttemmin alkanut kirkumaan ja käyttäytymään oudosti muutenkin öisin.Kouluun menee syksyllä että en tie kehen ottaisi yhteyttä.Niinkun sanoin niin taidan alkaa ottamaan pojan jo illalla sänkyyn että saadaan nukuttua yöt...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 23:00 vieras kirjoitti:
unissakävelijälle harvemmin sattuu mitään vahinkoja, koska useimmiten on silmät auki kun kävelee :whistle:
Se onkin aika hurjaa kun toisella on silmät auki muttei tajua mistään mitään...tyulee mieleen ne herra hakkaraiset kun pienenä luin niitä kirjoja kun se aina käveli unissaan... :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 23:03 Henrietta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 23:00 vieras kirjoitti:
unissakävelijälle harvemmin sattuu mitään vahinkoja, koska useimmiten on silmät auki kun kävelee :whistle:
Se onkin aika hurjaa kun toisella on silmät auki muttei tajua mistään mitään...tyulee mieleen ne herra hakkaraiset kun pienenä luin niitä kirjoja kun se aina käveli unissaan... :D
oikeesti se onkin aika pelottavaa, kun on silmät auki, mutta ei tajua mistään mitään...ei kuule eikä näe mitään muuta kun sen unen

Yhteistyössä