Muilla tälläisiä kokemuksia?

Sain lapseni 16vuotiaana,nyt olen 17v.Olen huomannut omalla kohdalla tälläistä kun lapsen kanssa käy lääkärissä tai neuvolassa,niin eivät tunnu ottavan minua oikeen "tosissaan".Aina kohtelu vähän tyyliin "Eihän tuon ikäinen lapsestaan mitään voi tietää" tai "Tälle pitää puhua kuin lapselle kun ei aikuinenkaan ole".
Tosi ärsyttävää. :kieh:
 
ikävää että oot saanu tollasen neuvolan tätin :/
mulla on aina ollu aivan ihana terveydenhoitaja vaikka oon kolmessa eri neuvolassa käyny :) ikinä ei oo kohdeltu niinku jotain lasta joka ei mistään mitään tietäis vaan aina hyvin asiallisesti ja tasavertasesti muitten kans :) ja aina oikeen kehuttu sitä miten me hoidetaan lapset ja kuinka osataan käyttää sitä tervettä maalaisjärkee ;)
 
Tyttönen
Mulle on kyllä käyny,tytön 4kk lääkärineuvolassa lääkäri kysyi että "ethän sinä anna keskellä yötä mitään kiinteitä ruokia,kyllä se maito riittää yöllä" :headwall: olin silleen että mitä..? kuka taukki nyt alkaa mitään soseita lämmittämään YÖLLÄ?! vaikka olen nuori,en ole tyhmä.onneksi neuvolantäti on ihan mukava:)
 
mulla oli se ensimmäinen neuvolantäti todella idiootti, mutta mä kyllä kohtelin sitä ihan samalla mitalla....
kun ensimmäisen lapsen paino ei noussu toivotulla tavalla, se kysy multa mm. että "syötätkö sä tätä lasta?" vastasin ihan pokkana että "en tietenkään, on rahalle parempaakin käyttöä" sen naama vähän venähti... :whistle:
muut on kohdellu aikuisena, kun on itse käyttäytyny niin.
 
Meillä kans sillon kun poika oli ihan vauvaikäinen meillä oli tosi huono neuvolan täti.. :ashamed: Koko ajan epäili etten syötä poikaa, kun paino meni vähän alle käyrien ja kaikesta oli koko ajan sanomista. Että meinasi ärsyttää, koska kaikkeni tein että pojalla oli hyvä olla ja poika söikin tosi hyvin mutta minkäs tekee sille jos ei paino sillon ollut kovassa nousussa. Nyt sitten pojan ollessa on vaihtunut onneksi parempi neuvolantäti ja on kyllä ollut tosi ihanaa käydä siellä..
 
meillä kun tyttö oli 7kk ja kävin neuvola lääkärillä näyttämässä korvia kun olin varma että vasemmassa korvassa tulehdus...
lääkäri vaan tokas et ei noin pienellä voi olla korvatulehdusta se johtuu hampaiden tulosta ja katsoi suuhun... hetken sain taistella et sain sen kattomaan koviin ja tulehdushan siellä oli, mutta sitten lääkäri keksi et ei noin pienelle oo mitään lääkettä että vasta vuoden ikäselle...löytyhän sekin sitten kun oli hetken sitä kirjaansa tarkastellu. :kieh:
 
Hei Gloria
Mulla on ollut kivat neuvolantädit, yhdellä kerralla oli sijainen (nuori, varmaan just valmistunut) joka kyseli multa kaikkea ärsyttävää, kuten; Etkö sä ole tietoinen että Suomessa on täysimetyssuositus 6 kk asti (mun oma neuvolantäti käski alottaa pernan antamisen kun neiti oli 3kk ja multa ei tullut tarpeeksi maitoa vaikka olisin päälläni seissyt), (kerroin että meille tulee toinen lapsi) Saako kysyä että oliko vahinko ja aiotkotteko te todella pitää sen??!!? Muutenkin oli ärsyttävä, onneksi ei oo meidän oma terkkari :\|
Muuten on aina kaikki olleet tosi mukavia neuvolassa, synnytyssairaalassa, ultrassa ja lääkärissä. Ketään muuta ikävää ihmistä ei oo vielä tullut vastaan kun tää nuori täti.
 

Yhteistyössä