Juu, kannattaa kysyä neuvolasta, eikä ensin hätäpäissään soittaa ensiapuun, ne ei osaa siellä mitään muuta ku pelotella.
Itse soitin ekassa raskaudessa ensiapuun, koska yhdynnän jälkeen mulla tuli todella paljon verta, mut mihinkään ei sattunu. Olin sit ihan paniikissa sen jutun kaa ja mull oli viikkoja just joku 11-12. Ambulanssilla tuli 2 miestä meidän kotiin, olin siinä pelkkä pyyhe päällä just suihkusta tulleena ja ne mittaili verenpaineita ja soitti jollekkin lääkärille ja sit ne vei mut terveyskeskukseen mieslääkärin vastaanotolle. Se siinä sitten jotain kyseli ja käski ottaa housut pois ja pöydälle makaamaan. Jotain se siel ronklas ja hoki kokoajan, et jos se nyt keskenmenee ni ei auta vaikka päällä seisoisit... Mitään erikoista hän ei löytänyt, ja lähetti mut kotiin epätietoisena siitä, että menikö kesken vai ei... En sitte tienny mitä tehdä ku siihen aikaan ei voinu neuvolaan soittaa (ku niissä on niin ihanat soittoajat, jopa 1h/päivässä aikaa soittaa). Lähdin ilman lähetettä TYKSin äitipolille ja he ei voinu mua sinne ottaa sisäl ilman lähetettä, mut se nainen siel puhu mulle asiantuntevasti ja rauhallisesti ja kerto, ettei ole syytä huoleen, jos ei ole kipuja... Sen saman ku lääkäri olis mulle kertonu ni olisin välttyny ajamasta 40km sairaalaan vaan saadakseni ittelleni varmuuden asiasta et kaikki on kunnossa. Noi kunnallislääkärit ja ensiapu on ihan yhtä tyhjän kanssa raskausasioissa, ainoastaan asiantuntevat lääkärit ja hoitajat osaa auttaa.
Mutta siis se mitä kysyit, nii mulla koko raskauden ajan käytössä pikkuhousunsuoja, koska muuten olis housuista asti läpimärät ja se on ihan normaalia. Myöskin, jos tulee verta, esim. yhdynnän jlk ei välttämättä ole huolestuttavaam jos sua ei satu mihinkään. Mulla tuli ekassa raskaudessa lähemmäs 5 krt verta, välil ilman yhdyntääkin ja sitä tuli niin ku tulis ku on kuukautiset, terveen tytön silti synnytin ajallaan
Tsemppiä raskauteen!!