Muiden 2 vuotiailla tällaista? (isi ei kelpaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä

Vieras
Siis onko muiden noin 2-vuotiailla sellaista, ettei isi kelpaa mihinkään?!? Meillä on nyt tällainen kausi kestänyt jo puoli vuotta varmaan, melkeen peräti vuoden. Isi ei kelpaa mihinkään. Ei nukuttamaan, ei söyntikaveriksi ja mikä paras, isi ei saa kantaa manducassa! Äiti kyllä kelpaa näihin kaikkiin. Ja kun kanniskelen tyttöä manducassa, huutaa hän että "kivaa" ja selvästi nauttii kun kannan häntä. Mutta isin selkään ei millään! Alkaa pian toivo hiipua, nimittäin kesällä syntyy vauva, ja jos isi ei ala kelvata niin olen käytännössä melkein yh. Meneekö tuo vaihe ohi? Ja miten sais tytön isinkin selkään, koska mulla alkaa olla maha tiellä. Rattaissakin toki voi istua, mutta ois kiva jos suostuis isin selkään koska emme hommaa kaksostenrattaita. Voiko sellaiseen pakottaa? Ei kai!

ollut jo pikkuvauvasta asti ajoittain tuollaista ennemmän tai vähemmän ja on edelleen,tyttö 2½v,huoh.En tie mitä tuolle vois tehdä,isänsäkin pahoittaa mielensä moisesta.Sillon (harvoin) kun en ole paikalla isi kelpaa kaikkeen hyvin.

Nyt kyllä sinun vaan pitää jättää isä ja lapsi kahdestaan viikonlopuksi ja vaan pakottaa isä ottamaan paikkansa ja opettaa lapsi tuntemaan isänsä. Sinähän riistät lapsen tahtoon suostumalla hänen isältään osan isyydestä. Näppärää perustella 2-vuotiaan tahtomisella tuonlaatuinen imetysvaltikan käyttö.

Pakottaa olemaan isän kanssa? Onko teillä isä missään vaiheessa osallitsunut lapsen hoitoon, vain onko vasta nyt pakon edessä siihen joutumassa?

Päättääkö teillä lapsi kuka antaa ruokaa, lukee satua tai nukuttaa?

Älkää vaan antako pikkusormee pikkuiitalle, joka kiukuttelee!
Kyllä meilläkin olis iskä todella loukkaantunut, jos ei ois saanu omaa lasta pidellä ja hoitaa. Iskän on kelvattava! Voi järjestääenemmän tilanteita, jolloin äiti ei ole paikalla: kaupassa iskä työntää kärryssä ja iskä kohentaa nuttua ym. äiti voi mennä vähän kauempana ym.
Iskä vie ulos töistä tultua ym. Ja iskää enempi peliin vaan.....laittakaa tekosyitä vaikka ensin: äidin vatsa on tiellä tai äiti menee NYT pesulle/vessaan yksin... Saahan ne lapset yrittää kaikenlaista, mutta pehmein kääntein voi olemassa olevalle ongelmallekin tehdä stopin.

Kestänyt jo puolivuotta melkein vuoden? Lapsiko teillä sanelee, kuka tekee mitäkin? Ja kyllä, on meilläkin ollut ns. äitivaiheita, mutta ne on kestäneet ehkä viikon tai pari. Isä enemmän mukaan lapsen hoitoon ja kyllä meillä on "pakotettu" (tai meidän termistöä käyttäen, vanhemmat ovat päättäneet) lapsi isän kannettavaksi.

Tuo on ihan normaalia, että isi tai äiti ei kelpaa. Mutta todellakaan lapsen tahdon mukaan ei aina mennä. Ei se vaihe mene ohi, jos aina äiti vaan tekee kaiken ja isä sivuutetaan. Älä nyt anna sen lapsen jo tuossa vaiheessa pompotella. Isän on kelvattava, ei siinä aina lapselta kysytä, että kumman haluaa.

Meillä samanlaista, mutta ei suostuta vaan joutuu "nöyrtymään" ja ottamaan avun/ruoan siltä joka sitä oli alunperin antamassa tai sitten ei saa ollenkaan ja usein se kitinä nykyisin loppuu siihen paikkaan, kun sanotaan että no sitten ei tule ollenkaan. Sitä paitsi onko se nyt lasten psykiatri Jari Sinkkonen (en ole varma nimestä) oli jossain vanhassa kaksplus/vauva lehdessä kommentoimassa tätä asiaa, jossa lapsi kelpuuttaa vain toisen vanhemman, että hänen mielestään lapselle riittää selitykseksi; nyt on isin / äidin vuoro ja piste!

No voi herranjestas. Jos nyt jossain kohtaa sanoin, että annan lapsen pompotella, niin sanokaa toki missä kohtaa niin sanoin?

Siis, meillä kyllä isä tekee kaikkea mahdollista tytön kanssa. Mutta aina huudon kanssa! En tarkoittanut, ettei isi touhua jne. Ja toki käyn pois kotoa, mutta se on totta että harvakseltaan. Ei ole rahaa käydä missään pidemmillä reissuilla ja kaverit asuu muualla.

Lähinnä tarkoitin, että kauanko tuota kestää ettei isi kelpaa ilman että pitää huutaa. Ja kyllä isi kantaa lasta, mutta tuohon manducaan ei olla pakotettu siksi, koska mies ei itse halua että aletaan selkään pakottamaan hirveän huudon kera. Ja saattaahan se lapsi alkaa koko reppua vierastamaan eikä suostu enää minunkaan selkään jos pakottamalla aletaan pakottamaan.

Joo on mies osallistunut lapsen hoitoon melkein siinä missä minäkin. minä nyt tietty vähän enemmän kun olen kotona hänen kanssaan ollut, mutta siis on herännyt öisin jne. Mutta se on aina ollut todella raastavaa tytölle, aina huudon kanssa.

Esim. nukuttaminen meillä menee niin, että kun minä nukutan, tyttö nukahtaa 5 minuutissa. mies nukuttaa niin kestää tunti ja huutaa niin että melkein oksentaa. Tätä on jatkettu ja jatkettu, ja oltu siinä toivossa että kyllä se oppii, mutta ei. Huuto ei vaan lopu.

Meillä tyttö on nyt 1,5v ja isi kyllä kelpaa ruokapöytään seuraksi ja ulkoilukaveriksi yms. Ainut milloin huutaa äitiä on kun isi menee nukuttamaan, mutta huuto kestää ehkä 5min. Jossain vaiheessa saattoi rääkyä yli 30minuuttiakin mutta mitä enemmän isi nukutti, niin sen helpommin se kävi. :) Meillekin tulossa pikkukakkonen 2kk päästä.

Minkälainen teidän isä on kasvattajana? onko määrääjä tyyppi, joka kieltää turhiakin asioita? Epäjohdonmukainen kenties? Lapsset on tosi hyviä vaistoamaan, jos toinen aikuinene on sellainen että kieltää paljon, ja jos äiti ei vaikka sitten olekkaan yhtä tiukka. joskus vaan tuntuu, että jotku isät on liian vaativia lapsille, vaatii aikuisten käyttäytymistä, ja se ahdistaa kyllä lasta.. en tarkoita tällä että lapsesi isä OLISI tällainen, tuli vain mieleen, että olisiko mahdollisesti...et voisko niistä miettiä löytyyykö syy..

[QUOTE="nii";23248454]Minkälainen teidän isä on kasvattajana? onko määrääjä tyyppi, joka kieltää turhiakin asioita? Epäjohdonmukainen kenties? Lapsset on tosi hyviä vaistoamaan, jos toinen aikuinene on sellainen että kieltää paljon, ja jos äiti ei vaikka sitten olekkaan yhtä tiukka. joskus vaan tuntuu, että jotku isät on liian vaativia lapsille, vaatii aikuisten käyttäytymistä, ja se ahdistaa kyllä lasta.. en tarkoita tällä että lapsesi isä OLISI tällainen, tuli vain mieleen, että olisiko mahdollisesti...et voisko niistä miettiä löytyyykö syy..[/QUOTE]

Ei varmastikaan johdu tuosta. Ei mies määräile, antaa kyllä lapsen tehdä asioita jotka on sallittuja. Tottakai. Miksi ei antaisi. On kuitenkin ihan johdonmukainen, varsinkin kun minä olen siihen "kouluttanut". Ennen meinaan vähän lipsui miehellä. Eli jos neiti ei tahtonut että hampaat pestään, niin mies saattoi antaa periksi. Ja saattoi parin minuutin päästä tulla hakemaan mua kun tyttö vaan huutaa nukuttaessa. No, olin vahva ja sanoin että et anna periksi. Että et voi koska minä en anna, en tule ja piste. Ja sanoin että pitää olla johdonmukainen, että jos jotain sanot niin silloin pitää sen asian jne eikä lipsu jos tyttö niin haluaa...

Yhteistyössä