Muffiniin kuorute päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Cupcake"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

"Cupcake"

Vieras
Isänpäiväleipomukset taitavat olla vielä tuoreessa muistissa, joten kysäisenpä...

Lapsen 3-vee synntärit tuloillaan ja ajattelin väsätä muffineita, ja niihin pursotettavan kuorutteen päälle. Muffinit voisivat olla ihan jollain perusohjeella, marianne crush-rouheella höystettynä.

Mutta mitä laittaisin päälle? Haluasin pursotettavan kuorrutteen. Helpoimmillaan se varmaan olisi ihan vain Flora Vispiä, mutta mitä muuta herkullista se voisi olla?

Mä olen tehnyt tuorejuustokuorrutteen, ja se on maistunut sekä aikuisille että lapsille. Olen ostanu purkillisen maustamatonta tuorejuustoa, ja maustanut sen 1 rkl appelsiinituoremehua ja 2 rkl tomusokeria. Se sekoitetaan tasaiseksi tahnaksi ja pursotetaan päälle. Tahna on paksua ja pysyy siksi kauniisti muodossaan, ja päälle voi laittaa vielä strösseleitä.

Mä laitoin pojan synttärikakun väliin täytettä mihin tuli sitruunakiisselipussi, porkkana-ananasmehua ja mascarponea ja oli sen verran paksua että sillä sai hyvin myös koristeltua kakun eli sopii hyvin myös pursotettavaksi... ihanan raikasta kun on sitruunaa. Sen kun vielä värjää jollain haluamallaan värillä ja koristelee nomparelleillä tai smarties-karkeilla tms niin uskoisin et on lastenkin mieleen.

Yhteistyössä