Muakin ahdistaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sen vielä sanon mitä lapsiin tulee niin kyllä siinä meni kauan aikaa ennenkuin taas uskalsivat luottaa isäänsä. :| Kokoajan roikkuivat mun kimpussani ja kun lähdin yksin kauppaan molemmat jäivät huutamaan perääni. :/ Ja täytyy myöntää et varsinkin esikoisesta huomaa vieläkin tiettyjen asioiden yhteydessä että muistaa myös illan tapahtumat kuin eilisen päivän.

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja lumimarja:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
arvasin että asia käsitetään just tolla lailla et ongelmia ei ole! tollasia ongelmia ei ole ja niin se vain on! mutta onglemia muita on tietysti kaikilla,mutta miten paljon vähemmän ja helpompi kantaa taakkaa kun saa purkaa jumalalle syntinsä;)

Ja sinäkö sen määrität millaisia ongelmia uskovalla voi olla?

enhän oo semmosta väittänyt. toki uskovillakin on ongelmia,mutta ei ton tyyppisiä;)

Valitettavasti juuri ton tyyppisiä ongelmia on myös uskovaisilla. Äitini on uskovainen ja erota ei aikanaan voinut eikä ole vieläkään eronnut, kun isäni kanssa avioliittoon menivät ja isäni olikin narsistinen alkoholisti!!!
Me lapset kasvoimme siinä helvetillisessä ilmapiirissä ja jokaiselle meistä lapsista se elämä on jälkensä jättänyt. Ja vain sen takia, että äitini on USKOVAINEN!!!

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Sen vielä sanon mitä lapsiin tulee niin kyllä siinä meni kauan aikaa ennenkuin taas uskalsivat luottaa isäänsä. :| Kokoajan roikkuivat mun kimpussani ja kun lähdin yksin kauppaan molemmat jäivät huutamaan perääni. :/ Ja täytyy myöntää et varsinkin esikoisesta huomaa vieläkin tiettyjen asioiden yhteydessä että muistaa myös illan tapahtumat kuin eilisen päivän.

Vähän täällä asiallisemmin osasi jo olla, sanoi ettei IKINÄ selvinpäin tekisi niin. Sanoi itsekin, että alkoholia ei enää ota. Saas nähdä... Tiukkana aion olla. Oma lapsuus oli tosiaan ajoittain paska isäni alkoholismin takia. Samaa ei kyllä omille muksuilleni tule olemaan.

En tätä unohda. Ja teen kaikkeni, että muksuilla hyvä olla. Ainakin nyt illalla ennen yöunia lapset miehen sylissä kikattelivat ja pelleilivät isin kanssa.

Oli ystävä jota isänsä hakkasi joka vkl, kännipäissään.
Ystävä oli 16-vuotias, muutti poikaystävän luo, joka hakkasi häntä joka vkl kännipäissään.
Muutti parikymppisenä uuden miesystävän luo, joka hakkasi vähintään kerran viikossa kännipäissään, muutti taas uuden miesystävän luo jonka kanssa sai lapsen ja mies hakkaa kännipäissään. Ja olen ystävältä kysynyt miksi? Niin hänen mielestään on oikein, että saa turpiinsa, kun on lapsesta asti saanut ja lapsena katsellut, kun isä mäiskii äitiä pitkin seiniä.

En kauaa katselisi, tuollaista menoa ja niinhän ne lapset ottaa esimerkit kotoa. Mutta ymmärrän kyllä ettei ole helppoa vaikeita päätöksiä. Jaksamisia!

toivottavasti muuttaa käytöstään..mua niin suututtaa tuo että aina vaan uskotaan et paremmaksi muuttuu,eikä se tekis näin selvänä,eikä lapset ymmärrä,mä vielä kattelen...jne..

joopa joo,kyllä minä ymmärsin jo nelivuotiaana hyvinki,muita muistoja ei siitä iästä oo,mut nuo tapaukset on kyllä jääny mieleen.myöhemmin äidilläni oli uus mies jonka kanssa myös tappelivat,ja nyt on mies jonka kans ovat tapelleet niin että mies joutu loppujen lopuks maksaan lähes kymppitonnin korvauksia ja on nyt yhdyskuntapalvelussa..

halveksin meidän äitiä joka oli niin typerä ja itsekeskeinen luuseri että jäi tommosten ukkojen kaa ja pilas jälkikasvunsa lapsuuden..
kyllä ne sunki lapset ymmärtää,ja et todellakaan ole niin hyvä näyttelijä ettei lapset tuntis sitä painostavaa ilmapiiriä,mutta sehän on sun päätökses mitä teet..

Niin aikaisemmin kirjoitin että varmasti sitten sais erillain sitä tukea jos lasten kanssa yksin oisit kuin nyt!!! Lapset kyllä vaistoavat vanhempien kireät välit ja ei sekään lapsille ole hyväksi!

itselläni on aika ikävät muistot lapsuudesta ja yhdestä poikaystävästä jonka sain elämästäni pois vasta kun kirveen kanssa kävi päälle ja poliisit hoiti silleen että ei enään päässyt tulemaan mun tykö!

Itse oman valintasi teet, eikä sitä kukaan muu pysty muuttamaan.

Mutta, voin sanoa, että ei se jossittelu ja odottelu hullua hurskaammaksi tee. Sitten kun lapset on isompia/koulussa/helpompia jne...

Siinä vaiheessa keksit jonkun uuden tekosyyn jäädä siihen suhteeseen. Se on oravanpyörä. Eikä kukaan sitä pyörää pysäytä, ellet itse tee niin.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Itse oman valintasi teet, eikä sitä kukaan muu pysty muuttamaan.

Mutta, voin sanoa, että ei se jossittelu ja odottelu hullua hurskaammaksi tee. Sitten kun lapset on isompia/koulussa/helpompia jne...

Siinä vaiheessa keksit jonkun uuden tekosyyn jäädä siihen suhteeseen. Se on oravanpyörä. Eikä kukaan sitä pyörää pysäytä, ellet itse tee niin.

Ei mitään oravanpyörää tule, jos mies on hyvä mulle ja lapsille.

kunnon kinttaat, minä en ole yksi noista sinisilmäisistä naisista. :) Normaali arki menee sujuvasti ja on päätetty, ettei mies enää lasten kotona ollessa juo.

Yhteistyössä