Muakin ahdistaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkubertta:
:hug: Voi itku, meilläkin mies saattaa kännissä ruveta riehumaan, muttei kyllä koskaan käy muhun kiinni vaan heittelee oma tavaroitaan ympäri kämppää. Jos kerrankin miuhun kiinni käy niin se on ensimmäinen ja viimonen kerta.

Meillä tuo ihan vasta nyt tullut.

Kerran sanoi että "tekis mieli iskeä puukko sun selkään", pistää tuollainen pelottamaan kyllä.

Nyt kuule pakkaat kamat, otat lapset ja lähdet. Joku päivä toi ei ole enää vaan uhkaus vaan totista totta.

Alkuperäinen kirjoittaja lumimarja:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
enhän oo semmosta väittänyt. toki uskovillakin on ongelmia,mutta ei ton tyyppisiä;)
Ok. Eli määrittelet kuitenkin.

no sen verran voin määritellä että noita alkoholin aiheuttavia ongelmia ei uskovilla ole;) koska kaikkihan tietää humalanhakuisen juomisen mahdollisista seurauksista niin ei ole tarvetta ottaa riskiä ja juoda humalaan.

Voi. Viblsp, rutkasti rutistuksia! :hug: :hug: Olet varmasti monien palstalaisten ajatuksissa nyt. Itselleni tulee ihan voimaton ja surullinen olo toisen hädän hetkellä. Sitä on periaatteessa niin helppoa neuvoa täältä ruudun takaa ihmisiä, miten pitäisi menetellä. Mutta tosiasiassa se on niin pirun vaikeaa, kun ei oikeasti voi olla toisen saappaissa. Pidän kuitenkin peukkuja sinne, että asiat menisivät parempaan suuntaan!
Toivon sinulle henkistä ja fyysistä jaksamista neljän pienen lapsen kanssa, paljon tukea! :heart:

enhän oo semmosta väittänyt. toki uskovillakin on ongelmia,mutta ei ton tyyppisiä;)

no sen verran voin määritellä että noita alkoholin aiheuttavia ongelmia ei uskovilla ole;) koska kaikkihan tietää humalanhakuisen juomisen mahdollisista seurauksista niin ei ole tarvetta ottaa riskiä ja juoda humalaan.

No mä olen sitä mieltä että uskovaisia alkoholisteja on olemassa.

no hoh hoh tohon voin sanoo kyllä niitä juoppoja uskovaisistaki löytyy...

joo kyllä voi ollakkin,mutta jos on täysillä uskossa eikä kulje "kultaista keskitietä" niin ei sitten varmana ole viinan himoa enää sen jälkeen kun on saanut pyhän hengen ja jeesuksen sydämeen. ainahan toki voi tulla kiusauksia ja uskovillekkin tulee houkutuksia,mutta sillon on hyvä kääntyä Jumalan puoleen ja rukoilla voimia viinanhimoon eikä tarvi langeta! mutta totta on sekin että uskovakin on erehtyvä ja tekee syntiä siinä missä muutkin,mutta ne voi katua ja saada anteeksi.

joo kyllä voi ollakkin,mutta jos on täysillä uskossa eikä kulje "kultaista keskitietä" niin ei sitten varmana ole viinan himoa enää sen jälkeen kun on saanut pyhän hengen ja jeesuksen sydämeen. ainahan toki voi tulla kiusauksia ja uskovillekkin tulee houkutuksia,mutta sillon on hyvä kääntyä Jumalan puoleen ja rukoilla voimia viinanhimoon eikä tarvi langeta! mutta totta on sekin että uskovakin on erehtyvä ja tekee syntiä siinä missä muutkin,mutta ne voi katua ja saada anteeksi.

Voi punajuuri tätä uskovaisten jargonia. Oksettaa.

Viblsp,

Kovasti haleja sulle, ja jaksamista. Sulla on vasttullinen ja vaikea valinta edessä, mutta sä vaikutat vahavlta ihmiseltä.

Mulla kävi jokin aika sitten niin, että ihan puun takaa oma veli päätti käydä väkivaltaiseksi, eli jollain tasolla osaan kuvitella miltä susta tuntuu. Sun valintasi ei ole helppo, ja tokikaan miehen kyvyttömyys katua ja pyytää anteeksi ei auta yhtään. Mun veljenkin mielestä mä olen niin inhottava ihminen, että ansaitsisin välillä saada turpaani, kuin myös vielä syntymätön vauvani.

Jaksamisia, ja koita itse myös saada ammattiapua itsellesi, kuulostat näin maallikon korvin itsekin jokseenkin alakuloislta, jollet masentuneelta.

Sehän voi tulla miehellekkin,oikeesti.Teillä kun on ollut muutosta elämässä,kaksoset ja kaikkea.Usein nää ilmenee vasta jonkin aikaa muutoksen jälkeen esim. 1v Joten sopis teidän kuvioon.Juttele miehes kanssa kun se on selvinpäin,miten kurjalta susta tuntuu ja että et hyväksy sellaista kohtelua.Kannattaisko miehes käydä mielenterveystoimistossa tai ottaa yhteyttä esim.lyömättömään linjaan.

Just. Mä en vaan voi hyväksyä tuollaista jossa tavallaan ulkoa päin määritellään millainen uskova on ja ei ole. Eikö riitä se että kertoo Jumalan rakkaudesta ja armosta joka on sama ihan kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:

Voi punajuuri tätä uskovaisten jargonia. Oksettaa.

Ei pidä paikkaansa tuo. On uskovaisia, jotka on väkevästi uskossa, mutta eivät voi ottaa alkoholia tipantippaa, tai se alkaa taas. Tunnen monta sellaista. Tunnen monia uskovia, jotka esimerkiksi polttavat, koska heillä on riippuvuus. Kyse ei ole sen ihmisen pyhyydestä. kun uskossa ei ole kyse ihmisen omasta pyhyydestä tai siitä mihin pystyy.

Väitän, että tosissaan uskova ihminen on myötäelävä ja ymmärtää muidenkin ongelmia.

Uskovaisissakin perheissä on perheväkivaltaa. Meilläkin oli. Molemmat löimme. Eikä Jumala meitä parantanut, vaan meidän piti ITSE ottaa vastuu itsestämme. Pyhä Henki kyllä puhui moneen otteeseen, että olisi aika muuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Miehesi näyttäisi olevan sinulle vihainen, mutta varmasti syvällä sisiämmässään tietää että vika on hänessä. Hän vain on itselleen niin vihainen että purkaa sen siihen joka on lähimpänä. Näinhän sitä lähes jokainen toimii. Jos minä olisin sinä, menisin hänen luokseen, kietoisin käteni kaulaan ja sanoisin että anteeksi että ärsytin eilen, uskoisin että miehesi sulaa siihen paikkaan ja kertoo että hänessähän se todellinen vika oli.
Ei asiat mene niin että jos kerran niin aina. Teillä molemmilla on siinä arjessa mahdollisuus muuttaa elämäänne ja alkaa yhdessä etsimään uudenlaisia tapoja riidellä tai juoda. Kun rauhallisesti keskustelette ja kerrot miehellesi kuinka sinua pelottaa, niin varmasti saat asian paremmin läpi kuin siten että vihassa huudat tai piruilet hänelle.
Vaikka miehesi on syyllinen, se ei tarkoita sitä että sinä et voisi nöyrtyä ja alkaa puimaan asiaa sovussa. Uskon että se lopulta tuo sullekin paremman olon. Ihmiset liikaa katsoo jotain kaavaa, että jos kumppani tekee väärin, hänen pitää pyytää anteeksi ja niin monta kertaa että se myös annetaan anteeksi. Mutta varmasti hedelmällisempää olisi katsoa sitä tilannetta kauemmas, eli haluatte varmasti molemmat että riita olisi ohitse ja molemmilla hyvä mieli ja ennen kaikkea haluatte että tuo ei enää toistu. Ei sillä ole niin väliä kuka on oikeassa kunhan on onnellinen ( tiedän että helpommin sanottu kuin tehty ).

Olen miehelle niin vihainen, ettei tule mieleen halata. Olen yrittänyt jutella, ei onnistu.

Taitaa tosiaan olla parempi vain unohtaa eilinen ja jatkaa neutraalisti. Ja erota kun vauvat isompia.

Olen miehelle niin vihainen, ettei tule mieleen halata. Olen yrittänyt jutella, ei onnistu.

Taitaa tosiaan olla parempi vain unohtaa eilinen ja jatkaa neutraalisti. Ja erota kun vauvat isompia.

niin. sie teet niinko siun tilanteessa on parasta. ei se rakkaus varmaan tuosta kovinkaan korkialle nouse.... :/

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Sen verran tekee nyt mieli kommentoida että kyllä ne lapset vaistoavat jos kotona ei ole asiat hyvin.
Ja tuo haukkuminen lasten kuullen, ei hemmetti. :/
JOs miehellä on paha olla ja sulla myös, niin miten lapsilla voisi olla hyvä olla sellaisessa perheessä? :|
Mutta voimia, kovasti kovasti voimia.

Saavat paljon rakkautta ja hellyyttä ja itse tässä olen yrittänyt kovasti olla ns. normaalisti.

Mies äsken sitten antoi kyllä ymmärtää, että eilinen oli mun vika. Sanoin että ei ilmeisesti ole yhtään pahoillaan ja sanoi että pyysi kyllä jo anteeksi. (Ei mikään hyvä anteeksipyyntö mielestäni.) Ja alkoi solvata kun "jankkaan" eilisestä. Kysyin sitten hiukan ehkä veemäisesti että käykö kiinni taas kun olen niiiiin veemäinen, sanoi että sustahan se riippuu. Ei helvetti. Ei todellakaan ole mun vika, enkä eilenkään mitään pahaa tehnyt. Nyt lähti kioskille. Ensi viikolla on anopin äidin synttärit ja mieli kyllä muuttui sen suhteen, saisi lähteä kyllä sinne vaikka pariksi viikoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
ööö...ei millän pahalla, mutta en asuis kyllä tuollaisen miehen kanssa saman katon alla, puhumattakaan että antaisin lasteni asua hänen kanssaan saman katon alla...

:hug: :hug:

En miekään. En uskaltais. :/
Voimia ap:lle.

No edelleen olen sitä mieltä että lapsillekkin oisi parempi sitten erota heti kuin elää siinä ilmapiirissä! Kyllä lapset sen vaistoaa vaikka kuin esittää muuta! Ja jos perhetyöntekijän nyt oisitte saanut tässä tilanteessa tuolleen mitenkä aikaisemmin kirjoitit ni varmasti se on eri juttu sitten kun oisit yksin vastuussa!!!

Yhteistyössä