Muakin ahdistaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Sen verran tekee nyt mieli kommentoida että kyllä ne lapset vaistoavat jos kotona ei ole asiat hyvin.
Ja tuo haukkuminen lasten kuullen, ei hemmetti. :/
JOs miehellä on paha olla ja sulla myös, niin miten lapsilla voisi olla hyvä olla sellaisessa perheessä? :|
Mutta voimia, kovasti kovasti voimia.

Saavat paljon rakkautta ja hellyyttä ja itse tässä olen yrittänyt kovasti olla ns. normaalisti.

Mies äsken sitten antoi kyllä ymmärtää, että eilinen oli mun vika. Sanoin että ei ilmeisesti ole yhtään pahoillaan ja sanoi että pyysi kyllä jo anteeksi. (Ei mikään hyvä anteeksipyyntö mielestäni.) Ja alkoi solvata kun "jankkaan" eilisestä. Kysyin sitten hiukan ehkä veemäisesti että käykö kiinni taas kun olen niiiiin veemäinen, sanoi että sustahan se riippuu. Ei helvetti. Ei todellakaan ole mun vika, enkä eilenkään mitään pahaa tehnyt. Nyt lähti kioskille. Ensi viikolla on anopin äidin synttärit ja mieli kyllä muuttui sen suhteen, saisi lähteä kyllä sinne vaikka pariksi viikoksi.

Sitä en hetkeäkään epäile etteivätkö rakkautta ja hellyyttä saisi, mut sitä kun pitäisi saada myös vanhempien toisiltaan.

Tuo sun miehen käytös on mun mielestäni huolestuttavaa, onko sillä jostain erityisestä syystä hermot kireällä?
:/ ( kuin kirjoitit että on vasta viime aikoina ollut tuollaista )
Jospa se viikon tai parin poissaolo tekisi hälle hyvää.

Kysyin sitten hiukan ehkä veemäisesti että käykö kiinni taas kun olen niiiiin veemäinen, sanoi että sustahan se riippuu.

Samaa väitti ex-miesystäväni aina kiinni käytyään. Eihän hän mitään olisi tehnyt, jollen mä olisi tämmöinen. Mun vikahan se aina oli, musta se aina riippui sainko turpaani vai en. Ja aina sain, vaikka olisin mitä tehnyt, koska todellakaan miehen käytös ei johtunut musta vaan hänestä itsestään. Hän oli se jolla oli ongelmia.

Tiulanteesi kuulostaa kyllä huolestuttavalta. Sääliksi käy lapsianne. Eikö olisi aiheellista mennä perheterapiaan tai hakea apua jostain, ei tuo kyllä tervettä käytöstä ole. Pahoinpitelyillä on taipumus paheta ajan myötä. Kyllä sinuna olisin hyvin huolissani sekä itseni että lasteni puolesta. Jos mies käy kiinni sinuun niin miksi ei sitten lapsiin? Äläkä sano, ettei se ikinä semmoista tekisi. Miksei tekisi, kun lastensa äitiäkin pahoinpitelee?

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Taas muistu mieleen omat kauhunhetkeni kun tämän menin lukemaan. :| Aika hyvin oon jo unohtanut,mutta tottakai se kummittelee aina tuolla jossain takaraivossa. :(

Sama täällä :(.

Vispilä, mies ulos tai ainakin oikeaan hoitoon (alkoholista eroon kokonaan) ja heti - voi nimittäin olla, että sua ei ole enää olemassa kun vauvat ovat isompia. Ja se on satavarmaa, että tuollainen tilanne vaikuttaa sekä sun että lasten mielenterveyteen jo nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Mun ystävältä jäi kolme alaikäistä lasta kun sen mies ampui hänet haulikolla sänkyyn,ystävälläni oli ikää 35 vuotta.
kaikki kolme lasta sijoitettuna eri paikkoihin,kahdella heistä voimakas masennuslääkitys ja elämä menee alamäkeä rajusti.Yksi laitoksessa.
Ei auttanut puheet turvakodista,ei mikään.Hän oli sitä mieltä että kyllä se tästä helpottaa.Helpottikin hänen kohdaltaan,on maannut kuusi vuotta mullan alla,lapsilla vaan ei helpottanut.Eikä helpota.Ei koskaan.

No, tuo on aika äärimmäinen asia kuitenkin. Jos ei olisi muksuja, kuolisin mieluusti. Mutta kun olen äiti, on mun tehtävä suojella muksujani.

No sitten teet jotain asialle etkä vaan odota, että tilanne pahenee. Niin kuin se epäilemättä tulee tekemään.

Juu anteeksi nyt vain kun laitan tällläsen kommentin,mutta ettekö te hyvät ihmiset näe tosiasiaa?ALKOHOLI ja muut paheet pilaavat elämän!
Oliskohan jonkinlainen koetinkivi tuokin asia......ikävä tosiasia,mutta niin moni ihminen hakee ongelmiinsa ratkaisua viinasta. ihminen kaipaa jotain eikä vain tajua että se jotain oon hyvinkin lähellä ja aina valmis ottamaan vastaan... JUMALA!!
Olisko yhtään helpottavaa ajatella miten elämä vois muuttua kun antais Jeesukselle elämänsä =) kaikki kärsimys loppuu ja vain hyvä elää;)

Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
se on tuo kuningas Alkoholi :| lähipiirissä monta esimerkkitapausta: mukavia ihmisiä, mutta kun alkoholia ottaa niin johan muuttuu käytös.

Voi että mä näen punaista, kun syy vieritetään kuningas alkoholin niskoille :(. Entinen koululkaverini otti ja tappoi kolme ihmistä mustasukkaisuuksissaan (veti viinaa ja lääkkeitä sekaisin minkä ehti). Ja sitten tämän äiti oikein maakuntalehdessä kirjoittaa, kuinka hänen poikansa on oikeastaan syytön. Se oli se kuningas alkoholi kun sitä pyssyä käytti...

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Juu anteeksi nyt vain kun laitan tällläsen kommentin,mutta ettekö te hyvät ihmiset näe tosiasiaa?ALKOHOLI ja muut paheet pilaavat elämän!
Oliskohan jonkinlainen koetinkivi tuokin asia......ikävä tosiasia,mutta niin moni ihminen hakee ongelmiinsa ratkaisua viinasta. ihminen kaipaa jotain eikä vain tajua että se jotain oon hyvinkin lähellä ja aina valmis ottamaan vastaan... JUMALA!!
Olisko yhtään helpottavaa ajatella miten elämä vois muuttua kun antais Jeesukselle elämänsä =) kaikki kärsimys loppuu ja vain hyvä elää;)

Toi ei tule tapahtumaan.

Että joku edes kehtaa kirjoittaa tällaista. Yhdenkään ihmisen elämä ei ole ongelmatonta, uskoi Jumalaan tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:

Että joku edes kehtaa kirjoittaa tällaista. Yhdenkään ihmisen elämä ei ole ongelmatonta, uskoi Jumalaan tai ei.

niiin. eihän se elämä uskovanakaan ongelmatonta ole.. mutta usko kyllä helpottaa elämää ja jumala suojelee.

Miehesi näyttäisi olevan sinulle vihainen, mutta varmasti syvällä sisiämmässään tietää että vika on hänessä. Hän vain on itselleen niin vihainen että purkaa sen siihen joka on lähimpänä. Näinhän sitä lähes jokainen toimii. Jos minä olisin sinä, menisin hänen luokseen, kietoisin käteni kaulaan ja sanoisin että anteeksi että ärsytin eilen, uskoisin että miehesi sulaa siihen paikkaan ja kertoo että hänessähän se todellinen vika oli.
Ei asiat mene niin että jos kerran niin aina. Teillä molemmilla on siinä arjessa mahdollisuus muuttaa elämäänne ja alkaa yhdessä etsimään uudenlaisia tapoja riidellä tai juoda. Kun rauhallisesti keskustelette ja kerrot miehellesi kuinka sinua pelottaa, niin varmasti saat asian paremmin läpi kuin siten että vihassa huudat tai piruilet hänelle.
Vaikka miehesi on syyllinen, se ei tarkoita sitä että sinä et voisi nöyrtyä ja alkaa puimaan asiaa sovussa. Uskon että se lopulta tuo sullekin paremman olon. Ihmiset liikaa katsoo jotain kaavaa, että jos kumppani tekee väärin, hänen pitää pyytää anteeksi ja niin monta kertaa että se myös annetaan anteeksi. Mutta varmasti hedelmällisempää olisi katsoa sitä tilannetta kauemmas, eli haluatte varmasti molemmat että riita olisi ohitse ja molemmilla hyvä mieli ja ennen kaikkea haluatte että tuo ei enää toistu. Ei sillä ole niin väliä kuka on oikeassa kunhan on onnellinen ( tiedän että helpommin sanottu kuin tehty ).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotkut miehet on,itse valitset haluatko elää sellaisen kanssa.

Niin, en suostu olemaan se nainen, joka jatkaa kusipään kanssa yhdessä uskoen että se muuttuu.

Varmaan ainoa ratkaisu on se, että jos se juo, menee tosiaan sinne kaverilleen. Tai sitten on juomatta. Ja ero sitten kun vauvat isompia ja "helpompia".

tiiäkkö, mie kyllä ymmärrän ettet heti halua eroa. on siulla kuitenki kaksoset jokka vaatii aika paljon ja kaks isompaa lasta. ja varmaan on tukiverkostoki minimaalinen...

eikä nyt sitte tuomita vispilän ratkasuja, me ei tiietä kaikkea mitä näihin juttuihin liittyy.

:hug:

arvasin että asia käsitetään just tolla lailla et ongelmia ei ole! tollasia ongelmia ei ole ja niin se vain on! mutta onglemia muita on tietysti kaikilla,mutta miten paljon vähemmän ja helpompi kantaa taakkaa kun saa purkaa jumalalle syntinsä;)

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Jaahas, eiköhän se ala olla sitten siinä... :| .
Voimia suurien päätösten tekemiseen :hug: .

Luulen että heräsi hiukan päissään. :/

Ja niin, mie kyllä tiiän että joissakin tapauksissa voi pahentua jne. Ja että jotkut naiset sinisilmäisesti uskovat siihen, mitä mies puhuu. Mie en ole niitä naisia.

Jaksat selitellä miehesi tekemisiä. Älä ole noin lapsellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Niin, en suostu olemaan se nainen, joka jatkaa kusipään kanssa yhdessä uskoen että se muuttuu.

Varmaan ainoa ratkaisu on se, että jos se juo, menee tosiaan sinne kaverilleen. Tai sitten on juomatta. Ja ero sitten kun vauvat isompia ja "helpompia".

tiiäkkö, mie kyllä ymmärrän ettet heti halua eroa. on siulla kuitenki kaksoset jokka vaatii aika paljon ja kaks isompaa lasta. ja varmaan on tukiverkostoki minimaalinen...

eikä nyt sitte tuomita vispilän ratkasuja, me ei tiietä kaikkea mitä näihin juttuihin liittyy.

Tukiverkostoa on. Keskiviikkona muksut menee yöhoitoon. Silloin latautuu mun akut.

Ja tosiaan, helppoa on sanoa "jätä se sika", vaikka ei se ole niin yksinkertaista.

Toi ei tule tapahtumaan.

no ei tietenkään,jos et itse sitä halua. kukaan ei sinua pakota,mutta niinku varmaan tiedät että siihen on mahdollisuus jokaisella niin kauan ku täälä maan päällä eletään:)

arvasin että asia käsitetään just tolla lailla et ongelmia ei ole! tollasia ongelmia ei ole ja niin se vain on! mutta onglemia muita on tietysti kaikilla,mutta miten paljon vähemmän ja helpompi kantaa taakkaa kun saa purkaa jumalalle syntinsä;)

...kaikki inkkarit kanootissa sulla...

Ja sinäkö sen määrität millaisia ongelmia uskovalla voi olla?

DIIPA DAAPA..

Alkuperäinen kirjoittaja lumimarja:

Ja sinäkö sen määrität millaisia ongelmia uskovalla voi olla?

enhän oo semmosta väittänyt. toki uskovillakin on ongelmia,mutta ei ton tyyppisiä;)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Tukiverkostoa on. Keskiviikkona muksut menee yöhoitoon. Silloin latautuu mun akut.

Ja tosiaan, helppoa on sanoa "jätä se sika", vaikka ei se ole niin yksinkertaista.

juu, ei tosiaan. on niin monia syitä ja asioita jotka vaikuttaa suhteeseen ja sen koossapysymiseen ja me emme toellakaan tiiä kaikkia, ja tuskin haluat tällä palstalla ees kaikkia kertoa, eikä ole viisastakaan.

mie en tuomitte sinua. vaikkei me ollakaan suurimmasta osasta asioista sammaa mieltä niin kyllä miun täytyy nyt sanua että pelottaa siun puolesta. jos oisit lähempänä niin tarjoasin olkapäätä aina ku tarvis on, ei tarttis ees puhua vaan saisit vaan itkeä tukalaa oloa pois. mie en kuiten halua lehistä lukea mitään surullisia uutisia...

mutta sie ite tiiät että miten toimit, me voimme vaan antaa tukea täällä palstalla.

ja sille joka siitä jeesuksesta paasas: ei jeesuksella ole mitään tekemistä näitten asioiden kanssa! ei näitä tapahdu sen takia ettei oo uskovainen, vaan näitä tapahtuu siitä huolimatta!! oma uskonnollinen tai ei-uskonnollinen vakaumus ei vaikuta siihen jotta miten kumppani toimii kännissä!

Yhteistyössä