Mua vtuttaa tämä köyhyys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kivakiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kivakiva

Vieras
Aina saa laskea,ettei mene mihinkään ylimääräiseen.mies töissä,minä kotiäiti,kyllästynyt sellainen..Olen hakenut viikonlopputyötä,siivousta..Mikään ei onnista.Opiskelemaan haluaisin lähteä(olen yo),mutta sitten se vasta köyhää oliskin,mies ei lämpene idealle.

Nyt ei voi edes kanervia pihalle ostaa,kun sekin on ylimääräinen meno!;(

Onpa miehelläsi kauaskatsoinen näkökulma asiaan, eipä siinä sitten muuta kuin jatkat kotiäitinä, kouluttamattoman kun on hirveen hankala saada töitä, kun koulutettuja/työkokemusta omaaviakin on työttömänä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onpa miehelläsi kauaskatsoinen näkökulma asiaan, eipä siinä sitten muuta kuin jatkat kotiäitinä, kouluttamattoman kun on hirveen hankala saada töitä, kun koulutettuja/työkokemusta omaaviakin on työttömänä.

Hänen mielestään vain on niin,että kyllä johonkin töihin pääsee,jos vain yrittää..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Hänen mielestään vain on niin,että kyllä johonkin töihin pääsee,jos vain yrittää..

Kyllähän varmasti joskus johonkin töihin pääsee, mutta se että palkka on myös sitä luokkaa että jossain on töissä. Ennemmin kannattaa lähtee opiskelemaan itselleen kunnon ammatti ja vaikka lainarahalla, saa sitä palkkaa sitten kuukaudessa saman kun siivooja vuodessa, ainakin jotain siihen suuntaan. Ja saahan niitä opintolisiä, asumistukia yms. opiskellessa.

Niin, ainahan sitä pari kuukautta jaksaa elää köyhästi ja keitellä pottuja ja makkaraa ruuaksi ja ilahduttaa lapsia kesällä piknikillä omalle pihalle ja kerätä luonnosta oksia koristeeksi ja leikata hiukset keittiön jakkaralla ja ostaa kirpparilta vaatteet ja muuta sellaista, mitä aina kehoitetaan köyhyydestä valittavia tekemään, MUTTA:
jos ei oo mitään muutosta edessä ja tilanne on aivan jatkuva, niin se vaikuttaa kyllä jo mielenterveyteen ja masentaa ja saa aikaan riitoja perheen kesken. Näistä asioista tietää vaan se, joka itse sen on kokenut/kokee parhaillaan.
Hanttihommia saattaa löytyä, itsellänikin sellainen on, mutta ei se paljon auta, kun palkka riittää n. 2 pv palkkapäivän jälkeen.
Ja siitä vaan, antaa tulla ne tavanomaiset "niin makaa kuin petaa"-viisastelut, mutta ennenkuin heität ensimmäisen kiven, muista, että duunareita tarvitaan, että te rikkaammat ette hukkuisi paskaan ja joku huolehtisi teistä, lapsistanne ja vanhuksistanne.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

riippuu tietenkin paikkakunnasta,onhan nyt esim. helsingissä erillaiset työllistymis mahikset kun jossain pienellä paikkakunnalla.
missä sitten asutte?